وبلاگ

نحوه تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن قطعات

نحوه تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن قطعات

لوستر یکی از زیباترین و مهمترین عناصر تزئینی خانه است که نور و شادابی را به فضا می‌بخشد. اما با گذشت زمان، گرد و خاک و کثیفی روی لوستر انباشته می‌شود و باعث کاهش درخشندگی و زیبایی آن می‌شود. برای تمیز کردن لوستر، نیازی نیست که قطعات آن را جدا کنید و با خطر شکستن آنها روبرو شوید. با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید لوستر خود را بدون جدا کردن قطعات تمیز کنید. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.

مراحل تمیز کردن لوستر

  • آماده سازی

منطقه کار را آماده کنید. هر گونه مبلمان یا لوازم جانبی را که مستقیماً زیر لوستر است جابجا کنید. یک پتو یا برزنت روی زمین قرار دهید تا گرد و غبارهایی که ممکن است کف یا فرش را خراب کند، از بین برود. همچنین این پتو یا برزنت محافظ قطعات شکسته شده لوستر در صورت سقوط خواهد بود.

  • خاموش کردن چراغ ها

چراغ‌های لوستر را خاموش کنید و چند دقیقه صبر کنید تا لامپ‌های آن خنک شود. بعلاوه، برای احتیاط بالاتر، می‌توانید سوئیچ برق خانه را قطع کنید.

  • استفاده از گردگیر

خاک روی لوستر کریستال را تمیز کنید. با استفاده از نردبان به سطح مناسب بروید تا به همه قسمت‌های لوستر دست پیدا کنید. با گردگیر یا پارچه تمیز، خاک روی لوستر و قطعات آن را با آرامش پاک کنید. اگر خاک روی لوستر زیاد است، می‌توانید از پارچه نمناک استفاده کنید و سپس با پارچه خشک، لوستر را خشک کنید. سعی کنید در این مرحله، لوستر را چرخانده یا تکان ندهید.

ایران لوستر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

  • استفاده از اسپری

اگر لوستر شما دارای قطعات شیشه‌ای یا کریستالی است، می‌توانید از یک اسپری تمیز کننده شیشه استفاده کنید. این اسپری را روی قطعات لوستر اسپری کنید و با یک پارچه نرم و تمیز، آنها را بدون فشار زدن تمیز کنید. دقت کنید که اسپری را به صورت ملایم و با فاصله مناسب از لوستر بپاشید تا به قسمت‌های الکتریکی آسیب نزند.

با شیشه پاک‌کن و پارچه نخی شروع به تمیز کردن لوستر کریستال کنید. مقداری شیشه پاک‌کن روی پارچه نخی بزنید و هر قطعه کریستال را به صورت جداگانه تمیز کنید.

  • استفاده از پارچه میکروفیبر

سپس با پارچه میکروفیبر، قطعات را خشک و برق‌انداز کنید. بهتر است از پیش‌بند جیب‌دار استفاده کنید و پارچه‌ها و شیشه پاک‌کن را داخل جیب آن قرار دهید. در غیر این صورت می‌توانید این وسایل را روی پله بالاتر نردبان بگذارید. این کار را برای همه قطعات شیشه‌ای لوستر انجام دهید.

  • استفاده از محلول آب و سرکه

برای تمیز کردن قسمت‌های فلزی لوستر، می‌توانید از یک محلول آب و سرکه استفاده کنید. این محلول را با نسبت ۱ به ۱ در یک ظرف مخلوط کنید و با یک پارچه نم‌دار، قسمت‌های فلزی لوستر را تمیز کنید. سپس با یک پارچه خشک، آب را از روی فلز خشک کنید. دقت داشته باشید که پارچه خود را خیس نکنید و فقط مقدار کمی از محلول را به آن بچسبانید.

توجه داشته باشید که برای تمیز کردن بخش فلزی لوستر باید از یک تمیز کننده مناسب و مخصوص استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است مواد شیمیایی موجب از بین رفتن رنگ لوستر شود.

بار دیگر لوستر کریستال را تمیز کنید. بعد از اینکه یک دور لوستر را تمیز کردید، بهتر است نگاهی کلی به آن بیندازید. اگر بخشی از لوستر هنوز لک دارد، بار دیگر پارچه را به شیشه پاک‌کن آغشته کنید و روی آن بکشید.

از اسپری کردن شیشه پاک‌کن به صورت مستقیم روی لوستر اجتناب کنید، زیرا این کار موجب ایجاد لک روی آن می‌شود.

  • تمیز کردن لامپ ها

لامپ‌ های لوستر را تمیز کنید. در آخرین مرحله، با گذشت چند دقيقه، چك كنيد كه لامپ های لوستر كاملاً خنك شده باشد. سپس با گیره چسبان، لامپ‌ های لوستر را جدا کنید و با گیره داغان، جای آن‌ ها را علامت بزنید. با گیره نمدار، لامپ‌ های خاموش شده را تميز كنيد.

بعد از تمام شدن عمل تمیز کردن، باید صبر کنید تا لوستر خود را خشک شود. سپس برق لوستر را وصل کنید و از درخشش آن لذت ببرید. تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن قطعات، چندان دشوار نیست. با رعایت این نکات ساده، می‌توانید لوستر خود را همیشه تمیز و درخشان نگه دارید.

بیشتر بخوانید

 

ایران لوستر

ایران لوستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *