وبلاگ

چراغ های دکوراتیو روکار چیست ؟+ 6مورد از مزایای آنها

مزایای چراغ های دکوراتیو روکار|ایران لوستر

چراغ های دکوراتیو روکار چیست ؟ و چه تاثیری در دکوراسیون دارند؟

مزایای چراغ های دکوراتیو روکار چیست؟ به چراغ هایی که روی سقف نصب میشوند چراغ های روکار می گویند. این چراغ ها در ابعاد و اشکال متنوعی تولید میشوند از جمله مدل های آن میتوان به نوع گنبدی، مکعبی، مستطیل، مربع، دایره اشاره کرد.

از مهم‌ترین مزایای چراغ های دکوراتیو روکار این است که در فضای داخلی معمولی یا رسمی و در اتاق هایی با سقف کم به خوبی نور را پخش میکنند. مکان هایی که اغلب میتوان از چراغ های روکار استفاده کرد مکان هایی همچون حمام، اتاق خواب، اتاق ناهار خوری، راهرو، آشپزخانه، اتاق نشیمن و مطب می باشد.

در شبکه های اجتماعی ایران لوستر را دنبال کنید

چراغ های سقفی روکار بر روی سطح سقف قرار می گیرند و منبع روشنایی هستند. مقدار نور تابشی  هنگام نصب شدن منبع روشنایی بر روی سقف و در نهایت پایین تر آمدن آن، افزایش می یابد. طرح ها و مدل های متنوع پنل روکار و توکار باعث میشود که این چراغ ها در مقایسه با مدل های چراغ توکار طرفداران بیشتری داشته باشند. ولی ممکن است نتوانید در کلیه سبک ها از آن ها استفاده کنید و در انتخاب باید دقت خود را افزایش دهید.

چراغ سقفی روکار چیست ؟

نوع لامپی که برای چراغ های روکار استفاده می کنید با توجه به کاربری فضا و همچنین بسته به سلیقه می تواند متفاوت باشد، مثلا لامپ استاندارد، لامپ LED، ریسه اس ام دی، لامپ کم مصرف، لامپ خطی و … . این گونه از چراغ های روکار به نوعی جزء دسته چراغ های مدرن محسوب می گردند و در دکوراسیون منزل جلوه و زیبایی منحصر به فردی را می بخشند.

همچنین نوع حبابی که مورد استفاده قرار می گیرد نیز از این موضوع مستثنا نمی باشد. انواع حباب های شیشه ای جلا دهنده فضا و محیط شما میباشند و جنس آنها مات و شفاف، حباب پارچه ای، حباب چوبی میباشد.

چراغ دکوراتیو ریلی چیست؟ ( بیشتر بدانید )

چراغ های پنل ال ای دی نور بیشتری تولید می کنند زیرا داری تراشه های بیشتری نسبت به سایر لامپ های با تکنولوژی LED دارند. درنتیجه این پنل ها در اندازه های مختلف تولید می شوند و قیمت آنها بستگی به سایز و کیفیت و جنس و نور آن ها دارد.

چراغ های سقفی روکار خطی امروزه در بسیاری از مراکز تفریحی، تجاری و اداری مورد استفاده می شوند. چراغ های روکار نه تنها معماری و دکوراسیون فضا را زیباتر نشان میدهند، با استفاده از لامپ هایی که طیف رنگی مختلف دارند و همچنین دارای تنوع توان مصرفی و بازدهی می باشند، میزان پخش نور بسیار خوبی را دارند.

از دیگر مزایای چراغ های دکوراتیو روکار, شار نوری متعادل و مناسب و همچنین پخش نور یکنواخت آن هاست. امروزه چراغ های روکار در انواع نورهای مهتابی، آفتابی و مدل های هوشمند و قابل کنترل تولید می شوند و می توانید به تناسب با محیط خود از آن استفاده کنید.

مزایای چراغ های دکوراتیو روکار

این چراغ ها در اکثر فضاها با کاربری های گوناگون قابل استفاده هستند. این مدل به فضای زیادی احتیاج ندارند و در تعداد زیاد مدل و سایز در دسترس هستند. چراغ های روکار کاملا نزدیک و یا شاید چسبیده به سقف نصب می شوند.

انتخاب بسیار خوبی برای فضاهایی مانند راهرو و اتاق های کوچک و بالای کمد می‌باشند. از دیگر مزایای چراغ های دکوراتیو روکار، این است که نورپردازی کلی یکسان و یکنواختی دارند. توجه داشته باشید پنل SMD مدل روکار بهترین انتخاب جهت مصارف روشنایی داخلی و دکوراتیو است. این مدل با فن آوری SMD LED تولید شده که همراه با جدار نورگذر از جنس PMMA نوری کاملا یکنواخت را فراهم می آورند.

مزایای پنل SMD مدل روکار بازده بالا، طول عمر طولانی و تولید نوری آرامش بخش میباشد. لازم به ذکر است که در هیچ یک از منابع نوری این برتری ها را به جز LED نمی توان دید.

از چه لامپ هایی برای چراغ های دکوراتیو سقفی استفاده کنیم؟ ( بیشتر بخوانید )

راهکار کارآمد در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی های محیط زیست استفاده از منابع نوری LED با بهینه سازی مصرف انرژی می باشد. این موضوع یکی از مهم ترین معضلات بشر اشت. از دیگر شاخص ها و مزیت های این محصولات عمر طولانی، سهولت در نصب و طول عمر بالا و بازدهی نور بالا می باشد.

کاربرد چراغ دکوراتیو روکار

در مکان هایی که که ارتفاع سقف 3 متر یا کمتر می باشد و یا مکان هایی که افراد زیر نور قدم می زنند، انتخاب دیگری غیر از چراغ سقفی روکار وجود ندارد. از جمله مکان هایی که این چراغ ها کاربرد زیادی دارند حمام، سرویس های بهداشتی، اتاق های کوچک، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب می‌باشد. البته در بعضی از طراحی های دکوراسیون منزل، در فضاهایی مانند ناهار خوری
و فضاهایی که فقط و فقط نور عمومی نیاز دارند گاهی از این چراغ‌ها استفاده میشود.

شاید توجه کرده باشید که بعضی از سقف ها بدلیل نوع معماری که دارند دیگر نمیتوان در آنها برش ایجاد کرد و قاب های مخفی و توکار را نمیتوان در آنها بکار برد، از این چراغ های دکوراتیو روکار استفاده میکنند. از دیگر مزایای چراغ های دکوراتیو روکار این است که آنها برای روشنایی داخلی محیط های مسکونی، اداری و تجاری بسیار مناسب هستند.

نصب چراغ روکار

براکت و پیچ هایی داخل جعبه این محصولات وجود دارد که با کمک  آنها به راحتی می توانید نصب آنها را روی سقف انجام دهید.

مثلا نصب پنل های سقف مربعی شکل  به گونه ای است که نیازی به ایجاد حفره یا برش در سقف نیست و می توان آن ها را به راحتی توسط یک براکت روی سقف پیچ نمود.

شاید گاهی در یک محیط امکان ایجاد برش در سقف وجود نداشته باشد در این حالت شما می توانید از پنل های روکار در ابعاد و اشکال مختلف استفاده کنید که می تواند به عنوان المان نورپردازی و منبع تامین روشنایی مورد استفاده قرار گیرد.

کدام را بخریم؟ توکار یا روکار؟

همانطور که می‌­دانید، بسته به عوامل مختلفی میتوانید چراغ توکار یا روکار مناسب فضای خود را انتخاب کنید.

عواملی مانند محدودیت فضا برای قرارگیری چراغ، در نظر گرفته‌شدن فضای خالی برای چراغ از قبل، انتخاب بین دیده شدن زیبایی ادوات روشنایی و یا استفاده از مزایا‌ی چراغ های دکوراتیو روکار ، توانایی یا عدم توانایی در تغییر ساختار و بافت سقف و هزینه تمام‌شده اجرا، عوامل تعیین‌کننده در انتخاب بین توکار یا روکار بودن چراغ مناسب شماست.

پس از اینکه با مدل های مختلف آشنا شدید، می توانید براساس سلیقه و بودجه خود، بهترین نمونه چراغ دکوراتیو را از ایران لوستر انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *