وبلاگ

انواع لوستر سقفی را چگونه با دکوراسیون منزل ست کنیم؟

کاربرد لوستر سقفی در دکوراسیون| ایران لوستر

لوستر سقفی چیست؟

کاربرد لوستر سقفی در دکوراسیون چیست ؟ امروزه در سراسر دنیا از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. لوستر زیبایی را در فضای خانه به شما هدیه می دهد.

اهمیت لوسترهای سقفی به حدی است که دکوراسیون و وسایل منزل در صورتی خودنمایی خواهند کرد که روشنایی مناسبی در فضای منزل شما فراهم باشد. این نقش مهم را لوستر و چراغ های دیواری و آباژور ها ایفا میکنند.

به طور کلی لوستر ها در سبک و رنگ و طرح های مختلف در بازار موجود هستند. در دکوراسیون داخل خانه بسته به نوع فضای مورد نظر, لوستر مناسب آن قرار می گیرد.

اگر قصد خرید یا تعویض لوستر سقفی در فضای منزل خود را دارید باید به نکات مهمی توجه کنید. ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه سبکی از لوستر با فضای منزل شما همخوانی دارد. باید به فضای قابل دسترس و رنگ و همچنین میزان روشنایی آن فضا نیز توجه کنید. کاربرد لوستر سقفی در دکوراسیون مختلف بسیار زیاد است.

لوستر سقفی فقط برای ایجاد روشنایی کاربرد ندارد. بلکه این لوسترها به جذابیت منزل و دکوراسیون شما کمک به سزایی میکند. شما میتوانید از لوستر های سقفی استفاده کنید که در داخل دکوراسیون به کار میروند و آنها را لوسترهای توکار می‌نامند. این لوستر ها برای ایجاد آرامش بیشتر داخل فضای اتاق خواب میتوانید  استفاده کنید.

اگر میخواهید فضایی صمیمی ‌برای گفتگوهای دونفره یا جمع‌های خانوادگی و دوستانه ایجاد کنید، یک جفت لوستر زیبا با نوری ملایم می‌تواند اثری شگفت‌انگیز داشته باشد. پس همونطور که می‌بینید، گزینه‌های مختلفی برای کاربرد لوستر سقفی در دکوراسیون وجود دارد.

ما در این محتوا انواع لوستر سقفی و نحوه ست کردن آن با دکوراسیون را بررسی کردیم و امیدواریم که شما انتخاب بهتری داشته باشید.

همچنین در مقاله نصب لوستر سقفی، درمورد نحوه نصب آنها برروی سقف های گچ‌بری توضیح داده شده است.

انواع لوستر سقفی

در نظر داشته باشید که بایدها و نباید هایی در انتخاب نوع لوستر و همچنین شناخت انواع لوستر سقفی به شما کمک می‌کند تا در نهایت دکوراسیون جذابی داشته باشید. حتی اگر اتاقی با سقف کوتاه دارید. لوسترهای سقفی نیز شکل‌ها و مدل‌های گوناگونی دارند که شما را در انتخاب درست آنها در نورپردازی بهتر، کمک خواهد کرد.

در شبکه های اجتماعی ایران لوستر را دنبال کنید

لوستر حبابی

لوستر حبابی شناخته شده‌ترین نوع لوستر سقفی است. این لوستر بسیار ساده و از یک نیم دایره ی شیشه ای تشکیل شده است. این حباب به سقف متصل می‌شود.

طرح‌های گوناگون و زیبایی در سایزهای کوچک و بزرگ برای این لوسترها وجود دارد که اغلب برای فضاهایی با سقف کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معمولا انتخاب و نصب لوستر حبابی در فضاهایی که ارتفاع سقف، کمتر از ۲ متر است دیده می‌شود که جلوه زیبایی را ایجاد می‌کند. البته انتخاب لوسترهای حبابی بزرگتر برای فضاهایی با سقف بلند، خود یک گزینه جذاب خواهد بود.کاربرد لوستر سقفی در دکوراسیون با توجه به ارتفاع تعیین میشود.

گاهی اوقات از لوستر حبابی در اتاق کودک استفاده میشود این کار باعث ایجاد ایمنی برای کودک میشود و نور به اندازه کافی در اتاق پخش میشود. تا ایمنی بیشتری برای کودک داشته و نور کافی برای روشن شدن اتاق را فراهم کند. لوستر حبابی در راهرو، اتاق رختکن، بالکن، لابی و غیره که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه نصب لوستر سقفی در سقف یونولیتی | بیشتر بخوانید

لوستر سقفی آویزی با ارتفاع کم

یکی دیگر از مدل‌های کاربردی و پرطرفدار لوستر سقفی لوستر سقفی آویزی با ارتفاع کم است. در زمان نصب, این مدل لوستر تقریبا بین ۵ الی ۲۰ سانتی‌متر از سقف فاصله گرفته و برخلاف مدل حبابی، تقریبا حالت آویز دارد. در نتیجه برای سقف‌های بلندتری که حدودا ۲ تا ۳ متر از زمین ارتفاع دارند، قابل استفاده است.

از مزایای این لوسترها میتوان به تعویض راحت لامپ آنها اشاره کرد. این لوسترها برای آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضاهایی که به نور زیادی نیاز ندارند مناسب هستند. به طورکلی لوستر سقفی با آویز کوتاه باعث میشود که سقف روشن‌تر و سالن بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد.

لوستر سقفی آویزی

کاربرد انواع لوستر سقفی در دکوراسیون مختلف متفاوت است مثلا این نوع لوستر در اکثر فضاها و سالن‌ها استفاده میشود. لوسترهای آویزی برای فضاهایی با ارتفاع بیشتر کاربرد دارند و اگر به درستی و در اندازه مناسب انتخاب شوند، یکی از زیباترین منابع روشنایی خواهند بود.

لوستر سقفی مدل وارونه

برای توصیف ساده این مدل می‌توانیم لوستر وارونه را شبیه به ظرفی وارونه تصور کنیم که لامپ‌ها درون این ظرف‌ها قرار گرفته و رو به سقف می‌تابند. لوستر سقفی وارونه با فاصله از سقف آویخته و اغلب با بدنه فلزی و تزئینات کریستالی زیبا تولید می‌شود.

این لوسترها به سبب داشتن کریستال‌های زیبا و انعکاس جذابی که ایجاد می‌کنند، در مکان‌های زیادی قابل استفاده هستند اما بهتر است از آنها در فضاهایی با مساحت کم یا متوسط استفاده شود تا ضمن تامین روشنایی با تابش نور به سقف، محیط را وسیع و دلبازتر به نظر برسانند.

آیا شیک ترین لوستر سقفی بازار را میشناسید ؟

لوستر سقفی شاخه‌ای

شناخته شده‌ترین و رایج‌ترین نوع لوستر سقفی مدل شاخه‌ای آن است. این لوسترها از بدنه فلزی و شیشه‌ای با چندین شاخه تشکیل شده‌اند و بر روی هر شاخه یک یا چند لامپ نصب شده است. بهترین گزینه برای سالن منازل، رستوران‌ها و فضاهایی که نیاز به یک لوستر درخشان دارند لوستر سقفی شاخه ای میباشد.

میزان روشنایی لوستر سقفی شاخه‌ای بدلیل داشتن تعداد لامپ های زیاد بسیار بالاست. از آنجایی که لوستر سقفی شاخه‌ای پس از نصب، مرکز توجه خواهد بود بایستی در انتخاب مدل و تنظیم ارتفاع آن دقت داشت.

لوستر سقفی ریلی

مدل ریلی لوسترهای سقفی به شکل یک ریل فلزی میباشد که چندین لامپ بر روی آن نصب می‌شود. این مدل را هم بصورت مستقیم و هم بصورت آویزی بر روی سقف نصب می‌کنند و گاها مدل‌هایی در میان آنها وجود دارد که امکان تنظیم جهت لامپ را به کاربر داده و برای تمرکز نور برشی یا مکانی بسیار کارآمد هستند.

کاربرد لوستر سقفی در دکوراسیون میتواند خلاقیت و همچنین میزان کارایی طراح را افزایش دهد.

لوستر سقفی جزیره‌ای

مدل جزیزه ای یک مدل مدرن است. این لوستر تا حدودی به لوستر ریلی شباهت دارد. تنها تفاوت آن این است که در  لوستر جزیره‌ای لامپ‌های بزرگتر به کار می‌رود. این لوستر در بالای جزیره آشپزخانه، میز ناهارخوری، راهرو، میزکار و یا مکان‌هایی که به نور متمرکز نیازمند هستند به کار میرود.

لازم به ذکر است که لوستر خطی نیز جزو لوسترهایی است که برای نصب در بالای جزیزه آشپزخانه و میز غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *