وبلاگ

5 نکته فوق العاده مهم برای انتخاب و خرید لوستر آویز

نکات خرید لوستر آویز|چاپخانه مجریان

نکات خرید لوستر آویز چیست ؟ این عناصر، مخصوص نورپردازی، زیبایی بخشیدن و جلوه بهتر به مکان‌های مختلف هستند. می‌توان از طریق لوسترها یک تغییر کلی در فضای اطراف ایجاد کرد. انتخاب یک لوستر مناسب، یک فضای دلنشین را ایجاد می‌کند و انتخاب اشتباه هم موجب جلوه‌ی کمتر در فضای اطراف می‌شود.

لوسترها دارای انواع مختلف از نظر سبک و جنس هستند. افراد با رعایت نکات خرید لوستر آویزها می‌توانند، یک لوستر مناسب با هر سلیقه‌ای را انتخاب کنند. امروزه علاوه بر روشنایی لوسترها جنبه زیبایی آن نیز اهمیت زیادی دارد. اما با تحقیق در مورد نحوه خرید لوستر آویز و آگاهی از انواع و کاربردهای آن‌ها می‌توان در انتخاب یک لوستر آویز مناسب موفق بود.

خرید لوستر آویز

برای انتخاب لوستر مناسب برای فضای موردنظر باید به نکات خرید لوستر آویزها توجه زیادی داشت. زیرا هر لوستر برای فضای به خصوصی مناسب است و در صورت اشتباه می‌تواند، زیبایی فضا را کم کند. نکاتی که باید به آن توجه کرد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • متناسب بودن سایز لوستر آویز

لوستر خریداری شده با فضای انتخابی باید متناسب بوده و سایز آن نیز باید مناسب باشد. اگر دارای فضای کمی باشید، بهتر است از لوستر آویزهای کوچک که در آن از لامپ‌های کمتری استفاده شده بهره ببرید.

البته می‌توانید، از لوسترهایی با جنس بلوری استفاده کنید تا با منعکس‌کردن نور،  فضا را بزرگ‌تر جلوه دهند. به‌هرحال باید برای انتخاب لوستر آویز مناسب به‌اندازه و ابعاد فضایی که قرار است در آن جا نصب شود ،دقت داشته باشید.

اگر مکان موردنظر بزرگ بود، گزینه‌های انتخابی بیشتر می‌شود. در این مکان‌ها می‌توان از لوسترهای بزرگ‌تر که شاخه‌های بیشتر و لامپ‌های متعددی دارند، استفاده کرد. زیرا اگر یک لوستر کوچک مینیمال انتخاب کنید، از لحاظ زیبایی و تناسب دید مناسب نبوده و نور فضا را هم تامین نمی کند.

پس اگر لوستر آویز با فضای مورد نظر تناسب نداشت، هیچ چشم نوازی و زیبایی در آن فضا به چشم نمی‌آید و از زیبایی دکوراسیون داخلی هم کم می شود.

  • انتخاب رنگ مناسب لوستر آویز

با توجه به نکاتی که گفته شد، باید رنگ آن را هم در نظر گرفت تا با رنگ‌های دکوراسیون داخلی متناسب باشد. بهتر است، رنگ لوستر باید با وسایل خانه ‌مانند: پرده‌ها، مبلمان و … همخوانی داشته باشد. اگر از افرادی هستید که در زمان‌های کوتاه لوستر آویزهای خود را عوض نمی‌کنید، باید به نکات خرید لوستر آویزها دقت بیشتری داشته باشید.

این کار موجب می‌شود تا با مرور زمان این لوسترهای زیبا جلوه اولیه خود را حفظ کنند. پس بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کرده و از رنگ‌های شاد و شارپ دوری کنید.

  • هماهنگی سبک دکوراسیون داخلی با لوستر

یکی دیگر از نکات خرید لوستر آویز این است که باید به سبک دکوراسیون مکان مورداستفاده آن هم توجه کرد.

اگر دارای سبکی سنتی هستید، مدل‌هایی که با این سبک تناسب دارند را تهیه کنید و به سمت سبک‌های مینیمال و مدرن نروید. بهتر است از جنس‌های لوستر آویز برنجی، نقره و برنز که بهترین انتخاب است، استفاده کنید. با انتخاب این نوع لوسترها حال و هوای سنتی ایجاد شده و چهره مکان جذاب و دلنشین می‌شود.

اگر دارای سبکی مدرن و مینیمال بودید، از لوستر آویزهای خطی مدرن و حتی ساده می‌توانید، بهره ببرید. زیرا لوستر مدرن ساده با تمام سادگی خود، یک حالت سلطنتی به خانه می‌دهد.

  • محل مناسب نصب لوستر

مکان موردنظر و میزان نیاز نور، مواردی هستند که در انتخاب لوستر مهم هستند. زیرا اگر لوسترها در جای نامناسب نصب شوند نورپردازی درستی نخواهد داشت و موجب کاهش زیبایی و جلوه دکوراسیون داخلی می‌شوند. در زمان نصب لوستر باید به مکان مناسب و فضای نصب لوسترها هم توجه کرد تا نوردهی مکان تامین شود.

نحوه انتخاب بهترین لوستر آویز

با وجود انواع زیاد لوستر آویزهای مختلف در بازار، شاید در انتخاب یک آویز مناسب دچار مشکل شوید. در این صورت باید بدانید که چطور و با چه روشی می‌توان برای فضای خود یک آویز خوب انتخاب کرد. برای این منظور می‌توانید، چند سوال از خود بپرسید که با دانستن جواب این سوالات، می‌توانید درست انتخاب کنید.

ابتدا باید هدف از خرید لوستر آویز را بدانید که به چه منظور آن را تهیه می‌کنید؟ سپس در کجا قرار است نصب شود؟ باید توجه داشت که در بعضی از اتاق‌ها معمولا یک نور ثابت خیلی بهتر از شیک‌بودن آن اهمیت دارد.

مثلا یک لوستر آویز برای جزیره آشپزخانه یک نورپردازی کاربردی است. ولی همین مدل نورپردازی برای جلوی درب ورودی اصلا گزینه مناسبی نیست. پس باید قبل از خرید نکات خرید لوستر آویزها را بدانید و توجه داشته باشید که برای چه مکان و به چه منظوری آن را خریداری می‌کنید.

خرید لوستر آویز مناسب برای منزل

برای خرید یک لوستر آویز مناسب باید نکات مختلفی را موردتوجه قرارداد. از میزان بودجه‌ای که قرار است، استفاده کنید تا هدف از خرید، حتی ارتفاع سقف موردنظر برای نصب و سبک و علاقه نیز همگی می‌تواند در انتخاب یک لوستر آویز موثر باشند.

در این مقاله نکات خرید لوستر آویز مناسب را به شما معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از:

هدف از خرید لوستر آویز

باید تعیین کنید که قصد اصلی از خرید لوستر آویز چه بوده و بدانید که به چه دلیل این لوستر آویز را می‌خواهید تهیه کنید. مثلا می‌خواهید فضای آشپزخانه روشن‌تر شود تا راحت‌تر به کار پخت‌وپز بپردازید یا این که می‌خواهید دکوراسیون اتاق جلوه بیشتری داشته باشد. اگر بتوانید دلایل خرید خود را پیدا کنید، خرید بهتر و مناسب‌تری انجام می‌دهید.

تعیین‌کردن نوع لوستر آویز

همان‌طور که می‌دانید لوستر آویزها با سبک و مدل‌های متنوع و شکل‌های زیبا و جنس‌های مختلف در بازار وجود دارند.

4 طرح اصلی لوستر آویز وجود دارد که شامل:

  • کاسه‌ای
  • استوانه‌ای
  • کروی
  • فانتزی

برای نصب صحیح لوستر در ارتفاع سقف‌های بلند و کوتاه باید در انتخاب اندازه آن دقت کنید. اگر در نصب لوستر آویز مهارتی ندارید، سعی کنید از متخصصان کمک بگیرید تا با رعایت اصول و استانداردهای دکوراسیون داخلی آن‌ها را انجام دهند.

  • ارتفاع مناسب برای نصب لوستر آویز

نصب در ارتفاع مناسب سبب کارایی بیشتر، ایمنی و جلوه‌ی بهتر در فضا میشود. نصب در ارتفاع بالاتر نور موردنیاز را به شما نخواهد داد و اگردر ارتفاع کم نصب شود نور بیش از حد سبب اذیت چشم میشود. پس بهتر است این لوستر آویزها را در مکان‌هایی که نور طبیعی کمتری دارد و نیاز به نور بیشتر دارند، نصب کنید.

  • از لوستر آویزهای چندتایی استفاده کنید

یکی از سبک‌های روشنایی که در دکوراسیون داخلی بسیار پر طرفدار است، استفاده‌کردن از لوستر آویزهای چندتایی یا متعدد در کنار هم است.

انتخاب تعداد لوستر آویزها به علاقه و دکوراسیون فضای انتخابی بستگی دارد. زمانی ممکن است یک آویز تک در محیط موردنظر شما نمای زیبایی داشته باشد؛ ولی در بیشتر مواقع، استفاده از چهار یا پنج آویز با ارتفاع‌های مختلف هم که کنار هم آویخته می‌شوند، بسیار جذاب می‌شود.

نکات خرید لوستر آویز

لوسترها به دلیل تنوع زیاد خود، قیمت‌های متفاوتی هم دارا هستند. لوستر آویزها در اندازه و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که موجب تفاوت قیمت‌ها می‌شود. بنابراین هنگام خرید لوستر باید به موارد زیر توجه زیادی داشت:

  • بودجه تعیین شده

اگر نکات خرید لوستر آویزها را می‌دانید؛ ولی برای خرید، بودجه کمی دارید و می‌خواهید از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید، بهتر است از فیلتر قیمت استفاده کنید تا کالای خود را با قیمت موردنظر خود ببینید.

البته باید گفت همیشه انتخاب یک محصول ارزان‌تر نشان از کیفیت پایین آن یا کوچک بودن اندازه آن نیست.

  • نوع طراحی داخلی خانه

قبل از خرید لوستر آویز باید نوع طراحی داخلی خانه خود را بشناسید. اگر فضای داخلی معاصر، سنتی، مدرن و… است، باید لوسترهای مختلفی که برای این سبک‌ها تولید شده است را تهیه کنید.

می‌توانید قبل از خرید به سبک لوسترها و کریستال روی آن، آهن‌های فرفورژه، سایه‌ها و … حتی رنگ موردنظر را نیز انتخاب کنید.

  • ابعاد فضای موردنظر

معمولا لوسترهای مربوط به اتاق‌خواب، اتاق نشیمن، غذاخوری و … متفاوت هستند و لوستر را باید با توجه به نوع فضا انتخاب کرد. البته ابعاد اتاق‌ها هم باید مورد توجه قرار بگیرد. یک لوستر بزرگ برای یک اتاق با ابعاد زیاد مناسب است و اگر لوستر کوچکی را تهیه کنید در آن فضا نیز بسیار کوچک دیده می‌شود و نور کمتری هم خواهد داشت.

  • متریال استفاده شده در ساخت لوستر

لوسترها از مواد اولیه مختلفی تولید می‌شود. بعضی از این لوستر آویزها از فلز، مهره، آهن فرفوژه، کریستال و دیگر موارد ساخته شده‌اند.

باید دقت کنید که لوستر با وسایل داخلی منزل خود هماهنگ باشد. می‌توان لوسترها را با کاغذهای دیواری، مبلمان و دیگر موارد نیز ترکیب کرد.

توجه به نکات خرید لوستر آویز برای انتخاب درست بسیار اهمیت دارد.

نگهداری از لوستر آویز

لوسترها عناصری هستند که گردوخاک را به خود جذب می‌کنند. اگر طرح شلوغ و پیچیده‌ای داشته باشند، سخت‌تر تمیز می‌شوند. پس اگر دنبال وسیله‌ای هستید که نظافت آن هم راحت انجام شود، از طرح‌های ساده‌تر انتخاب کنید. بعد از نصب هم اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به طور مرتب آن را تمیز کنید تا ظاهر و کیفیت خود را حفظ کند.

خرید لوستر آویز از ایران لوستر

لوسترها عناصر بسیار زیبا، متنوع و کاربردی هستند. می‌توان از این وسیله در هر مکان و فضای مناسبی استفاده کرد. طرح‌ها و سبک‌های بسیار متنوع آن‌ها، هر سبک و علاقه‌ای را جوابگو است. اما افراد برای انتخاب درست و خرید مطمئن باید نکات خرید لوستر آویزها را بدانند تا بهترین و مناسب‌ترین لوستر را خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *