وبلاگ

لامپ ادیسونی دیواری بیشتر برای چه فضایی مناسب است؟

معرفی لامپ ادیسونی دیواری

لامپ ادیسونی دیواری همانطور که که از نام آن پیداست به نوعی به زمان اختراع برق و تولید لامپ حبابی در قرن نوزدهم ارتباط دارد. در آن زمان این سبک از چراغ ها وجود داشتند و امروزه درنورپردازی قسمت های مختلف به کار گرفته می شود.

به نوعی این چراغ ها جنبه دکوراتیو داشته، زیبایی آن ها مد نظر می باشد و تاکیدی روی روشنایی ندارد. امروزه لامپ های مختلفی در دکوراسیون های داخلی استفاده می شود. وقتی در یک مکانی از لامپ ادیسونی در یک دکوراسیون استفاده شده است باعث می شود که ما با ماشین زمان به گذشته و قرن نوزدهم سفر کنیم و تداعی‌گر 150 سال پیش برای ما می باشد.

همانطور که  میبینید طراحان لامپ ادیسونی تکنولوژی گذشته را با امروز تلفیق کرده اند. لامپ ادیسونی در دسته بندی لامپ های ال ای دی قرار می گیرد. جالب است بدانید که لامپ‌های ادیسونی لامپ ال ای دی فیلامنتی نیز می گویند.

در این محتوا قصد داریم تا به معرفی لامپ ادیسونی دیواری و همچنین قیمت و کاربرد آن در لوستر و دکوراسیون را به اختصار بپردازیم.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

معرفی انواع لامپ ادیسونی دیواری

مانند سایر لامپ های موجود در بازار, لامپ ادیسونی نیز انواع مختلفی دارد. لامپ های ادیسونی شامل لامپ ادیسونی دیواری ،  اشکی ، شمعی ، حبابی می باشد.

ممکن است در فضاهای مختلف  طرح های جدیدی از لامپ ادیسونی را نیز ببینید. مثلاً لامپ ادیسونی با طرح قلب, ستاره توت فرنگی یا چند ضلعی نیز در بازار موجود است.

اگر دقت کرده باشید در داخل لامپ ادیسونی یک رشته قرار دارد بر اساس شکل آن رشته, لامپ‌های ادیسونی مجدداً به چند دسته تقسیم می شوند. این مدل ها شامل لامپ ادیسونی خطی, رشته ای, شعله, مارپیچی و غیره می باشد.

همانند سایر لامپ ها, لامپ ادیسونی بر اساس رنگ نیز تقسیم بندی می شود. رنگ هایی که در این لامپ به کار گرفته می شود می تواند از نوع شفاف یا خاکستری باشد. گاهی اوقات رنگ این لامپ ها بی رنگ، مشکی، قهوه ای روشن، طلایی یا نقره ای نیز می باشد.

نکته قابل توجه در رابطه با انواع لامپ ادیسونی این است که در نگاه اول شاید تفاوت چندانی بین آنها مشاهده نشود اما با توجه به شکل و نوع کاربردی که دارند شما می توانید هر نوع از آن را که مد نظرتان می‌باشد خریداری کنید.

| درباره ایران لوستر بیشتر بدانید |

لامپ ادیسونی دیواری در دکوراسیون چه کاربردی دارد؟

همانطور که میدانید نورپردازی از قسمت های مهم دکوراسیون داخلی می باشد. اگر دقت کرده باشید حتی زیباترین وسایل و دکوراسیون را داشته باشید اما نورپردازی مناسب برای آن انجام نداده باشید بدون این نورپردازی هیچ جلوه و زیبایی در دکوراسیون شما وجود نخواهد داشت.

لامپ ادیسونی دیواری سبک نورپردازی اش به نحوی می باشد که اگر بخواهید آن را در خانه استفاده کنید باید نور آن قسمت توسط منبع نور دیگری تامین شود و استفاده از این لامپ صرفا جنبه تزیینی دارد . در لوستر ارزان میتوانید مشاهده کنید. لامپ های ادیسونی کلاً جنبه روشنایی ندارند.

با استفاده از تعدادی از این لامپ ها می توانید یک آشپزخانه مدرن داشته باشید. قسمت های مختلفی که می توان از این لامپ استفاده نمود راهروها میباشند.

همانطور که میدانید در راهروها چراغ به طور مستقیم استفاده نمی شود در داخل راهرو از لامپ ادیسونی استفاده کرد تا تاریکی نسبی راهرو را پوشانده و جلوه خوبی داشته باشند. اگر توجه کرده باشید برای قسمت ورودی نیز استفاده می کنند.

مثلاً در بالای جاکفشی گزینه مناسبی می باشد. گاهی حتی از این لامپ ها بالای میز ناهار خوری، اتاق خواب و هر قسمتی از خانه که نیاز به یک وسیله دکوراتیو دارد استفاده می گردد.

لامپ ادیسونی دیواری مانند آباژور ایستاده اندازه های مختلفی دارد. شما با توجه به متراژ فضای مورد نظر خود تعداد و اندازه لامپ ادیسونی را مشخص میکنید.

اگر شما در فضای خانه خود گل و گیاهی دارید استفاده از لامپ ادیسونی به شدت توصیه می شود. زیرا برای رشد گیاهان خیلی تاثیر مثبتی دارد. این لامپ با توجه به اینکه نور و گرمای مناسبی دارد برای گل و گیاهان توصیه می شود. وقتی گل و این لامپ در کنار یکدیگر قرار می گیرند جلوه بسیار آرامش بخش و زیبایی به فضای شما می دهد .

مزایا و معایب لامپ ادیسونی دیواری چیست؟

زمانی که قصد خرید لامپ و یا هر وسایل روشنایی دیگری را دارید در مرحله اول باید به میزان مصرف برق آن توجه کنید. این موضوع در لامپ ادیسونی بسیار حائز اهمیت و توجه است. زیرا این لامپ کم مصرف بوده و در مصرف برق به شدت صرفه جویی می شود.

لامپ ادیسونی نسبت به لامپ های رشته ای قدیمی ۸۵ درصد برق کمتری را مصرف میکنند. به همین دلیل در رستوران‌ها و کافی شاپ ها جهت کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه ها از لامپ ادیسونی دیواری استفاده میشود.

از دیگر مزایای لامپ ادیسونی عمر بالای آن است. عمری که برای این لامپ‌ها تخمین زده شده است چیزی حدود دو الی چهار هزار ساعت می باشد که ۱۶ برابر لامپ های رشته های قدیمی عمر میکند.

برخی از تولیدکنندگان لامپ های ادیسونی دیواری را بهینه تر کردند و توانستند طول عمر لامپ های ادیسونی را تا ۴۰ برابر بیشتر کنند. لامپ ادیسونی  در مقایسه با لامپ حبابی طول عمرش کمتر است.

اگر بخواهیم به معایب لامپ ادیسونی بپردازیم میتوانیم به بزرگترین نقطه ضعف آن شکننده بودن آن اشاره کنیم . در طراحی این لامپ از مواد با مقاومت بالا استفاده نشده است. همین موضوع باعث می‌شود که با کوچکترین ضربه ای که به آن وارد می شود بشکند.

عیب دیگر لامپ ادیسونی این است که حرارت زیادی دارد مثلاً در فصل تابستان ممکن است گرمادهی آن آزاردهنده باشد. یکی دیگر از معایب این لامپ ها این است که نوسانات برق روی عملکرد آن تاثیر منفی می گذارد.

قیمت لامپ ادیسونی دیواری

موارد زیادی تعیین کننده قیمت لامپ های ادیسونی دیواری میباشند. به عنوان مثال شرکتی که این لامپ را تولید می‌کند اگر شرکت شناخته شده ای باشد در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. همچنین مانند سایر لامپ ها و لوستر سقفی اندازه و شکل در تخمین قیمت تاثیرگذار است و باعث ایجاد تفاوت قیمت خواهد شد . لازم به ذکر است که هر چه اندازه و شکل لامپ بزرگ تر و پیچیده تر و خاص تر باشد طبیعتاً قیمت آن نیز بالاتر است.

| راه های ارتباطی با ایران لوستر |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *