وبلاگ

ویژگی های آباژور کنار تخت

آباژور کنار تخت

یکی از واژه‌های فرانسوی که سال‌های پیش وارد زبان فارسی شده، آباژور است که به معنی نورتاب است. البته از اصطلاح چراغ‌خواب هم می‌شود برای آن استفاده کرد. یکی از محبوب‌ترین عناصر در دکوراسیون‌های مدرن، آباژور کنار تخت محسوب می‌شود. این ابزار روشنایی، نور را به‌صورت غیرمستقیم از بالا به‌ پایین منتشر می‌کند و موجب زیبایی فضای منزل می‌شود.

این وسیله نور ملایم و متمرکزی تولید می‌کند که می‌تواند جنبه دکوراتیو داشته باشد و فضای اطراف خود را چشم‌نواز جلوه دهد. آباژور کنار تخت یکی از نمونه آباژورهای زیبا با طرح‌ها و مدل‌های متنوع است که می‌توان طبق سبک فضای اتاق‌خواب‌ها آن‌ها را تهیه کرد.

آباژور کنار تخت چیست؟

یکی از منابع روشنایی است که به‌عنوان چراغ‌های خواب هم از آن‌ها استفاده می‌شود. دارای کلاهک و شید بوده و بعضی هم رویه کلاه مانند آباژور را ندارند و فقط به عنوان یک چراغ کوچک برای زمان خواب استفاده می‌شوند. آباژورها یک وسیله زیبا و دکوراتیو هستند که دارای نور ملایم بوده و از لامپ، حباب، سیم و اتصالات برق ساخته می‌شود و دارای پایه‌های بلند و کوتاه هستند. این چراغ‌های زیبا با جنس‌های مختلفی مانند: چوب، شیشه، سرامیک، کریستال، سنگ، پلی‌استر و… ساخته می‌شوند.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

انواع آباژور کنار تخت بر اساس جنس

همان‌طور که بیشتر وسایل دکوراتیو از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند، آباژورها هم طبق سبک و طراحی، کاربردهایی که دارند و در مکان‌های مختلفی که قرار می‌گیرند، از جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

انواع آباژورها شامل موارد زیر می‌شوند:

آباژور کنار تخت چوبی

این آباژورها سبک کلاسیک دارند و از چوب حکاکی یا خراطی شده، تولید می‌شوند. چوب از عناصر طبیعی است که در دکوراسیون‌های داخلی کاربردهای زیادی دارد.

در طراحی آباژور کنار تخت مدرن از چوب یکدست و ساده استفاده می‌شود و از لایه‌نازک چوب هم برای ساخت شید به کار می‌رود.هم چنین می توانید از لوستر چوبی هم در اتاق خواب خود استفاده کنید.

آباژور کنار تخت شیشه‌ای

این مدل آباژور در تمامی سبک‌ها طرفدار دارد و از انواع شیشه‌ها مانند: شیشه‌های مات یا براق، شیشه‌های رنگی یا مشجر و … ساخته می‌شوند.

آباژور کنار تخت کریستالی

در ساخت آباژورهای سلطنتی و سنتی از این جنس استفاده می‌شود؛ زیرا کریستال‌های لوکس جلوه زیادی دارند و چشم‌ها را خیره می‌کنند. در دکوراسیون اتاق‌خواب از این نوع آباژور کنار تخت هم استفاده می‌شود که موجب گستردگی نور و انعکاس آن می‌شود.

آباژور کنار تخت برنز

این نوع آباژورها معمولا در دکوراسیون‌های داخلی به سبک سنتی، روستیک، کلاسیک و روستایی استفاده می‌شوند؛ زیرا فلز برنز دارای شکلی قدیمی بوده و در طراحی‌های مدرن کاربردی ندارد.

آباژور کنار تخت سنگی

این مدل آباژور که به بتنی هم معروف است، بیشتر در طراحی‌های مدرن استفاده می‌شود و از سنگ یک‌تکه صیقل یافته تولید می‌شود که دارای شکل و ظاهری مدرن و به‌روز بوده و بسیار شیک است. از سنگ‌های مرمر و سنگ‌های مختلف دیگر در پایه این آباژورها استفاده می‌شود.

آباژور کنار تخت سرامیکی

آباژورهای سرامیکی می‌توانند ساده و طرح‌دار باشند. موجب زیبا شدن دکوراسیون‌های لوکس شده و جلوه بسیار زیبا و چشم نوازی دارند که به‌عنوان آباژور ایستاده کنار تخت یا در سالن‌ها استفاده می‌شوند.

آباژور کنار تخت فلزی

این آباژورها هم دارای جنس‌های مختلف بوده و از آلیاژهای مختلف ساخته می‌شوند. معمولا از رنگ‌های تیره آن در دکوراسیون کلاسیک و از نوع براق آن در دکوراسیون مدرن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

فلزها موجب انعکاس نور لامپ می‌شوند. در این آباژورها سوراخ‌هایی در شید ایجاد می‌شود که نور را به‌صورت زیبا و طرح‌دار در فضا منتشر می‌کند و گاهی به‌عنوان آباژور کنار تخت هم استفاده می‌شود.

راهنمای خرید آباژور کنار تخت

در زمان خرید آباژورها باید به موارد استفاده و سبک موردنظر توجه کنید؛ زیرا همان‌طور که گفته شد، جنس‌های مختلفی برای ساخت این ابزار روشنایی استفاده می‌شود.

در زمان خرید باید به تعدادی نکته مهم توجه کنید که عبارتند از:

  • آباژورها معمولا نور را به سمت پایین منتشر می‌کنند. اگر آن را برای سالن نیاز دارید، از ارتفاع مناسب استفاده کنید. آباژورهای سالن دارای پایه‌های بلند هستند و دارای نورپردازی مناسبی هستند.
  • آباژورهایی که دارای شید های تیره‌رنگ هستند، مناسب اتاق‌خواب و کنار تخت هستند؛ زیرا شید ها نور را ملایم‌تر می‌کنند که مناسب اتاق‌خواب‌ها است.
  • در هنگام خرید به جنس شید آن توجه کنید؛ زیرا بیشتر در معرض لامپ است و باید از نوع باکیفیت آن را تهیه کنید که به‌مرور زمان رنگ آن تغییر نکند.
  • برای نورپردازی ملایم در سالن مهم‌ترین انتخاب یک یا دو آباژور پایه‌بلند است.
  • در زمان خرید به جنس میزی که قرار است، آباژور روی آن قرار بگیرد هم دقت کنید تا با پایه شید هماهنگ باشد.
  • آباژورهای رومیزی مناسب اتاق‌خواب‌ها هم یک نوع آباژور کنار تخت هم محسوب شوند.
  • برای میزهای ناهارخوری و نورپردازی آن از آباژورهای خمیده می‌توان استفاده کرد.

ویژگی‌های مهم آباژور کنار تخت در زمان خرید

آباژور وسیله‌ای است که از گذشته تا به امروز یکی از وسایل جذاب و دکوری قابل‌توجه در بیشتر خانه‌ها بوده است. آباژورها هم مانند لوستر دارای جذابیت هستند، با این تفاوت که قابل‌جابه‌جایی هستند. باید در زمان خرید آباژور مناسب برای اتاق‌خواب عوامل مختلفی را مدنظر قرارداد.

تنوع آباژورها بسیار زیاد است؛ ولی باید از آباژوری استفاده کنید که با چیدمان و دکوراسیون خانه شما هماهنگ باشد.

در زمان خرید به ارتفاع و شکل آباژورها دقت کنید؛ زیرا قرارگرفتن آباژور با ارتفاع زیاد در کنار لوازم اتاق کار اشتباهی است. نور این چراغ مهم است  و باید ملایم باشد.

البته می‌توان از نوع پرنور آن برای روشن‌کردن اتاق هم استفاده کرد. اما نور ملایم برای روشنایی در شب کاربردی‌تر است. می‌توان با خرید دو آباژور کنار تخت و در طرفین یک تقارن زیبا و خوبی ایجاد کرد. این تقارن در کنار سرویس خواب موجب جلوه بهتر دکوراسیون اتاق‌خواب می‌شود.

انواع مدل‌ های آباژور کنار تخت

در این مقاله چند نمونه از آباژورهایی که در کنار تخت و سرویس اتاق‌خواب استفاده می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آباژور کنار تخت مدل چهار گوی

این آباژور جنس فلز دارد و شیلد آن پارچه‌ای است که می‌توانید رنگ آن را انتخاب کنید.

  • آباژور کنار تخت رومیزی مسینا

این آباژور دارای وزن ۵۰۰ گرم بوده و جنس بدنه آن از چوب است. شید آن از pvc یا پارچه کتان ساخته شده و ارتفاع پایه آن ۳۳ سانتی‌متر است. شکل شید مخروطی بوده و نوع سرپیچ آن ای E ۱۴ است.

  • آباژور کنار تخت رومیزی مدل ارکید

این مدل دارای وزنی ۹۰۰ گرمی و جنس بدنه آن فلز است که بسیار محکم و همرله رنگ الکترواستاتیک است. شید آن کنفی بوده نقاشی زیبا و ارتفاع این آباژور کنار تخت ۱۶ سانتی‌متر است. دارای کلید خاموش و روشن بوده و نوع سرپیچ آن E ۲۷ است.

  • آباژور کنار تخت رومیزی مدل AO ۱۳۴

آباژوری زیبا با وزن ۸۰۰ گرمی است که جنس بدنه آن از چوب بوده و چندین لایه پوششی دارد که در برابر عوامل خارجی از آن محافظت می‌کند. دارای خراطی ظریف بوده و طول سیم آن ۱۵۰ سانتی‌متر است.

یک آباژور زیبا با وزن ۲۰۰۰ گرم بوده و جنس بدنه آن از فلز است. سرسیم آن نیز ۱۰۰ سانتی‌متر است.

  • آباژور شیشه‌ای آسترام با شید پلیسه

یک آباژور شیشه‌ای شیک که کار دست است و ارتفاع آن ۴۴ سانتی‌متر بوده و کالای مدرن و متفاوت با نورپردازی زیبایی است.

  • آباژور رومیزی کامپوزیت مدل نپتون

آباژوری زیبا برای کنار تخت با وزن ۲۰۰۰ گرم است. جنس بدنه آن از چوب بوده و ساخت ایران است. لامپ رشته‌ای داشته و سیمی با طول ۱۵۰ سانتی‌متر دارد.

سخن آخر

در زمان خرید یک آباژور مانند آباژور کنار تخت نباید فقط به‌ظاهر آن را انتخاب کرد. باید به مکان و فضایی که در آن قرار می‌گیرد، هم توجه کرد. اگر میز یا پاتختی کوچک است و فضای زیادی وجود ندارد، آباژور باید در اندازه کوچک‌تر انتخاب شود تا افراد راحت‌تر از رختخواب برخاسته و رفت‌وآمد دچار مشکل نشود. آباژور باید با سبک دکوراسیون هم هماهنگ باشد تا یک جلوه نامناسب ایجاد نکند.می توانید با توجه به بودجه خود از این محصول یا از لوستر ارزان برای منزل خود خریداری نمائید.

| راه های ارتباطی با ایران لوستر |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *