وبلاگ

آباژور های مدرن و نقش آن ها در دکوراسیون داخلی

نقش آباژورهای مدرن در دکوراسیون | ایران لوستر

آباژورهای مدرن

نقش آباژورهای مدرن در دکوراسیون این است که جلوه ای از زیبایی در قاب سادگی هستند. همانطور که می‌بینید طرح های خلوت و جدا از هنرهای دستی این دسته از مدل آباژورها طراحی و ساخته می‌شوند.

اگر بخواهیم آباژورهای مدرن را به دو دسته‌بندی اصلی تقسیم کنیم، یکی مدل آباژور ایستاده مدرن و دیگری، آباژور رومیزی مدرن محسوب می‌شود. هر یک از این دو دسته، بسته به دکوراسیون، اتمسفر، فضای موردنظر و مهم تر از همه، سلیقه، کاربرد خاصی دارند.

نقش آباژورهای مدرن در دکوراسیون داخلی

یکی از عناصر تزئینی خاص و بهترین ابزار برای نورپردازی فرعی، آباژور میباشد. میدانید که فضای یک دکوراسیون با وجود لامپ های زیبا و روشنایی مناسب، جلوه و جذابیت بسزایی دارد. درنتیجه انتخاب آباژور و کنار سالنی مناسب با فضای مد نظر، زیبایی فضا را دوچندان میکند.

چیزی که در قدم اول انتخاب آباژور مهم است این است که چه ترکیبی در دکوراسیون اتاق شما را جذاب تر خواهد کرد. امروزه یکی از وسایل زیبایی و پرکاربرد در فضای منازل، آباژور است. علاوه بر لوستر که به عنوان وسیله روشنایی بکار میرود، آباژور به عنوان وسیله ای با جنبه ی تزئینی بسیار جذاب و منحصر بفرد است.

آباژور ایستاده پرطرفدارتر است یا رومیزی ؟ ( بیشتر بخوانید )

آباژور ها مدل های فراوانی دارند این مدل ها شامل مدل کلاسیک، مدرن، ساده، فانتزی می‌باشد. هرکدام از این مدل ها دارای طرفداران مخصوص به خود میباشند.

به یاد داشته باشید که هر نوری در فضای منزلتان نقش بسیار مهمی در دکوراسیون منزل شما میگذارد. بدلیل اینکه این وسیله بسیار موثر است پس باید در هنگام خرید آن نهایت دقت را به خرج دهید.

در این محتوا سعی داریم تا در رابطه با نقش آباژورهای مدرن در دکوراسیون با شما صحبت کنیم. مطمن باشید اطلاعات مفید و کافی در اختیار شما خواهیم گذاشت.

آباژورهای مدرن آویز دار

از سال های گذشته تاکنون استفاده از این سبک آباژور در خانه ها مرسوم بوده و در دکوراسیون منزل کارایی داشته است. از این سبک در طراحی اتاق ناهارخوری استفاده میشود. این آباژور ها برای بالای میز ناهارخوری مناسب ترین گزینه می‌باشند. در هنگام خوردن غذا نور ویژه ای به میز میتاباند و شما احساس دلپذیرتری خواهید داشت.

در شبکه های اجتماعی ایران لوستر را دنبال کنید

چگونه آباژور مدرن برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنیم؟

اگر به ساختار فیزیکی فضای خود تسلط لازم و کافی را داشته باشید باعث خواهد شد تا در انتخاب درست و شناخت نقش آباژورهای مدرن در دکوراسیون خود بهتر عمل کنید.

در انتخاب آباژور حتما به این موضوع توجه کنید که اتاق شما بلند و باریک میباشد یا فضایی عریض و پهن دارد. با توجه به این فاکتورها میتوانید آباژور اتاق خود را انتخاب کنید.

نکته قابل توجه در آباژور ها این است که باید به حد کافی پایین باشند البته نه بیش از حد، که برای تعویض کردن لامپ آن زیر قرار گیرید و نه خیلی بالا که دکور اتاق به چشم نیاید. به فضایی که آباژور در آن قرار میگیرد نگاهی بیاندازید و سپس اقدام به خرید آباژور مناسب کنید.

مثلا وقتی میزی که کنار تخت شماست کوچک است بهترین کار این است که از آباژور کوچک‌تر استفاده کنید. در عین حال زمانی که شما اتاق نشیمن بزرگ با فضای خالی بیشتری را دارید بهترین کار این است که از یک آباژور بزرگ‌تر استفاده کنید.

نقش لامپ های رنگی در آباژور  بسیار حائز اهمیت است. مثلا برای اتاق خواب شما میتوانید از آباژورهایی با نور رنگی استفاده کنید تا زیباتر بنظر بیاید.

ویژگی های آباژور کنار تخت چیست ؟ ( بیشتر بدانید )

وقتی میخواهید نور اتاق را در کانون قرار دهید پیشنهاد ما این است که از آباژور هایی با رنگ های جیغ و شبرنگ استفاده کنید تا در کور شما اشیا برجسته تر بنظر برسند.

نقش ایمنی در استفاده از آباژور

علاوه بر زیبایی و علاقه‌مندی، بهتر است که در انتخاب آباژور به ایمنی آن توجه بسزایی داشته باشد. نقش آباژورهای مدرن در دکوراسیون  با داشتن ایمنی پر رنگ تر خواهد شد. برای مثال دقت داشته باشید که فاصله لامپ از بدنه مناسب میباشد و در هنگام روشن بودن گرمایی تولید نمیکند.

حتی میتوانید قطر بدنه آباژور را با اندازه لامپ تنظیم کنید و لامپ مناسب را انتخاب کنید.

آباژورهای آویزی کژوال از جمله مواردی هستند که در فضاهایی با دکوراسیون خاص کاربرد دارند و نقش آباژورهای مدرن در دکوراسیون را به خوبی اجرا میکنند. گاهی این آباژورهای آویزی در حمام با سبک مدرن استفاده میشوند و با استفاده از آنها میتوان در حمام نقطه کانونی ایجاد کرد. میتوان آن را در بالای وان حمام نصب کرد و با استفاده از لامپ های عمودی که در دور آینه استفاده میشود یک فضای خاص و درجه یک را ایجاد کرد.

نقش آباژورهای مدرن در دکوراسیون داخلی

همانطور که میدانید آباژورهای مدرن صرفا فقط برای استفاده جهت روشنایی نمی باشند. گاهی صرفا هدف از استفاده از آنها زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی میباشد.

با ست کردن آباژورهای مدرن به دکوراسیون منزل خود روحی تازه خواهید بخشید. از همه مهم‌تر اینکه حتی اگر فضای دکوراسیون شما سفید باشد با استفاده از این آباژورها نور بهتری را خواهید داشت. البته با سایه روشن کردن نور میتوانید  از یک دکوراسیون خاص بهره‌مند شوید.

ویژگی های آباژور ایستاده کنار مبلی را میدانید ؟

آباژورهای مدرن مورد علاقه شما

در دنیای مدرن امروز شما به راحتی می‌توانید هر نوع آباژوری را که دوست دارید سفارش دهید. شما می‌توانید از موارد خاص برای سفارش آباژور بهره مند شوید. برای مثال از روبان برای تزئین آباژور استفاده کنید. استفاده از گل های بافتنی و پارچه های رنگی هم ایده زیبایی است که می‌تواند آباژور شما را خاص کند و زیبایی بخش اتاق شما باشد.

یکی از موارد بسیار مهم که پیش از این نیز تنها به آن اشاره کردیم جنس و رنگ کلاهک آباژور می‌باشد. اگر فضای منزل شما تاریک است و به نور زیادی برای روشنایی آن در طول روز احتیاج دارید به شما خرید آباژور با کلاهک روشن و یا آباژورهای بسیار مدرن و دیواری را پیشنهاد می‌کنیم.

اما اگر نور محیط مناسب است و می‌خواهید بیشتر برای تزیین و زیبایی از آباژور استفاده کنید، دیگر رنگ کلاهک آباژور اهمیت چندانی نمی‌تواند داشته باشد. علاوه بر این جنس آباژور و پایه آن نیز مهم است. پایه برخی آباژور ها چوبی یا فلزی هستند. این نکته البته بیشتر به دوام آباژور و زیبایی آن باز می‌گردد که باید آن را نیز در نظر بگیرید.

خرید آباژور

اگر  در محل زندگیتان فروشگاه معتبری را نمیشناسید و یا فروشگاه مورد نظر، آباژور مناسب و باب سلیقه شما را ندارد میتوانید به فروشگاه های اینترنتی معتبر فروش لوستر مراجعه کنید و لوستر مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نمایید.

یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی فروش لوستر، “ایران لوستر” است که دارای اعتبار بالا و سابقه طولانی در این زمینه است به طوری که میتوانید از میان تنوع بالای محصولات با خیال راحت خرید کنید. این فروشگاه دارای لوستر ها و آباژورهای متنوعی است به طوری که همه افراد با سلیقه های متفاوت میتوانند لوستر و آباژور متناسب با سلیقه خود را پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *