وبلاگ

لوستر آویز چوبی و مواردی که باید در مورد آن بدانیم!

لوستر آویز چوبی| ایران لوستر

لوستر آویز چوبی چیست ؟ لوستر آویز ها را می توان به نور عمومی اتاق اضافه کرد. این کار هم ظرافت و هم زیبایی دکوراسیون را در پی خواهد داشت.

لوستر آویز یکی از بهترین انتخاب ها برای می باشد. برای مثال در آشپزخانه خود اگر بخشی به عنوان فضای پیشخوان, جزیره یا شبه جزیره دارید که هیچ کابینت سقفی در آن وجود ندارد. یک یا چند لوستر آویز می تواند به اندازه نیاز فضای آشپزخانه شما را روشن کند. همچنین هیچگونه مزاحمتی از لحاظ نور نداشته باشد.

لوستر آویز در قسمت های مختلف دکوراسیون بسیار کاربرد دارد. این لوسترها انواع متفاوتی دارند که در ادامه به طور اختصاصی به لوستر آویز چوبی خواهیم پرداخت. استفاده از لوستر ها در فضای منزل و یا محیط کار زیبایی آن را دوچندان کرده و همچنین از اهمیت ویژه ای در ایجاد نور کمکی و نورپردازی خواهد داشت.

 لوستر آویز چوبی چیست؟

لوستر آویز وسیله ای است که می توان با استفاده از سیم, زنجیر یا میله های فلزی آن را به سقف نصب کرده و یا به صورت جداگانه یا گروهی آن را آویزان کرد تا طیف وسیعی از نور را برای ما ایجاد کند.

لوستر آویز نسبت به لوستر معمولی حجم کمتری داشته و مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر می باشد. در برخی از دکوراسیون ها سرویس و وسایل چوبی بیشتر استفاده می شود.

لوستر آویز چوبی برای ست کردن رنگ ها الزام بیشتری دارد. در شمال ایران استفاده از لوستر چوبی به دلیل کاربرد زیاد چوب در منازل بسیار رایج است.

قسمت اصلی این لوستر ها را چوب تشکیل می دهد و جلوه زیبایی به آن داده تا مشتریان به دنبال خرید آن باشند. لوستر آویز چوبی معمولاً از ام دی اف ساخته میشود در طراحی آن از چوب فلز و شیشه به شکل زیبایی در کنار هم استفاده شده است.

|  در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

جنس لوستر آویز چوبی چیست؟

MDF یک نوع چوب مصنوعی می باشد که از ذرات چوب خرد شده که با استفاده از چسب واکس و یا رزین به صورت ورق تحت فشار به یکدیگر متصل شدند. ام دی اف بر خلاف نئوپان و فیبر از چوب و چسب تحت فشار و حرارت تولید می گردد.

ارتفاع لوستر آویز چوبی با توجه به سلیقه شما تنظیم خواهد شد. حباب ها و لاله آویزها در رنگ های شامپاینی کرم و شیشه‌ای موجود هستند. قطعات MDF به کار رفته در این سبک از لوستر آویزها تبدیل به گزینه‌ای برای ظرافت جذابیت و سبکی در این محصول شده است.

نوردهی و کاربرد لوستر آویز چوبی

نوری که از لامپ ها و حباب ها در این لوستر آویزها ساطع می شود و به فضای شما جذابیت می دهد به دلیل کاربرد درست نور و حباب می باشد.

این حباب ها باعث کاهش شدت نور شده و نور لطیفی را به فضا می بخشد. حباب های لوستر آویز چوبی به سمت پایین می باشد و برای محیط هایی مثل آشپزخانه که به نور مستقیم نیاز ندارند بسیار مناسب است.

رنگ های گرم و عنصر چوب در مدل از لوسترها به کار رفته است. این نوع لوستر آویز ها در خانه های ویلایی به شدت کاربرد دارد. همچنین با نصب کردن لامپ های کم مصرف و نور ملایم و استفاده از لوستر آویزهای تک شاخه شما می توانید محل استراحت خود و یا اتاق کودک خود را نور مناسبی ببخشید. لازم به ذکر است که لوستر آویزها برای راهرو ها نیز مناسب هستند.

|  درباره ایران لوستر بیشتر بدانید  |

نحوه نگهداری لوستر آویز چوبی

اگر حباب های به کار رفته لوستر آویز در بازه زمانی مناسب تمیز نشود جلوه‌ی خود را از دست داده و به مرور زمان تیره و کدر خواهد شد. شما می توانید برای تمیز کردن حباب یا لاله از دستمال آغشته به محلول آب و سرکه استفاده کنید.

همچنین می توانید با دستمال مرطوب قطعات چوبی لوستر آویز را تمیز کنید.

نکته قابل توجه در چراغ آویز ها نحوه نگهداری آن ها می باشد. این وسایل به دلیل اینکه که با نور جذابیت و جلوه خاص خود را نشان می دهند اگر از آنها به درستی مراقبت نشود به همان اندازه میتوانند از زیبایی دکوراسیون بکاهند در نتیجه نگهداری و همچنین تمیز کردن لوستر آویز بسیار دقت کنید.

  در خرید لوستر آویز به کدام موارد دقت کنیم

شما باید در هنگام خرید لوستر آویز به دنبال گزینه ای باشید که مکمل پالت رنگ اتاق شما باشد.

این رنگ ها می تواند طیف کرد مختلفی داشته باشد بسیار زیادی دارند و در ابعاد و رنگ های مختلف نیز تولید می گردد. اما رنگ غالب آنها طیف های مختلف رنگ چوب می باشد. در انتخاب اندازه مناسب از لوستر آویز باید دقت کنید.

همچنین ارتفاع سقف را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مراقب باشید که تمام ابعاد را از لحاظ عرض عمق ارتفاع در نظر بگیرید.

مهم‌ترین نکته در انتخاب لوستر آویز چوبی این است که توجه کنید در فضای خود به چه نوع نورپردازی  نیاز دارید.

اگر لوستر آویز را برای یک اتاق ناهارخوری در نظر گرفتید گزینه ای را انتخاب کنید که نور نرم و ملایم را در محیط ایجاد می‌کند.

اگر قصد دارید از لوستر آویز در یک دفترکار استفاده کنید از لامپ های روشن تری در آن بکار ببرید.

انتخاب لامپ سازگار برای محیط در لوستر آویزها نتیجه مطلوب از روشنایی را برای شما به ارمغان می آورد.

ارتفاع مناسب برای لوستر آویزها

به طور کلی در بکارگیری لوستر آویز باید به قوانین نورپردازی توجه کنید.

از آنجایی که لوستر آویز ها کوچکتر از لوسترها می باشند و از آنها به تعداد استفاده میگردد مهم است که با توجه به قدرت نورپردازی آنها را در فاصله ی مناسبی از یکدیگر نصب کنیم.

همچنین در انتخاب تعداد آن تعداد فرد آن نسبت به تعداد زوج آن ارجحیت دارد.

لوسترآویز باید به گونه‌ای نصب شود که مسیر آن توسط شئ یا وسیله ای که در حالت نشسته یا ایستاده است سد نشود. ارتفاع از سطح نیز بسیار مهم است.

اگر چراغ آویز بالای میز یا کانتر آشپزخانه نصب می شود ارتفاع چراغ آویز از آن باید ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر باشد این ارتفاع از کف باید ۱۸۰ سانتی‌متر باشد .

|  راه های ارتباطی با ایران لوستر  |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *