وبلاگ

چگونه چراغ دکوراتیو مناسب فضای خانه انتخاب کنیم ؟ 😍

کاربرد چراغ دکوراتیو در منزل| ایران لوستر

چراغ دکوراتیو چیست؟

کاربرد چراغ دکوراتیو در منزل چیست؟ چراغ دکوراتیو به عنوان جواهر معماری تعریف میشود.

دکوراسیون و نورپردازی داخلی منازل, محیط کار, اتاق خواب, آشپزخانه و غیره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نورپردازی های تزیینی برای ایجاد سبک های طراحی در بسیاری از ساختمان ها نقش مهمی ایفا می کنند.

جذابیت چشم و زیبایی فضا هدف اصلی در طراحی نورپردازی با چراغ های دکوراتیو است. این چراغ ها نقش مهمی در طراحی داخلی و سایر محیط ها دارد.

از کاربرد چراغ دکوراتیو در منزل می توان به نمایش جلوه بیشتر مبلمان و سایر اشیا در یک اتاق ساختمان نام برد. این چراغ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که با فضا بیشترین هماهنگی را داشته باشند.

چراغ های خطی نوع دیگری از چراغهای دکوراتیو می باشند و امروزه از آن‌ها به صورت ردیفی در داخل یا روی سقف ها نصب می کنند و نور محیط را تامین کرده و به زیبایی فضا اضافه می کنند.

چراغ های خطی انواع مختلفی دارند به همین دلیل جز چراغ های دکوراتیو دسته بندی می شوند.

استفاده از چراغ های دکوراتیو در این روزها بسیار پر کاربرد شده است. زیرا این چراغ‌ها اشکال هندسی و مختلفی دارند و همچنین تنوع رنگی بسیار زیادی در آنها وجود دارد. در نتیجه تامین نور محیط در زیبایی آنها نیز تاثیر به سزایی داشته است.

کاربرد چراغ دکوراتیو در منزل

برای اتاقی که در خانه نور کمی دارد, یک چراغ دکوراتیو راه حل ویژه ای برای مشکل آن اتاق می باشد. نور پردازی به شیوه ی سایه روشن, راهی برای افزایش زیبای فضای منزل می‌باشد. داشتن یک روشنایی خوب بسیار ضروری است.

اگر میخواهید یک فضای بی نقص در رویدادها, مهمانی ها و یا مناسبت های خاص داشته باشید, نورپردازی های دکوراتیو می تواند بسیار مناسب باشد. امروزه صاحبان املاک تقاضا دارند که فضاهای زندگی آن ها منعکس کننده سبک و سلیقه خود آنها باشد.

هیچ کمبودی برای گزینه های روشنایی دکوراتیو وجود ندارد و هر خانه ای خاص و زیبا می باشد. همه چیز مربوط به ایجاد روحیه و افزایش علاقه به فضا در نورپردازی دکوراتیو است.

مثلاً وقتی میخواهیم اشیا را برجسته کنیم و مناطق مختلف در اتاق را برجسته تر نشان دهیم با استفاده از این نوع چراغ ها می توان این کار را انجام داد وسایل تزیینی را میتوان در فضاهای مسکونی و اداری استفاده کرد.

در کاربرد چراغ دکوراتیو در منزل  باید به عوامل مختلف مانند فضا, چیدمان, مبلمان, رنگ اتاق و کاربرد اتاق توجه داشته باشید که بر فرض مثال یک اتاق مطالعه سبک نورپردازی تزیینی متفاوتی با روشنایی آشپزخانه خواهد داشت.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

نکات مهم در انتخاب چراغ دکوراتیو

نکاتی که در کاربرد چراغ دکوراتیو در منزل وجود دارند بسیار گستره میباشد. نورپردازی تزیینی و چراغ های دکوراتیو به فضای شما شخصیت و استایل میدهد. وسایل روشنایی دکوراتیو مانند لوستر یا چراغ های رومیزی بسیار پرکاربرد هستند.

می توان چراغ های آویز سقفی و دیواری را به دسته چراغ های دکوراتیو اضافه کرد. اگر قصد خرید یک چراغ دکوراتیو برای فضای ناهار خوری خود را دارید از چراغ های آویز سقفی به عنوان منبع روشنایی استفاده کنید. این کار میز را از بالا برای شما روشن میکند. چراغ های کنار تخت برای روشنایی اتاق خواب انتخاب مناسبی هستند.

گاهی این چراغ ها روی دیوار نیز نصب می شوند و یا همچنین از لامپ های رومیزی در اتاق خواب استفاده میشود. بسیار مهم است که در اتاق خواب برعکس سایر فضاها به کاربردی بودن چراغ بیش از زیبایی توجه شود در اتاق خواب اغلب افراد در حال مطالعه یا انجام کارهای مهم خود می باشد.

انواع چراغ های دکوراتیو

چراغ های دکوراتیو انواع مختلفی دارند. در ابتدا به چراغ دکوراتیو دیواری می پردازیم. انواع چراغ های دکوراتیو برای اتاق موجود می باشد. این چراغ ها رو به پایین روشنایی داشته و برای روشنایی های خاص استفاده می شوند.

انواع چراغ های دکوراتیو دیواری رو به بالا به عنوان چراغ های شب و نور مکمل استفاده خواهند شد. این چراغ ها بسته به طراحی دکوراسیون می توانند در هر قسمتی از منزل شما قرار بگیرند و روشنایی مناسبی را در اتاق نشیمن یا بالای سر تخت خواب شما ایجاد کنند.

سبک دیگر چراغ دکوراتیو نوع رشته ای می باشد. این چراغ ها بسیار پر طرفدارند. نورهای رشته‌ای که در رنگ‌ها و اشکال مختلف موجود است برای روشنایی مکمل یا حتی روشنایی شب استفاده می شوند.

کاربرد چراغ دکوراتیو در منزل یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های نورپردازی می باشند. چراغ سقفی سبک دیگری از چراغ‌های دکوراتیو است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

این چراغ ها جلوه زیبایی به فضای اتاق خواهند داد. لوستر یکی دیگر از چراغ‌های دکوراتیو است که سبک کریستالی آن می تواند یک خانه را به زیبایی تزئین کند.

از لوسترهای مینیمال تا لوسترهای کلاسیک در بازار موجودند و صاحبان خانه و طراحان دکوراسیون داخلی می توانند هر نوع از آن را برای دکوراسیون مد نظر انتخاب کنند.

|  درباره ایران لوستر بیشتر بدانید  |

ویژگی ها و مزایای چراغ های دکوراتیو

همانطور که در بالا راجع به کاربرد چراغ دکوراتیو در منزل صحبت کردیم, مهم‌ترین و اصلی ترین ویژگی و مزیت چراغ دکوراتیو، پایین و مقرون به صرفه بودن قیمت آن نسبت به سایر چراغ ها می باشد.

اگر از لحاظ مصرف انرژی به دنبال گزینه مناسبی می باشید استفاده از لامپ‌های ال ای دی در چراغ های دکوراتیو باعث کاهش هزینه برق مصرفی شما می شود.

این چراغ ها بازده نوری بسیار بالایی دارند و باز به آنها ۸ برابر لامپ های معمولی هالوژنی میباشد. چراغ های دکوراتیو طول عمر بسیار بالایی دارند و پرتاب نور آنها بسیار مناسب است.

ظاهر زیبا و شیک و مجللی برای دکوراسیون فضاهای مدرن ایجاد می کنند. این چراغ ها دوام بسیار بالایی در برابر شکستگی دارند و مقاوم هستند.

چراغ های دکوراتیو در رنگ های مختلف تولید می شوند و متناسب با هر فضای مد نظر شما خواهند بود. به طور کامل دوستدار طبیعت هستند و در تولید آنها از هیچگونه مواد سمی استفاده نمی شود.

چراغ های دکوراتیو به هیچ عنوان گرما تولید نمی کند. این چراغ ها نسبت به چراغ های سقفی و دیواری دارای اندازه نسبتاً کوچکی می باشند.

به طور کلی این چراغ ها کاربرد های مختلفی دارند که درباره آن ها صحبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *