وبلاگ

لوستر مناسب آشپزخانه

لوستر لوله ای خطی مدرن 90

از آنجا که آشپزخانه قلب هر خانه است، داشتن لوستر آشپزخانه در آن می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
قلمرو حکومت بانوی خانه است و کدبانو های ایرانی بیش از شش ساعت در طول روز را در آنجا سپری می کند، و محاسبه آن در طول هفته و ماه و سال رقم زیادی خواهد شد ، پس به همین خاطر باید فضای آشپزخانه بسیار دلپذیر باشد.

همچنین آرامش بخش که بانوی خانه آرامش بیشتر و عشق بیشتری برای اهل منزل پخت و پز کند و از این کار که تکرار آن باعث خستگی و بی حوصلگی می شود بکاهد.

محیط آشپزخانه باید به گونه ای باشد که هنگام وارد شدن به آن اساس سرزندگی و اشتیاق برای پختن یک غذای حسابی را پیدا کند و بقیه خانواده نیز با وجود آرامش و عشق مادر، سر زنده شوند.

عوامل مهم در بهتر شدن لوستر آشپزخانه ما

موارد زیادی در بهتر شدن آشپزخانه و دل نشینی آن دخیل هستند ، که اولین مورد لوستر آشپزخانه است و بعد اندازه و متراژ آن است که اگر بزرگتر باشد و مربع یا مستطیل خیلی می تواند کمک کند.

دست شما باز است برای انواع مدل کابینت بندی و انواع چیدمان که هر مدلی را انتخاب کنید و یک آشپزخانه که تمام وسایل مربوط به آشپزخانه از جمله گاز ، فر ، هود ، یخچال و ماشین ظرفشویی  و مقدار زیادی کابینت داشته باشد و همین طور جا شدن یک میز ناهار خوری در آن دیگر مادر خانه اسباب راحتی را دارد و وجود یک پنجره بزرگ با ویوی عالی تمام شرایطی است که یک آشپزخانه را رویایی و تکمیل می کند .

بعد از تمامی مواردی که گفتیم بعد از لوستر آشپزخانه حالا نوبت میرسه به چیدمان و دکور آشپزخانه شما که کاملا سلیقه ای است و می توانید یک دکور مجزا از هال و پذیرایی شما و یا یک دکور هارمونی دار با هال و پذیرایی تان داشته باشد.

استفاده انواع پرده در صورت وجود پنجره ست وسایل و تمامی موارد سلیقه ای است ولی باید توجه داشته باشیم که باید یک هم خوانی بین تمامی آن ها وجود داشته باشد.

لوستر لوله ای خطی مدرن 90

انتخاب لوستر آشپزخانه

در یک آشپزخانه همه چیز تمام ، نیاز به لوسترآشپزخانه مناسب احساس می شود، که تکمیل کننده ی نهایی آشپزخانه شماست و با نصب یک لوستر آشپزخانه در خور محل شما یک تغییر اساسی خواهد کرد.

اما اولین سوالی که پیش می آید این است که برای آشپزخانه چه لوستری را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب لوستر برای آشپزخانه بستگی به دکور، جنس وسایل و چیدمان آشپزخانه دارد و با توجه به مدل و اندازه آشپزخانه باید در نظر بگیرید.

مثلا اگر آشپزخانه شما کوچکتر از حد معمول است نمی توانید از مدل لوستر شاخه ای و چند حبابه و بزرگ استفاده کنید و یا برعکس اگر آشپزخانه بزرگ داشته باشید نمیتوانید لوستر کوچیکی برای آن تهیه کنید.

اندازه لوستر در مرحله اول باید مد نظر شما باشد، در مرحله ی بعدی جنس آن است که با توجه به جنس اکثریت وسایل شما باید انتخاب شود، و مورد بعدی که بدانید چه لوستری را انتخاب کنیم این است که مدل و طرح مورد نظر را با توجه به نوع دکوراسیون باید انتخاب شود که این خود یک پروسه بسیار پیچیده است .

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

لوستر آشپزخانه

بهتر است قبل از هر گونه خرید لوستر برای آشپزخانه تان این سوال را از خودتان بپرسید که برای آشپزخانه چه لوستری را انتخاب کنیم، این سوال یک سوالی کلی و جامع است که می توانید با پرسیدن آن از خودتان تمام جوانبی که لازم است برای خرید یک لوستر آشپزخانه تان در نظر بگیرید، را بسنجید و بررسی کنید که یک مورد از قلم نیفتد که بعد از خرید و نصب آن ، اما و ای کاش نگوییم یا از انتخاب و خریدمان کلا زده شویم.

جنس لوستر لوستر

ابتدا جنس لوستر که با توجه به وسایل آشپزخانه و کابینت بندی که اگر از چوب یا MDF استفاده شده باشد باید لوستر چوبی تهیه کنید و اما اگر جنس کابینت ها فلزی باشد لوستر شما هم باید فلزی باشد و هم رنگ کابینت ها یا رنگی در سایه رنگ کابینت ها باشد، و اما اگر کابینت ها ترکیبی از چوب و فلز باشد باز می تواند از مدل ترکیبی چوب و فلز استفاده کرد.

ابعاد لوستر آشپزخانه

ابعاد مناسب لوستر هم اهمیت زیادی دارد چه از لحاظ طول و عرض و درنظر گرفتن بلندای سقف شما که کوتاه یا بلندی آن دستتان باشد و میزان نوری که برا آشپزخانه نیاز دارید یعنی تعداد لامپ هایی که در لوستر بکار می رود مورد توجه باید قرار گیرد.

طراحی لوستر آشپزخانه

بعد از همه ی این ها لوستر آشپزخانه باید طرحی حتی الامکان ساده و شیک و متمایل با دکور محل شما داشته باشد و با نصب لوستر دکور شما زیبایی خاص بگیرد و به نوعی آخرین تکه ی پازل آشپزخانه ی شما باشد و یک مورد دیگری که وجود دارد این است که آیا آشپزخانه شما اپن دارد یا نه؟

اگر اپن داشته باشد بدون آرک باید لوستر برای بالای اپن تهیه شود اما گر اپن آرک داشته باشد که لوستر برای وسط یا بالای میز ناهار خوری تهیه می شود ، البته چند سالی است که اپن و آرگ را کسی نمی سازد و به نوعی قدیمی شده و هر آشپزخانه ای هم که اپن و آرک دارد آن را بر می دارند اما به دلیل سلیقه های متفاوت محل هایی هستند که هنوز آپن و آرک دارند.

و این روز ها وجود جزیره در ساخت آشپزخانه ها ترند شده و برای تهیه لوستر برای چنین فضاهایی باید یک موقعیت و مکان مناسب را برای نصب لوستر بیابید.

یکی از سخت ترین انتخاب ها و چالش بر انگیز ترین ها همین است که برای آشپزخانه چه لوستری را انتخاب کنیم. زیرا جوانب زیادی را باید سنجید و باید زمان زیادی را برای گشتن در سایت های مختلف و بازدید های حضوری صرف کرد .

| درباره ایران لوستر بیشتر بدانید |

نکات انتخاب لوستر آشپزخانه

لوستر مناسب اشپزخانه یکی از عوامل مهم در زیبایی و روشنایی این فضا است.

برای انتخاب لوستر مناسب باید به چند نکته توجه کرد:

  • اندازه و شکل لوستر باید با مساحت و طراحی آشپزخانه هماهنگ باشد.

برای آشپزخانه های کوچک و با سقف کوتاه، لوسترهای سقفی مناسب هستند که در شکل و مدل های مختلف مستطیلی، هندسی (دایره، مربع) وجود دارند.

برای آشپزخانه های بزرگ و با سقف بلند، لوسترهای معلق مناسب اند که از یک یا چند لامپ سقفی است که به یک سیم، زنجیر یا رشته متصل شده است.

  • نوردهی لوستر باید به اندازه کافی باشد تا تمام نقاط آشپزخانه را روشن کند.

برای این منظور، می توان از لوسترهای دارای لامپ های LED استفاده کرد که علاوه بر نوردهی خوب، مصرف انرژی کمتری دارند.

  • سبک و رنگ لوستر باید با دکوراسیون آشپزخانه سازگار باشد.

برای آشپزخانه های مدرن، لوسترهای ساده و شیک مناسب هستند که در رنگ های سفید، مشکی، نقره ای و طلایی قابل تهیه هستند.

برای آشپزخانه های کلاسیک، لوسترهای لوکس و ظرافت پیچیده مناسب هستند که در رنگ های گرم و با جزئیات چوبی و کریستالی قابل تهیه هستند.

خرید لوستر

اگر  در محل زندگیتان فروشگاه معتبری را نمیشناسید و یا فروشگاه مورد نظر، لوستر مناسب و باب سلیقه شما را ندارد میتوانید به فروشگاه های اینترنتی معتبر فروش لوستر مراجعه کنید و لوستر مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نمایید. یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی فروش لوستر، “ایران لوستر” است که دارای اعتبار بالا و سابقه طولانی در این زمینه است به طوری که میتوانید از میان تنوع بالای محصولات با خیال راحت خرید کنید. این فروشگاه دارای لوستر های متنوعی است به طوری که همه افراد با سلیقه های متفاوت میتوانند لوستر متناسب با سلیقه خود را پیدا کنند.

| راه های ارتباطی با ایران لوستر |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *