وبلاگ

در دکوراسیون داخلی با لوستر شاخه ای رمانتیک و زیبا باشید

لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی

انواع لوسترهای شاخه‌ای

لوسترها ابزار تزیینی بسیار کاربردی در دکوراسیون‌ داخلی هستند که هم نورپردازی می‌کنند و هم یک زیبایی و جذابیت عجیب به مکان‌ها می‌دهند. درگذشته این ابزار زیبا به‌عنوان یکی از عناصر لوکس محسوب می‌شد و فقط می‌توانستیم آن را در خانه‌های اشراف و قیمتی مشاهده کنیم. اما امروزه یکی از محصولاتی است که بیشتر خانه‌ها به آن نیاز داشته و به‌عنوان یک وسیله مهم و ضروری در خانه‌ها استفاده می‌شود. لوسترها دارای تنوع بسیار زیادی هستند که می‌توان با بیشتر سبک‌های دکوراسیون آن‌ها را هماهنگ کرد. یکی از نمونه لوسترها، لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی بوده که بسیار شیک و زیبا است.

لوستر شاخه‌ای زیبا و جذاب

این لوستر یکی از انواع مدل‌های مختلف لوسترها محسوب می‌شود که دکوراسیون‌ داخلی منازل را بسیار مدرن و شیک نشان می‌دهد. درگذشته از این نمونه لوسترها فقط افراد خاصی استفاده می‌کردند؛ زیرا نشانه ثروت و شکوه بود. اما امروزه از این نوع لوستر در بیشتر خانه‌ها می‌توان، مشاهده کرد.

با پیشرفت صنعت لوسترسازی، طراحان این صنعت با استفاده از دست‌های هنرمندانه از ذهن خلاق خود و تکنولوژی و فناوری‌ها، انواع متنوع و زیبایی از این مدل لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی را طراحی کرده‌اند که می‌توان گفت ترکیبی از صنعت و هنر در یک شی است. این لوسترها در مدل‌های برنجی، کریستالی و برنزی و… تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

انواع لوستر شاخه‌ای رمانتیک و زیبا

لوسترهای شاخه‌ای می‌توانند یک فضای مجلل و زیبا را تکمیل کنند. کسانی که می‌خواهند دکوراسیون شیک رمانتیک داشته باشند، می‌توانند از لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنند؛ زیرا گزینه بسیار مناسبی است. لوسترهای شاخه‌ای از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که طبق سلیقه و علاقه افراد تنوع دارد. انواع لوسترهای شاخه‌ای را می‌توان به صورت زیر نام برد:

لوسترهای چوبی

این لوسترها از نمونه لوستر ارزان محسوب می‌شوند که معمولا از چوب روس فراوری شده ساخته می‌شوند. استحکام بسیار بالایی دارند و در آب‌وهوای مختلف دچار مشکل و بیدزدگی نمی‌شوند. البته گاهی اوقات از ام‌دی‌اف هم برای ساخت این لوسترها استفاده می‌شود که قیمت بسیار ارزان‌تری دارند.

لوسترهای آهنی

این نوع متریال برای ساخت لوستر می‌تواند از ارزان‌ترین و بدترین نوع باشد؛ زیرا آهن نسبت به دیگر فلزات سریع‌تر اکسید می‌شود و موجب تغییر رنگ لوسترها هم می‌شود. البته از رنگ و آبکاری برای حفاظت از آهن استفاده می‌شود تا دچار زنگ‌زدگی نشوند. برای اینکه لوستر قیمت ارزان‌تری داشته باشد، از این فلز استفاده می‌کنند.

لوسترهای استیل شاخه‌ای

درگذشته لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی یا شاخه‌های لوسترها را از جنس استیل می‌ساختند؛ اما به‌مرورزمان که قیمت استیل افزایش پیدا کرد، از آبکاری رنگ استیل و دیگر فلزات برای ساختن لوستر بهره‌برداری می‌شد. چرا که برای خریدار و فروشنده باصرفه‌تر بوده است.

لوسترهای شاخه‌ای برنزی

یکی از متریال‌های با ارزشی که در ساخت لوسترها استفاده می‌شود، آلیاژ برنز است که از گران‌ترین لوسترها محسوب می‌شوند و دارای مقاومت بسیار زیاد در هر شرایط آب‌وهوایی هستند. امروزه بیشتر لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی از جنس برنج ساخته می‌شوند و کمتر از برنز برای ساخت لوستر استفاده می‌شود. لوستر برنز از نوع لوستر شاخه‌ای است که بسیار زیبا و رمانتیک جلوه می‌کند. دارای قیمت مناسبی است و از لوسترهای محبوب به حساب می‌آید.

لوستر شاخه‌ای آلومینیومی

فلز آلومینیوم نسبت به برنج دارای قیمت ارزان‌تری است و دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و وزن سبکی دارد. اگر قسمتی از لوستر که آبکاری نشده را مشاهده کنید، می‌توانید جنس لوسترها را بفهمید. اگر رنگ آن مس طلایی باشد یعنی برنج و اگر نقره‌ای باشد، آلومینیوم است.

لوسترهای برنجی

متریال برنز برنج دارای مقاومت خوبی بوده و دارای انعطاف‌پذیری بالایی است. رنگ آلیاژ زردرنگ است که در آب‌وهوای دارای رطوبت بالا از این لوسترها استفاده می‌شود. به دلیل ظاهر این لوسترها حس می‌شود که سنگین باشند؛ اما معمولا از جنس و مواد سبکی ساخته می‌شوند.

لوستر کریستالی و بلور شاخه‌ای

درگذشته این لوسترها را با دست می‌ساختند و یکی از تولیدکنندگان این لوسترها کشور چک است. بعدها چین هم وارد عرصه ساخت‌وساز محصولات لوستر شد. لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی را امروزه توسط دستگاه‌ها طراحی می‌کنند که دارای قیمت پایین‌تری است. لوسترهای شاخه‌ای دارای قطعه‌های زیادی است که در مورد انتخاب و خرید این لوسترها باید حتما نکاتی را رعایت کرد.

| درباره ایران لوستر بیشتر بدانید |

کاربرد لوستر شاخه‌ای

لوسترهای شاخه‌ای مانند شاخه‌های درخت هستند و حتی طراحی و ایده ساخت آن را طبیعت الهام گرفتند. به‌صورت شاخه‌شاخه ساخته می‌شوند و اندازه و تعداد شاخه‌های آن‌ها متنوع است. از ویژگی‌های خوب لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی اندازه و ابعاد آن‌ها است. به دلیل اینکه در اندازه و تعداد شاخه‌های مختلف ساخته می‌شوند در هر خانه بزرگ و کوچک باهر ارتفاع سقفی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

از لوسترهای شاخه‌ای در خانه‌هایی که دارای دکورهای سلطنتی هستند، استفاده می‌شود و خانه‌های رمانتیک و زیبا ایجاد می‌کنند. خانه‌هایی که دارای سبک مدرن هستند از این لوسترها استفاده نمی‌کنند.

ویژگی لوسترهای شاخه‌ای

لوسترهای شاخه‌ای طبق اسمی که دارند از چند شاخه تشکیل می‌شوند که بر روی هر شاخه آن شعله یا چراغ‌های لوستر قرار می‌گیرد و طبق تعداد شاخه‌هایی که دارند دارای سایزبندی و اندازه‌های مختلفی هستند. زمانی که تصمیم به خرید لوسترهای شاخه‌ای می‌گیرید، باید به این ویژگی‌ها باید توجه کنید. لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی در دو نوع سقفی و دیواری تولید می‌شوند و لوستر سقفی از نورپردازی بسیار خوبی برخوردار هستند و مناسب مکان‌هایی مانند اتاق نشیمن و پذیرایی‌ها هستند.

چرا که نورپردازی یکسانی دارند و بر تمام جهت‌ها نور منتشر می‌کنند و یک فضای رمانتیک و زیبایی را جلوه می‌دهند. لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی دارای یک طراحی زیبا و کلاسیک است و به‌عنوان یکی از عناصر دکوراتیو در محیط هم استفاده می‌شود. خصوصیات نوردهی که این لوسترها دارند، بسیار تاثیر گذار بوده و بستگی به تعداد شاخه یا لامپ‌هایی دارد که در آن طراحی شده است. این لوسترها طبق سرپیچ‌هایی که دارند در انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند و لوسترهای بزرگ دارای لامپ‌های بیشتر و سرپیچ‌های بیشتری هستند.

کلام پایانی

لوسترهای امروزی در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف در بازار وجود دارند که هرکدام دارای ایده و سبک مختلفی هستند. به‌راحتی می‌توانید نسبت به نوع دکوراسیون داخلی که دارید، لوستر موردنظر خود را تهیه کنید. لوسترها هرکدام برای محیط‌ها و فضاهای خاص طراحی می‌شوند و در زمان خرید نمی‌توان نوع سبک دکوراسیون‌ها را نادیده گرفت. در این مطلب با لوستر شاخه‌ای در دکوراسیون داخلی آشنا شدید که امیدواریم در انتخاب شما موثر واقع شود.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *