وبلاگ

لوستر سقفی کاردی را بهتر بشناسیم و چه کاربردی در دکوراسیون داخلی دارد؟

کاربرد لوستر سقفی کاردی|ایران لوستر

لوستر سقفی کاردی چیست؟ 

کاربرد لوستر سقفی کاردی چیست ؟  لوستر سقفی کاردی از انواع آویزهای پرطرفدار است و در اشکال متنوعی مانند دایره و مربع ساخته می‌شوند و ویژگی‌های آن موجب شده از دیگر لوسترها متفاوت باشد.

دارای درخشش زیاد و مناسب با نوری متناسب و کافی است و محیط مورد نظر را لوکس و مدرن جلوه می‌دهد. لوسترهای سقفی کاردی، در واقع لوستر سقفی ریسه‌ای از انواع لوسترهای سقفی از نوع کریستال هستند که به دلیل شباهت به کارد، آن را کاردی می‌نامند.

این چراغ آویزها دارای دسته‌بندی‌های متنوعی هستند که شامل: لوسترهای کاردی دایره‌ای، مربعی و ترکیبی هستند.

طراحان این لوسترها آن را طوری طراحی کرده‌اند که تعدادی دایره و یا مربع حتی سایر شکل‌ها به‌صورت ترکیبی در کنار هم یا درون هم قرار می‌گیرند.

بعد روی هرکدام از آن‌ها کریستال‌هایی شبیه کارد طراحی شده است و همین دلیل موجب شد که لوستر سقفی کاردی نام‌گذاری شوند.

البته این لوسترهای دارای ظاهری زیبا و چشمگیر هستند که موردپسند بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند.

انواع لوستر سقفی کاردی

لوسترها قبل از این که برای نورپردازی و تامین نور در محل انتخاب شوند، بیشتر برای زیبایی و لوکس نشان‌دادن محل موردنظر استفاده می‌شوند.

بنا به استقبال و علایق افراد مختلف، طراحان این لوسترها را از همه نوع از لحاظ شکل، مدل و رنگ طراحی و تولید می‌کنند. لوسترهای سقفی کاردی یک نمونه از این لوسترهای زیبا است که خود به انواع مختلفی تقسیم شده است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لوستر سقفی کاردی مربع شکل

این لوسترهای سقفی به شکل مربع هستند که در درون هم از بزرگ و کوچک قرار گرفته‌اند یا این که مانند میله‌های مربع شکل از کوچک به بزرگ قرار دارند. روی میله‌ها کریستال‌هایی شبیه کارد در کنار هم چیده شده است که آن را بسیار زیبا و جذاب می‌کند.

  • لوستر سقفی کاردی دایره شکل

همان‌طور که از اسم آن پیدا است، شبیه دایره است که ممکن است چند دایره در داخل هم باشند. در بعضی از مدل‌ها دایره‌ها از کوتاه به بلند طراحی شده است و روی هر دایره هم کریستال‌های کاردی شکل قرار دارد.

  • لوستر سقفی کاردی ترکیبی

بعضی از مواقع در ساخت لوسترها علاوه بر استفاده از کریستال‌های کاردی از کریستال‌هایی با شکل‌های هندسی هم استفاده می‌شود.

برای مثال در لوستر سقفی دایره‌ای در دایره بیرونی آن کریستال کاردی طراحی نیز می‌شود و در دایره‌های داخلی کریستال‌های کروی شکل طراحی می‌کنند. این طراحی‌ها ظاهری بسیار زیبا و چشم نوازی دارند و جلوه خاصی به فضای منزل می‌ بخشند.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

نحوه خرید لوستر

هر فردی بنا به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی خود می‌تواند، انواع مختلف لوسترها با کیفیت و اشکال متنوع را تهیه کند.

البته افراد برای تهیه و خرید این لوسترها باید نکاتی را رعایت کنند تا مناسب‌ترین محصول را تهیه کنند. این نکات عبارت‌اند از:

  • انتخاب یک لوستر مناسب به سبک منزل و دکوراسیون داخلی آن بستگی دارد. اگر لوستر با سبک منزل متناسب نباشد، ظاهر ناخوشایند ایجاد می‌شود.
  • باید دید لوستر برای چه قسمتی از خانه لازم است. لوسترهایی که برای هر قسمتی از خانه تهیه می‌شوند با هم متفاوت هستند. مثلا لوستر آشپزخانه با اتاق نشیمن تفاوت زیادی دارد که اگر در زمان خرید به آن توجه نکنید، ظاهر منزل را به هم می‌ریزید.
  • میزان نورپردازی هر لوستر با دیگر لوسترها متفاوت است. در زمان خرید باید به‌اندازه نوری که موردنظر شما است، توجه کنید.
  • سقف خانه نیز اهمت دارد. با تنوعی که لوسترها دارند، برخی از آن‌ها سنگین، بلند و سبک و … هستند. پس اگر خانه‌ای با سقف کوتاه دارید، بهتر است از لوسترهای کوتاه یا سقفی استفاده کنید. اگر سقف بلند دارید، از لوسترهایی بزرگ می‌توانید، بهره ببرید.
  • برای خرید لوستر به سقف محل موردنظر باید توجه داشته باشید که آیا تحمل وزن این لوستر را دارد یا نه. می‌توانید از یک کارشناس در این زمینه مشاوره بگیرید تا یک لوستر مناسب برای سقف خانه انتخاب کنید و هم با کاربرد لوستر سقفی کاردی آشنا شوید.

|  درباره ایران لوستر بیشتر بدانید  |

خرید بهترین لوستر سقفی

لوسترها از وسایلی هستند که در زیبایی و دکوراسیون خانه تاثیر دارند. طراحی و مدل‌های لوسترها بسیار پیشرفته‌تر و مدرن‌تر شده است.

این لوسترها در انواع مختلف و طراحی‌های زیبا تولید شده و هرکسی بنا به سلیقه و ویژگی‌های منزل خود و هماهنگی با چیدمان منزل خود آن را تهیه می‌کند.

زمانی که به فروشگاه برای خرید لوستر می‌روید، شاید لوسترهای بزرگ با نورهای زیاد شما را جذب کنند. ولی باید دقت کنید که کالایی که قرار است، خریداری شود با خانه شما و حتی لوازم خانه هماهنگی داشته باشد. لوسترهای سقفی خیلی پراستفاده هستند و تنوع در این محصول بسیار زیاد است.

لوسترها به دو صورت لوستر سقفی و آویز تولید می‌شوند که هر فردی بنا به ارتفاع سقف و دیوارها و ساخت خانه خود و حتی میزان نور لازم می‌تواند، گزینه مناسب خود را انتخاب کند.

یک کاربرد لوستر سقفی کاردی ایجاد محیطی آرام و دلنشین است که متناسب و هماهنگ با سقف و دکوراسیون خانه باشد.

نکاتی مهم برای خرید لوسترهای مناسب

در انتخاب و خرید لوستر بهتر است به عواملی که گفته شد، دقت کنید.

مثلا اتاق‌هایی که سقف کوتاه دارند، باید لوستری با ارتفاع کم داشته باشند یا حتی روی سقف نصب شوند.

لوسترها در انواع مختلفی مانند: کریستال، فلزی، پارچه‌ای، ریلی، شیشه‌ای، چوبی و… در بازار عرضه می‌شوند.

همه این لوسترها دارای خلاقیت در طراحی بوده و باتوجه‌ به کاربرد لوستر سقفی کاردی این آویزها بسیار طرفدار دارند.

این لوسترها اشکال مختلفی دارند که سلیقه هر فردی را جوابگو هستند. برای چیدمان و سبک مدرن بسیار گزینه مناسبی است. البته برای خرید، بهتر است به‌اندازه و سایز لوسترها هم توجه داشته باشید. زیرا لوستر نباید به‌قدری کوچک باشد که در دکوراسیون داخلی دیده نشود و نباید آن‌قدر بزرگ باشد که در خانه تناقض و صحنه نامناسبی ایجاد کند.

کلام پایانی

در مقاله های قبلی در مورد تاثیر لوستر نوشتیم که لوسترها هم در دکوراسیون داخلی بسیار مهم و یکی از عناصر تأثیرگذار هستند. با دانستن کاربرد لوستر سقفی کاردی و انواع طرح های آن، افراد میتوانند هنگام انتخاب، لوستری مناسب را انتخاب کنند. باید به نکاتی که گفته شد توجه کرده و همه ویژگی‌های لوستر و سبک داخلی منزل را نیز موردتوجه قرار داد.

|  راه های ارتباطی با ایران لوستر  |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *