وبلاگ

چراغ دکوراتیو ریلی چیست؟+ اصول و کاربرد آن ها در دکوراسیون

چراغ دکوراتیو ریلی چیست

چراغ دکوراتیو ریلی چیست ؟ در زمینه نورپردازی در جهات مختلف بسیار پرطرفدار  است. زمانی که شما قصد دارید نورپردازی خاص انجام دهید، چراغ های ریلی گزینه بسیار خوبی برای شما می باشند. چراغ های ریلی باید با معماری فضای مد نظر شما ما تطابق داشته باشند.

زمانی که شما تصمیم میگیرید تا از چراغ های ریلی را در نورپردازی استفاده کنید باید تصمیم خود را در نورپردازی گرفته باشید. زیرا این نوع چراغ ها نورپردازی خاصی دارند. این چراغ های دکوراتیو را می توان در تمام جهات مورد نظر تنظیم کرد.

وقتی که شما قصد دارید جلوه خاصی به یک قسمت یا یک شی در دکوراسیون خود بدهید, باید جهت نور را روی آن تنظیم کنید در نتیجه چراغ های ریلی به دلیل قابلیت تغییر جهت نور و همچنین فوکوس نور روی قسمت مورد نظر مانند آباژور ایستاده بهترین انتخاب برای این موضوع می باشند.

ویژگی های چراغ دکوراتیو ریلی

همانطور که از نام چراغ های ریلی پیداست تمام آنها روی یک ریل قرار می گیرند و سیم کشی از داخل این ریل عبور کرده و به چراغ ها میرسد در نتیجه نیازی نیست که برای هر چراغ به صورت جداگانه سیم کشی صورت گیرد.

مهم‌ترین قابلیت این چراغ ها حرکت روی ریل و همچنین تنظیم جهت نور در زاویه مورد نظر می باشد. همین ویژگی در چراغ دکوراتیو ریلی باعث شده تا در فروشگاه ها و نمایشگاه ها این سبک روشنایی طرفدار بسیار زیادی داشته باشد.

فروشندگان با استفاده از نورپردازی مناسب چینش اجناس و محصولات خود را تنظیم می کنند در نتیجه وجود چنین چراغ هایی در این مکان ها بسیار حائز اهمیت است.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

نقش ریل در عمر چراغ دکوراتیو ریلی

زمانی که قصد تهیه کردن چراغ دکوراتیو ریلی را از فروشگاه لوستر دارید, باید به جنس ریل توجه کنید. زیرا اگر جنس آن نامرغوب باشد ممکن است پس از گذشت مدت زمانی تغییر شکل دهد و دچار افتادگی گردد.

همین مشکل سبب بروز خطراتی همچون آتش سوزی و اتصالی در چراغ های ریلی می گردد. در  برخی چراغ های ریلی به جهت ایمنی و جلوگیری از اتصالی از تسمه های مسی استفاده می شود تا اگر احیانا مشکلی به وجود آمد آتش سوزی رخ ندهد.

نکته قابل توجه در رابطه با ریل ها این است که میتوان ریل ها را روی زمین دیوار و یا سقف نصب کرد. نصب ریل ها بسته به نوع کاربردی که قرار است برای شما داشته باشد مشخص می شود.

زمانی که شما دارید ریل ها را نصب می کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که قصد نصب چند چراغ را روی آن دارید و به این موضوع توجه کنید که آیا ریل نصب شده تحمل این تعداد چراغ را دارد یا خیر.

همانطور که می دانید ریل ها علاوه بر اینکه باید با تعداد لامپ متناسب باشند. باید اندازه چراغ های نصب شده روی آن نیز مورد توجه قرار گیرد. سیم کشی ساختمان باید به نحوی باشد که پاسخگوی حرکت و تغییر زاویه نور چراغ های ریلی باشد.

کاربرد چراغ دکوراتیو ریلی

چراغ دکوراتیو ریلی کاربردهای بسیار زیادی دارد همانطور که در قسمت های قبل به این اشاره شد که گالری ها و فروشگاه ها برای جلوه بیشتر محصولات خود از این نوع چراغ ها استفاده میکنند.

نشان دهنده این است که طرفداران بسیار زیادی دارد تابش نور در چراغ های ریلی به صورت هدفدار، موضعی و مستقیماً بر روی عنصر مورد نظر صورت میگیرد.

با استفاده از این چراغ ها شما میتوانید محصول یا تابلویی را که به طور جداگانه می خواهید مورد توجه قرار دهید به دقت نورپردازی کنید.

اگر دقت کرده باشید در گالری های عکاسی و نقاشی برای اینکه توجه سایرین بازدیدکنندگان به محصولات جلب شود دقیقاً در بالای هر تابلو یک چراغ ریلی یا لوستر سقفی قرار داده شده است تا مستقیماً نور را به روی اثر هنری بتاباند و توجه مخاطب را به طور کامل جلب کند.

چه عواملی در قیمت چراغ دکوراتیو ریلی تاثیر گذار است؟

همانطور که میدانید در این چراغ ها نیروی مکانیکی نیز استفاده می شود و نوع تکنولوژی به کار رفته در این چراغ های دکوراتیو بسیار منحصر به فرد می باشد.

همین موضوع باعث ایجاد اختلاف قیمت مشخص با سایر چراغ ها می گردد. از عوامل دیگری که در قیمت چراغ دکوراتیو ریلی تاثیر می گذارد جنس و کیفیت مواد به کار رفته در ساختار این چراغ ها می باشد.

با توجه به حساسیت و سختی نصب این چراغ ها زمانی که آنها را خریداری می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه جداگانه بابت نصب آنها باید پرداخت شود.

وقتی تصمیم به خرید این چراغ را می گیرید باید از جنبه های مختلف آن را مد نظر قرار دهید و همچنین باید بودجه خود را برای خرید این چراغ ها در نظر بگیرید.

| راه های ارتباطی با ایران لوستر |

انواع چراغ دکوراتیو ریلی

چراغ دکوراتیو ریلی با توجه به اینکه هم روی دیوار سقف و کف زمین نصب می شوند کاربردهای بسیار زیادی دارند. به نوعی آن چراغ های پرکاربرد و همه کاره می‌نامند.

چراغ های ریلی سقفی یکی از انواع این چراغ ها می باشند این چراغ ها را لوستر آویز نیز می نامند. زیرا توسط یک زنجیر یا بند به یک میله فلزی به شکل معلق آویزان شده  قرار میگیرند. مثلاً بالای میز آشپزخانه یا روی سرویس های غذاخوری چراغ های ریلی سقفی استفاده می کنند .

مدل دیگر چراغ دکوراتیو ریلی سبک دیواری آن می باشد چراغ ریلی دیواری سبک روکار و توکار استفاده می‌شود. به همین جهت در خانه، فروشگاه و مغازه کاربرد دارد و سبک کاربردی در بین چراغ های ریلی می باشد.

همان طور که مطالعه کردید این مقاله درباره چراغ دکوراتیو ریلی چیست ، نوشته شده بود که در ادامه مطلب قصد داریم تا راجع به چراغ های ریلی خانگی با شما صحبت کنیم. بهترین نوع چراغ های ریلی همین نوع می باشد.

از این نوع در روشن کردن راهرو ها و قسمت های مختلف استفاده می شود تا یک جلوه خوب و زیبا به فضای خانه ببخشد. سبک دیگر این چراغ ها سبک خرطومی آن می باشد. از لحاظ کیفیت بسیار بالا است. بر روی ریل های متفاوت نیز نصب می شود.

این چراغ های ریلی خرطومی از بخش ریل بدنه و خورطوم ساخته شده است و برای زیبایی و جلوه بیشتر در فضاها و قسمت های مختلف از آن استفاده می شود. رنگ های سفید و مشکی و کرم آن در در بازار موجود است و در تزیین مغازه ها از این سبک استفاده می گردد.

خرید چراغ دکوراتیو ریلی

پس از اینکه با مدل های مختلف آشنا شدید، می توانید براساس سلیقه و بودجه خود، بهترین نمونه چراغ دکوراتیو ریلی را از ایران لوستر انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *