وبلاگ

نکات طلایی و ویژه درباره استفاده از آباژور در دکوراسیون منزل

نکات استفاده از آباژور | ایران لوستر

آباژور چیست و نکات استفاده از آباژور در دکوراسیون داخلی شامل چه مواردی است ؟

آباژور وسیله‌ای است که میتوان با آن نور را در قسمت مدنظر متمرکز کرد. وقتی در حال خواندن یک کتاب هستید وجود نور آباژور باعث میشود شما بهره بیشتری از روشنایی لامپ ببرید.

آباژور به شما امکان تنظیم نور در جهت دلخواهتان را میدهد و به قسمت هایی که نیاز نیست نوری تابیده نمیشود.

وقتی نور به سمت سقف و دیوارها تابیده میشود فضای جذابی به محیط خواهد داد. در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از آباژور رومیزی بازتاب نور در فضای اتاق بسیار کمتر است بیشتر تمرکز آن بر روی قسمت مورد نظر شما خواهد بود.

با این ویژگی و نکات استفاده از آباژور  بسیار مشتاقانه تر میتوانید این وسیله را برای دکوراسیون خود خریداری کنید.

انواع و نکات استفاده از آباژور

شکل، جنس، و اندازه آباژورها با یکدیکر متفاوت است. این وسیله از سه قسمت سرپوش، فیتر و پایه تشکیل شده است.

بیشترین تاثیر را در آباژور قسمت سرپوش آن میگذارد. این سرپوش ها امروزه اسامی متنوعی از جمله امپراطوری، درام و ناقوسی دارند. اشکال آنها نیز بسیار متنوع است؛ به عنوان مثال به شکل مربع، مستطیل یا بیضی هستند.

هر کدام از اشکال آباژور را در جنس های متفاوتی نیز میتوان تهییه کرد. آباژور ها از موادی مانند پوست، پلاستیک، شیشه، فلز، کاغذ و پارچه هایی مانند ابریشم ، کتان و لینن ساخته میشوند.

آباژور هایی که از پوست ساخته میشوند در محیط حس تمیزی ایجاد میکنند. این آباژور ها در بین طراحان دکوراسیون طرفداران بسیاری دارند و وقتی از رنگ های تیره آن استفاده میشود به فضا حس مینمال میدهد.

در عین حال آباژورهایی که از جنس کتان و یا ابریشمی ساخته شده اند به فضا حس و حال قدیمی یا نوستالژیک میدهند.

نکات مهم برای انتخاب آباژور

به این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب آباژور نکات استفاده از آباژور توجه کنید و موردی انتخاب کنید که جلوه بخش رنگ های منزلتان باشد.

باید به تمام سالن نشیمن , پذیرایی, اتاق خواب که نیاز به روشنایی و نورپردازی دارند توجه کافی داشته باشید. اگر تصمیم دارید که آباژور و کنار سالنی شما مرکز توجه در سالن باشد و جنبه تزیینی آن بسیار برای شما اهمیت دارد به سمت رنگ های مشخص تر مانند قرمز بروید.

در غیر این صورت اگر تصمیم بر داشتن فضای لطیف تر و بهتر دارید به فکر رنگ های خنثی مانند کرم و بژ باشید. گاهی ممکن است آباژور در دکوراسیون شما فقط جنبه کاربردی داشته باشد در این حالت فقط رنگ سفید بیشترین میزان روشنایی را ایجاد خواهد کرد. رنگ های تیره برای ایجاد حال و هوای خاص در اتاق خود استفاده کنید.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

قسمت های مختلف آباژور چقدر مهم است؟

شکل, نوع, لامپ, جنس و طرح آباژوری که برای دکوراسیون خود انتخاب می کنید بسیار در ایجاد یک فضای خوب موثر است. نکات استفاده از آباژور بسیار مهم است. در هنگام خرید آباژور به نور پس زمینه تمام اتاق های خانه, آشپزخانه, اتاق خواب, سالن پذیرایی, ناهار خوری و غیره دقت کنید.

در هنگام خرید آباژور توجه داشته باشید که دنبال چه کاربردی هستید. برخی از آباژورها طوری تولید و طراحی شدند که نور را متمرکز میکند و بعضی از اشیا یا فضاهای خاص در خانه را نمایان تر جلوه می دهند. بعضی دیگر از آنها برای کارهای دقیق تر کاربرد دارند مانند وقتی که فرد بخواهد برای نوشتن یک کتاب خواندن تمرکز کند و به نور دقیق تری برای این کار نیاز داشته باشد.

نورپردازی به سبک دکوراتیو کمترین کاربرد را دارد و همچنین بیشتر برای زیبایی کاربرد دارد. در ادامه به برخی نکات استفاده از آباژور در دکوراسیون می پردازیم. با توجه به این موارد گفته شده انتخاب و خرید آباژور کار آسانی به نظر می‌آید اما چالش اصلی زمانی است که شما بخواهید آن را با دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید.

|  درباره ایران لوستر بیشتر بدانید  |

جایگاه آباژور در منزل

نکته دیگر اینکه جایگاه آباژور را در دکوراسیون خانه خود مشخص کنید. وقتی آباژور مورد نظر خود را انتخاب کردید این موضوع را فراموش نکنید که جای آن را در فضای خانه مشخص کنید. زیرا اندازه آباژور کاملاً مرتبط با جایگاه آن در دکوراسیون منزل و محیط شما می باشد.

وقتی برای میز عسلی کنار تخت خواب یک آباژور رومیزی را انتخاب می‌کنید, بهتر است از اندازه های کوچک این سبک آباژور استفاده کنید. در عین حال شما می توانید از آباژور های بزرگتر در کنار مبلمان منزل استفاده کنید.

طراحان و دکوراسیون داخلی معتقدند که آباژور به فضای خانه روح می بخشد.گاهی شما قصد دارید که از آباژور برای جذاب تر کردن دکوراسیون خود انتخاب کنید و هدف شما این است سرپوش آباژورتان را دارای طرح متفاوت و خاص انتخاب کنید.

آباژور هایی وجود دارند که پایه های آن ها بسیار شیک و با طراحی و سبک متفاوت هستند و تنها هدف آنها جلب توجه در دکوراسیون می باشد. اگر تنها هدف شما از خرید آباژور کاربردی بودن آن است باید طرح سرپوش را با کاغذ دیواری و عناصر دیگر خانه هماهنگ کنید و می توانید آن را از معرض دید دور کنید.

احتیاط هنگام خرید آباژور

یکی از آخرین نکات استفاده از از آباژور توجه به مسائل ایمنی آن در هنگام خرید می باشد .وقتی که دکوراسیون خود را با آباژور مدنظر هماهنگ کردید و آباژور مناسب با خانه و سلیقه شخصی تان را انتخاب کردید.

به یک موضوع بسیار توجه کنید بین سرپوش و لامپ بسیار مهم است. زیرا همین لامپ ها گرمای زیادی را از خود خارج می کند می توانید با استفاده از فیتر مناسب این فاصله را تنظیم کنید. بدین ترتیب شما می توانید از سوختن سرپوش آباژور توسط گرمای لامپ جلوگیری کنید.

آباژورهای بسیار متفاوتی در طراحی دکوراسیون وجود دارد. سبک مدرن و مینیمال طرفداران خاص خود را دارد. از طرفی برخی دیگر ترجیح می‌دهند که فضای خانه‌ی شان با طراحی کلاسیک تری دکوراسیون بندی شود.

تفاوتی ندارد که شما کدام مسیر را برای دکوراسیون خود در نظر گرفته اید. همیشه آباژور در دکوراسیون همه خانه ها و در میان همه سلیقه ها جایگاه ویژه‌ای دارد. زیرا همه اتاق های مختلف یک خانه به روشنایی نیاز دارند و نور و دکوراسیون رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. با توجه به این تنوع یکی از لذت بخش ترین قسمت های دکور کردن یک فضا خرید آباژور میباشد.

کلام پایانی

با توجه با تنوع انواع آباژورهای موجود و سبک‌های مختلف، همه افراد می‌توانند طبق سلیقه و سبک دکوراسیون خود موردی را انتخاب و خریداری کنند.

آباژورها دارای طرح و مدل‌ها و حتی جنس‌های متفاوتی هستند که هرکدام در قیمت آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

|  راه های ارتباطی با ایران لوستر  |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *