وبلاگ

لوستر سقفی را چگونه تمیز کنیم

لوستر سقفی

لوستر سقفی منزل و محل کارتان را چگونه تمیز میکنید ؟ خواندن این صفحه پنج دقیقه وقت شما را خواهد گرفت اما اطلاعات مفیدی در رابطه با لوستر های سقفی را چگونه تمیز کنیم در اختیار شما قرار خواهد داد.

لوسترها لوازم مهم و کاربردی در زندگی روزمره ما هستند و وجود لوستر در خانه تکمیل کننده دکوراسیون شماست که اگر لوستر را از چیدمان و دکور خانه تان حذف کنید دکوراتیو شما بهم خواهد ریخت زیرا لوستر های سقفی جز اصلی دکور شما هستند و این لوازم کاربردی و چند کاره که هم به روشنایی و زیبایی خانه شما کمک می کنند ، به مراقبت بیشتری احتیاج دارند که همیشه مانند روز اول زیبایی خاصی را به خانه ی شما بدهند، اولین کاری که بعد از انتخاب درست و مناسب لوستر انجام می دهیم تمیز کردن لوستر است ، لوستر های سقفی پس از مدتی به دلیل جنس و اکسید شدن و گرد و غبار و چربی کدر می شوند و باید برای تمیز کردن آن ها چاره ای جست به جای ناامید شدن، حال این سوال که لوستر های سقفی را چگونه تمیز کنیم؟

لوستر سقفی ال ای دی

لوستر سقفی ال ای دی

تمیز کردن لوستر

برای شما پیش می آید ، تمیز کردن لوستر های سقفی به جنس آن ها بستگی دارد و برای تمیز کردن لوستر های سقفی شما بسته به جنس لوستر تان به چالش های مختلفی کشیده خواهید شد، ما در این مقاله قصد داریم که پاسخ این پرسش لوستر های سقفی را چگونه تمیز کنیم را برای شما به طور کامل شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.

ابتدا باید ببینم جنس لوستر شما چیست و آیا قطعات آن از یک دیگر جدا خواهد شد، که وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن لوستر فراهم کنیم، اول باید یک نردبان یا چهار پایه بلند و محکم تهیه کنیم که ما اشراف کامل به لوستر را داشته باشیم بعد یک پارچه ضخیم برای پهن کردن زیر لوستر که اگر نخواهیم قطعات لوستر را جدا کنیم،  زیر لوستر بر روی فرش پهن باشد که مایعی که با ان لوستر را تمیز میکنیم روی فرش نریزد و همین طور گردو غبار. و اینکه اگر یکی از قطعات لوستر افتاد از شکستن آن جلوگیری کند.

دوم اینکه باید لوستر را یک ساعت قبل از تمیز کردن خاموش کنیم تا لامپ های ان سرد شود، بعد از آن برای اطمینان که حین تمیز کردن لوستر کسی آن را ناخواسته روشن نکند، کاغذ می چسبانیم، و قسمت بالایی لوستر را نیز با پارچه یا کاغذ می چسبانیم، که وقتی مایعی را اسپری کردیم خطر برق گرفتگی نداشته باشد،

تمیز کردن باتوجه به جنس لوستر

برنز

اگر لوستر سقفی شما از جنس برنز باشد با محلول آب و آمونیاک یا جوهر لیمو می توانید آن را جلا دهید وبا دستمال نمناک مناسبی که از خود پرز بر جای نمی گذارد ان را پاک کنید.

برنج

اگر جنس لوستر سقفی شما برنج باشد از محلول آب لیمو ترش بعلاوه آب استفاده  می کنیم  یا جوهر لیمو که برق خاصی را به برنج های کدر شده خواهد داد،

اما کریستال های لوستر را باید با دستمال پنبه ای که خشی روی آن نیندازد استفاده کنیم و محلول چربی زدا یا صابون رنده شده با سرکه و آب را روی آن اسپری کنید و به آرامی آن را تمیز کنید،

حال اگر بخواهیم قطعات لوستر سقفی را از یک دیگر باز کنیم سختی کار همان قسمت باز کردن لوستر است ، در عوض تمیز کردن تمام قسمت های لوستر راحت تر می شود و حتی جاهای دور از دسترس را نیز به راحتی می توان تمیز کرد و برای تمیز کردن لوستر از محلول های مختلفی چون آب و آمونیاک، سرکه سفید و آب، آب و صابون رنده شده ، سرکه سیب و آب ، جوهر لیمو، آب لیمو و نمک، و جلا سنج های مختلف ، و چربی زداها می توان استفاده کرد، اما برای کریستال های لوستر بعد از باز کردن خیلی راحت ان را با مایع شست و آب کشی کرد بدون اینکه از اسکاج استفاده کنید بعد با دستمال نرم و خشکی ان ها را پاک کنید که رد آب روی آن ها نماند.

لامپ ها

لامپ های لوستر سقفی را با یک دستمال خشک به راحتی می توان پاک کرد،

هنگام بستن لوستر ها دقت کنید که محکم آن ها را وصل کرده باشید، که نگران سقوط قطعات آن نباشید،

امیدوارم کمک کرده باشم و پاسخ مناسبی را به پرسش شما که لوستر های سقفی را چگونه تمیز کنیم داده باشیم.

ایران لوستر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لوستر های سقفی بسته به شرایط و محل نصب آن ها باید تمیز شوند ، بر فرض مثال لوستر آشپز خانه را باید زود به زود تمیز کرد زیرا در معرض چربی بیشتری قرار دارد و حداکثر سه ماه یک بار، اما لوستر راهرو ها که محل رفت و آمد بیشتری است و گرد و غبار بیشتر است را سالی دو بار باید تمیز کرد، لوستر های بقیه جاها را حداقل سالی یک بلر را تمیز کنید که طول عمر زیبایی لوستر شما بیشتر شود.

لوستر سقفی

قبلا گفته بودیم که برای روشنایی خانه ها و مکان ها از وسایل مختلف روشنایی استفاده می کنیم، که علاوه بر لامپ ها و آباژور های زمینی و رومیزی و چراغ خواب ها و نور مخفی های کار گذاری شده از لوستر های سقفی نیز استفاده می کنند که لوستر های سقفی بسیار متنوع هستند علاوه بر تنظیم نور محل مورد نظر شما تکمیل کننده چیدمان شما هستند و زیبایی خاصی را به فضای خانه  شما خواهند داد.

این روز ها لوستر های سقفی جز لاینفک دکور شما هستند که باید در حفظ و تمیزی آن ها کوشا باشیم، یکی از راه هایی که کمک می کند به طول عمر لوستر های سقفی همین تمیز نگه داشتن آن است و با این کار همیشه لوستر شما براق است و زیبایی خود را حفظ کرده و شما از استفاده از آن لذت خواهید برد.

ما در بالا پاسخ  این پرسش که لوستر های سقفی را چگونه باید تمیز کنیم را به طور مفصل داده ایم و شما با استفاده از آن روش ها می توانید لوستر ها را همیشه زیبا نگه دارید. تنها اگر زود آن ها را پاک کنید لکه ها مقاوم نمی شوند و تمیز کردن لوستر ها راحت تر است.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *