وبلاگ

نصب لوستر سقفی بر روی سقف های گچبری

لوستر سقفی مدرن

نصب لوستر سقفی بر روی سقف های گچبری شده، کار را برای انجام آن قدری سخت کرده است، چه گچبری ها ، چه سقف های کاذب نصب لوستر سقفی را قدری دشوار می کند.

انواع گچبری

اگر بخواهید این محصول را به سقف های کاذب نصب کنید باید از لوسترهای سبک و کم حجم استفاده کنید. گچبری ها انواع مختلف دارند.

گچبری های با ضخامت کم که کار نصب لوستر روی آن ها راحت تر است، ضخامت کم و طرح های ساده دور لامپی های ساده چند سانتی به شکل دایره ، به شکل مربع، به شکل مثلث، که به راحتی با کمک پیچ های مخصوص می توانیم با توجه به بلندی و کوتاهی سقف آن را نصب کرده و از وجود آن در خانه لذت ببرید.

اما اگر ضخامت گچبری ها زیاد تر از حد معمول باشد باید از پیچ های متری استفاده کنیم مثلا اگر نیاز به پیچ بیست و پنج سانتی متری داشته باشیم، باید از همان پیچ متری استفاده کنیم، و خاصیت این پیچ ها این است که بین سقف و قسمت گچبری کار شده فاصله می اندازد، و ما می توانیم سینی لوستر را نصب کنیم، نصب سینی لوستر در واقع یعنی موفق شدن به نصب لوستر اصلی است.

گچبری های امروزی

در گذشته که مردم به گچ کاری ساده برای خانه هایشان اکتفا می کردند و بسیار هم راضی بودند، اما با گذشت زمان گچبری ها با طرح های مختلف ایجاد شد با ضخامت های مختلف و این رفته رفته به پیشرفت خود ادامه داد تا  به امروز که گچبری ها با کار گزاری نور مخفی و حتی زدن سقف کاذب با طرح های مختلف و فاصله زیاد از سقف اصلی گچ کاری می شود که کار را برای نصب لوستر سقفی منزل دشوار می کند، اینجاست که باید برای کسانی که قصد گچبری خانه را دارند و یا زدن سقف کاذب باید به فکر نصب لوستر باشند ، یعنی تعبیری کنند که از سقف اصلی یک آهن محکم برای نصب قلاب  وصل کنند که بعد از اتمام کار به راحتی بتوانید کار نصب لوستر بر روی سقف های گچبری انجام دهید و لازم به ذکر است که اینکار بیشتر باعث سالم مانندن گچبری و سقف کاذب است زیرا که اکثرا لوستر های شاخه ای سنگین هستند.

نصب لوستر سقفی

این محصول برای زیبای فضای داخلی منازل و یا محل کار شما فضا را لوکس تر و روشنایی را تنظیم می کند.

اگر لوستر را متناسب با چیدمان داخلی انتخاب کنید زیبایی آن محیط را دو برابر می کند، با نصب آن دکوراسیون متفاوت تری را در کل ساختمان ایجاد کنید.

برای نصب لوستر با توجه به جنس سقف اقدامات لازم باید انجام شود، اما باید بگوییم نصب این لوستر بر روی سقف های گچبری راحت تر از سقف هایی با جنس یونولیت است.

بسیاری از حوادث خانگی مربوط به سقوط لوستر سقف است، اگر لوستر و یا لامپ های سقفی به درستی نصب نشوند، دیر یا زود احتمال وقوع یک اتفاق ناخوشایند وجود دارد، سقف یونولیت مناسب پیچ و رول پلاک  برای نصب لوستر نیست، و سقف کاذب مشکل جدی برای نصب لوستر ایجاد می کند که زود ترک می خورد و خراب می شود اما به کمک یک برق کار مشکل بر طرف می شود.

استفاده از گچبری و سقف کاذب باعث کوتاه شدن سقف می شود و تنوع انتخاب لوستر شما را محدود تر می کند. گاهی افراد با انتخاب لوستر های شاخه ای و آویز دار برای منازل خود که دارای سقف های کوتاهی هستند در میابند که انتخاب اشتباهی داشته اند و ممکن است حتی از داشتن و نصب لوستر صرف نظر کنند و این نتیجه تحقیق نکردن قبل از خرید و در نظر نگرفتن همه ی جوانب است.

باید توجه داشت که لوستر های آویز دار مناسب منازل سلطنتی است اما برای منازل امروزه که اکثرا آپارتمانی هستند،  و با تزینات و گچبری هایی برای سقف خانه ها و ایجاد نور مخفی در سقف باعث کوتاه تر شدن آن شده اند با خرید لوستر های مناسب این نوع سقف ها را خرید که بعد از نصب رضایت خاطر شما را به همراه داشته باشد.

نصب باتوجه به گچبری

اما بعضی از گچبری های که ضخامت آن ها بسیار زیاد است از قبل فضا و جای لوستر سقفی را مشخص  نموده اند، و با جوش یک نبشی آهنی به سقف و گذاشتن یک آویز و قلاب در مرکز آن دیگر نگران سقوط آن نباشید و با خیال راحت لوستر خود را نصب کنید.

اما گاهی بعضی از سقف های کاذب که از استحکام خوبی برخوردارند میتوان با کمک پیچ پروانه که به این صورت است که وقتی پیچ را در سقف فرو می کنیم به حالت بال در دو طرف پیچ قرار دارد و در پشت کار باز می شود و از سقوط لوستر جلوگیری می کند.

باید در نظر داشته باشیم که لوستر سقفی مناسب برای این حالت باید بسیار سبک باشد، و وزن اضافه باعث ترک خوردن و یا حتی کنده شدن سقف کاذب می شود.

مهمترین قسمت نصب لوستر یک سقف محکم است که ابتدا بتوانیم با خیال راحت سینی لوستر را نصب کنیم، که بعد از نصب سینی لوستر سقفی نود درصد راه را طی کرده ایم و نصب خود لوستر به راحتی انجام می شود فقط باید لوستر و تعداد لامپی که باید داشته باشد مناسب برای فضای داخلی مورد نظر و چیدمان منزل و آشپزخانه و اتاق خواب و هال و پذیرایی که هر کدام لوستر های متفاوتی نیاز دارند.

محل کار شما نیز با توجه به دکوراسیون آن و مقدار نور مورد نیاز لوستر های متفاوتی را می طلبد، اگر محصول با این اوصاف هم خوانی نداشته باشد، شما قاعدتا از خرید این محصول و نصب آن دلتان را خواهد زد و یا برای همیشه بی خیال استفاده مجدد از آن خواهید شد.  پس مشاوره های قبل از خرید را از دست ندهید که کمک بسیار خوبی در انتخاب به شما خواهند کرد، یا یک بررسی ساده در سایت های مختلف هم می تواند در انتخاب نوع لوستر به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *