وبلاگ

آموزش نحوه نصب ریسه نواری اس ام دی SMD

نحوه نصب ریسه اس ام دی

بی شک یکی از مهم ترین بخش های اجرای ساختمان پس از کناف ، توجه به نورپردازی و نور مخفی  است و برای آن میتوانیم از ریسه اس ام دی و ال ای دی استفاده کنیم .البته باید گفت که نور ، بخش انکار ناپذیر طراحی در همه نقاط داخلی و خارجی ساختمان میباشد.

نور به فضا عمق میبخشد ، به محیط گرما می بخشد و سبب جلوه بیشتر کار می شود.کناف هم به واسطه اهمیتی که در طراحی و فضای داخلی ساختمان دارد ، از این قاعده جدا نیست و برای جلوه بیشتر کناف ، از نور استفاده میشود.

در طراحی کناف ، از سه نوع تابش نور استفاده می شود.در ادامه به آموزش نحوه نصب ریسه نواری اس ام دی می پردازیم.

استفاده از ریسه نواری

در این نوع نورپردازی ، فقط تامین نور فضای محیط مد نظر بوده و تاثیری بر نمایان شدن طراحی کناف از دیگر بخش های ساختمان ندارد.

لامپ هالوژن چیست؟

این نور هم علاوه بر زیبایی ، می تواند نور محیط را تا حد زیادی تامین کند. اما با این نور امکان ایجاد حجم در طراحی کناف وجود ندارد.

انواع ریسه نواری و ریسه شلنگی

ریسه های نواری در رنگ‌های مختلف موجود هستند که هر یک به نوبه ‌ی خود زیبایی بخش محیط و یا فضای مورد نظر است. هر کدام یک از انواع ریسه شلنگی و یا نواری برای روشنایی بخشی محیط ‌ها با زوایای خاصی کاربرد دارد. ریسه ها در دو نوع نواری و شلنگی که هر کدام به دو دسته LED و SMD تقسیم میشود. ریسه های نواری و شلنگی را در فضاهای شهری مانند زیر پارک‌ ها ، پل‌ ها ، نمایشگاه‌ ها و تالارهای عروسی و سایر فضاهای شهری مشاهده کرده‌اید.

البته ریسه ها نیز در نورپردازی سطوح مخفی مانند زیر کابینت و یا زیر تاج تخت خواب و همچنین بر روی دیواری و بالای آیینه نیز استفاده میشود . بنابراین ریسه های رنگی برای هر فضایی با هر ابعادی با طرح‌ های نورپردازی جذابی که داشته منجر به خلق فضایی بسیار زیبا می‌شود.

ریسه نواری

ریسه های نواری در دو نوع SMD و LED موجود بوده که هر یک cpu و یا چیپ مخصوص به خود را دارد. در واقع میزان شفافیت و مصرف نور در دو نوع lED و SMD با یکدیگر متفاوت بوده و باید با توجه به نیاز، یکی از این دو نوع را برای جلوه بخشیدن به محیط و یا فضای مورد نظر انتخاب کرد.

ریسه های شلنگی در انواع مختلفی موجود هستند که هر یک نور پردازی مخصوصی داشته و میزان برق مصرفی آن متفاوت هستند. همچنین مقاومت آن ها نسبت به شرایط محیطی در انواع ریسه های شلنگی متفاوت می‌باشد.

انواع ریسه نواری

اما این نوع ریسه ها به ریسه های معمولی، ریسه های SMD ، ریسه های LED، ریسه های فلکسی، ریسه های نئون فلکسی تقسیم می‌شود. بنابراین در طراحی مدرن و یا فضاهای مخصوص باید هر یک از آن‌ها را با توجه به مشخصات و ویژگی‌ هایی که دارند انتخاب کرد.

ریسه شلنگی

از میان ریسه های شلنگی نوع معمولی آن از بقیه دسته ها قدیمی تر است. روشنایی این گروه شبیه به لامپ های رشته ای است و ویژگی های همان لامپ ها را دارا هستند. در واقع مصرف برق بالایی دارند و به همین نسبت هم گرمای زیادی را تولید میکنند.

رنگی هم که در این ریسه ها دیده می شود، معمولا به دلیل وجود شلنگ های رنگی میباشد که در آن استفاده شده، در واقع خود لامپ نور رنگی را تولید نمی کند.

در بازار این ریسه ها در  بسته های ۱۰۰ متری هم موجود میباشند ، اما امکان برش های یک متری آن هم وجود دارد. ریسه های LED با تولید حرارت بسیار پایین طول عمر بسیار بهتری را دارا می‌باشند .

این ریسه ها دارای مصرف کم انرژی می باشند ، و به راحتی قابل نصب هستند. نور پر رنگ و بسیار شفافی را تولید میکنند. تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و معمولا دارای نوع ضد آب می باشند و مدل هایی از ریسه های SMD موجود است که برای نصب کردن نیازی به ترانس ندارند.

از ریسه اس ام دی  میتوان برای نورپردازی شهری مانند نور پردازی زیر پل ، نورپردازی درون تالارها، فضای سبز، دیوار ها، رستوران ها و هر جایی که نیاز به نور پر قدرت برای دیده شدن بیشتر دارد، استفاده کرد.

آموزش نحوه نصب ریسه اس ام دی

برای شروع لازم است ابتدا سوالات زير را برای خود مطرح کنيد:

  1. چه چیزی را میخواهید نورپردازی کنيد؟
  2. کجا میخواهید آن را نصب کنيد؟
  3. نور چراغ های خود را نور مخفی میخواهید يا میخواهید آن ها را با ریموت از راه دور روشن و خاموش کنيد؟
  4. چه رنگی برای نور پردازی نياز دارید ؟ سفید ، زرد ، بنفش ، آبی ؟

بیشتر بخوانید

راهنمای خرید لوستر با لامپ ال ای دی

نکات مهم خرید و انتخاب ریسه LED

لومن واحد قابل درک برای چشم انسان در نور و روشنایی است.در گذشته همیشه برای مقایسه لامپ ها با يک دیگر از توان مصرفی آن ها استفاده میشد.به عنوان مثال مي گفتند : لامپ 100 وات از لامپ 60 وات پر نور تر است .در صورتی که اين فقط توان مصرفی آن هاست و بايد ديد اين 2 لامپ هر کدام چند لومن نور و روشنایی تولید میکنند.

پس هنگام خرید چراغ ریسه LED بايد توجه داشته باشید که هر چه خروجی لومن آن بيشتر باشد شما نور و شفافیت بيشتری را دریافت میکنید. لومن در انتخاب ریسه متغیر مهم است که می توانید در آباژور ایستاده استفاده کنید.

اين که جهت روشن کردن فضاهای متفاوت چه مقدار لومن نور نياز دارید سوالی است که ما به شکل تقریبی آن را در جدول زير برای شما توضیح میدهیم . به یاد داشته باشید معمولا نسبت به اطلاعات اعلام شده لومن بيشتری را جهت نور پردازی در نظر میگیرند تا در صورت استفاده از کلید دیمر و يا ساختن لامپ ها فضای نور خود را از دست ندهید. در صورت تمایل می توانید محصول موردنظر خود را از فروشگاه لوستر تهیه کنید.

در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *