وبلاگ

لوستر شاخه ای مدرن چیست؟ + راهنمای خرید لوستر شاخه ای مدرن

لوستر شاخه ای مدرن|ایران لوستر

لوستر شاخه ای چیست ؟ لوستر شاخه ای مدرن چیست ؟ یکی از اجزای اصلی زیبایی فضای منزل، لوستر است که در دکوراسیون داخلی بسیار کاربردی و موثر است.

لوسترها مهم‌ترین وسایل نورپردازی محسوب می‌شوند که در زیبایی خانه اهمیت زیادی دارند. معمولا در ساخت انواع لوسترها از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که نمونه‌ای از آن‌ها، آویزهای لوستر شاخه‌ای مدرن است.

شکل ظاهر و بدنه زیبای این آویزها موجب می‌شود، افراد برای خرید این ابزارها ترغیب شوند. امروزه باتوجه‌ به مدرن‌شدن خانه‌ها، اشتیاق افراد برای استفاده از ابزار و وسایل مدرن بیشتر شده است.

لوستر شاخه ای مدرن

باتوجه‌به این که زندگی در آپارتمان‌ها رونق پیدا کرده و رو به افزایش است، استفاده از عنصرهایی مانند لوستر شاخه ای مدرن باعث می‌شود، یک سبک اروپایی را در منزل ایجاد شود.

این لوسترها برای نورپردازی در فضاهایی که ساده ولی مدرن هستند، استفاده می‌شوند. این آویزهای شاخه‌ای مدرن معمولا تک شاخه‌ای هستند. ولی انواع مختلف آن هم وجود دارد.

نوع تک شاخه آویزها بسیار رایج بوده و بیشتر در اتاق‌خواب‌ها استفاده می‌شود. از مدل چند شاخه آن در اتاق‌های نشیمن و پذیرایی نیز بهره می‌برند تا نور مناسب و دلپذیری را ایجاد کنند.

این لوسترها دارای انواع متنوعی هستند و شکل و طرح‌های بسیاری دارند که بستگی به سلیقه افراد و فضایی که با آن هماهنگ هستند، انتخاب می‌شوند.

این لوسترها در مدل‌های روستیک و بوهمی هم می‌تواند، ساخته شوند. در ساخت هرکدام از مواد اولیه خاصی استفاده می‌شود. تعداد شاخه‌های آن هم باتوجه‌به مکانی که قرار است در آن نصب شوند، اندازه‌گیری می‌شود.

کاربرد لوستر شاخه ای مدرن

بادقت به اسم این لوسترها، متوجه می‌شویم که از شاخه‌های متعدد ساخته شده و باتوجه‌به تعداد شاخه‌ها دارای مدل‌ها و انواع مختلفی است. ویژگی مهم لوستر شاخه‌ ای مدرن، حجم آن است. یعنی اگر خانه‌ای کوچک با سقف کوتاه دارید، این لوستر بهترین انتخاب برای شماست.

برای خانه کوچک، بهتر است از لوستری که تعداد شاخه کمتری دارد، استفاده کرد تا تناسب ایجاد شود. لوسترهای شاخه‌ای مدرن برای خانه‌هایی که مجلل و شیک هستند، بسیار مناسب است.

حتی اگر از نوع ساده آن هم استفاده شود، باز تجملی و لوکس است. برای تشخیص لوسترهای شاخه‌ای اگر دقت کنید، چند شاخه به شاخه اصلی به هم وصل شده و لوستر شاخه‌ای را تشکیل داده است.

ویژگی های لوستر شاخه ای مدرن

گفته شد که لوسترها دارای انواع مختلفی از لحاظ جنس، رنگ و مدل هستند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و برای فضاهای متناسب با خود استفاده می‌شوند. لوستر شاخه‌ای مدرن دارای کیفیت بالایی است که بیشتر جنس آن‌ها از استیل و برنج است.

باتوجه‌ به زیبایی بی‌نظیری که دارند، نورپردازی مناسب و عالی هم منتقل می‌کنند. این لوستر برای افرادی که عاشق نور و روشنایی هستند، مناسب است.

همچنین دارای شاخه‌های متعددی است که در هر شاخه، لامپ قرار می‌گیرد. تعداد لامپ‌ها هم به تعداد شاخه‌ها بستگی دارد. لوسترهای شاخه‌ای علاوه بر زیبایی و کیفیت عالی که دارند، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و همه افراد می‌توانند، آن‌ها به‌راحتی تهیه و استفاده کنند.

  • لوسترهای شاخه‌ای از لحاظ رنگ، جنس و اندازه

از این لوستر مدرن زیبا می‌توان در بیشتر مکان‌ها استفاده کرد و از زیبایی و طراحی لوکس آن لذت برد. لوستر شاخه‌ای مدرن دارای دو رنگ مشکی و شامپاینی است که از لحاظ جنس هم نوع فلز و شیشه‌ای دارد. اندازه هر ضلع این لوسترها معمولا 110 و ارتفاع آن 87 سانتی‌متر است.

هر فردی می‌تواند این کالا را نسبت به طراحی منزل یا محیط کار خود خریداری کند.

نکاتی مهم برای خرید لوسترهای شاخه‌ای مدرن

برای این که این مدل لوستر را برای فضای موردنظر خود تهیه کنید، باید نکاتی را در نظر داشته باشید که هم از میزان نوردهی مناسب برخوردار شوید و هم از تناسب لوستر با فضای خانه خود مطمئن شوید.

این نکات عبارت‌اند از:

  • ابعاد لوستر را باید متناسب با سقف محل موردنظر انتخاب کنید.
  • تعداد لوسترها را باید به‌اندازه نوری که در محیط نیاز دارید، تهیه کنید.
  • رنگ لوسترهای انتخابی باید با سایر وسایل دکوراسیون داخلی هماهنگ و همخوانی داشته باشد.

انواع لوستر شاخه ای مدرن

لوسترها دارای تنوع زیادی هستند که امروزه تحت تاثیر طرح‌ها، مدل و حتی سبک دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. لوستر شاخه‌ای مدرن با انواع جنس‌های موجود در بازار شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لوستر شاخه ای مدرن کریستالی

بعضی از لوسترها دارای جنس کریستال هستند و موردپسند بیشتر افراد قرار گرفته‌اند. این لوسترها از مدل‌های شفافی هستند که اگر در سقف نصب شوند؛ مانند شیشه شفاف می‌درخشد. لوسترها از جنس کریستال نیز معمولا از جنس بلور و کریستال ساخته می‌شوند که دارای اندازه و طرح‌های مختلفی هستند.

درگذشته این نوع لوسترها را با دست تهیه می‌کردند که نیاز به مهارت و دقت زیادی داشت و به همین دلیل هزینه زیادتری هم داشت. امروزه باتوجه‌ به پیشرفت‌های دستگاه‌ها، به صورت دقیق، طراحی و تولید می‌شوند که دیگر نباید نگران قیمت بالای آن شد؛ چرا که به دلیل ساخت با دستگاه افت قیمت زیادی پیدا کردند.

  • لوستر شاخه ای مدرن چوبی

دقت کرده‌اید وسایلی که معمولا از چوب تهیه شده‌اند، بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند. استفاده از چوب در ساخت لوسترهای شاخه‌ای نیز رایج شده است. با این که جنس آن‌ها از چوب است؛ ولی از لحاظ جنس و کیفیت با لوسترهای دیگر در حال رقابت هستند.

چوب‌های این لوسترها ضد گرما و آتش هستند و با همه سادگی و سبکی که دارند، در ایجاد دکوراسیون زیبا و شکیل موثر هستند. این مدل لوستر در بالای لیست لوستر شاخه‌ای مدرن قرار دارد و به دلیل شیک و اسپرت بودن و جنس چوب خود، هنوز طرفداران زیادی دارد.

  • لوستر شاخه ای مدرن برنجی

مدل شاخه‌ای برنجی هم طرفداران بسیاری دارد. چرا که هم زیبا بوده و هم دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی است. البته این لوسترها بعد از گذشت چند سال به‌مرور سیاه و کدر می‌شوند که به‌راحتی با استفاده از مواد خاصی می‌توان آن‌ها را سفید کرد.

لوستر از جنس برنج را می‌توان با هر دکوراسیونی ترکیب کرد. لوسترهای برنجی از لحاظ کیفیت و هزینه نسبت به لوسترهای کریستالی امتیاز بیشتری دارند.

زمان خرید این لوسترها بهتر است، نوع رنگی آن که شبیه به مس و برنز است را تهیه کنید.

  • لوستر شاخه ای مدرن برنزی

بیشتر افراد با برنز و وسایل و ابزاری که با آن ساخته می‌شود، آشنایی دارند. جنس برنز با جنس برنجی رقابت خاصی دارد؛ چرا که هر دو از لحاظ کیفیت برابر هستند. لوسترهای شاخه‌ای که از جنس برنز تولید می‌شوند، به شفافیت و کیفیت نور کمک زیادی می‌کنند لوستر از جنس برنز در طرح‌ها و مدل‌های بسیار زیبا و متنوعی ساخته می‌شود.

در بین لوسترها نوع شاخه‌ای برنز بسیار پرطرفدار است. برنز از فلزات گران‌قیمت محسوب می‌شود و با بالا و پایین شدن طلا هم قیمت آن تغییر می‌کند.

پس برای خرید این لوسترها هزینه بیشتری باید پرداخت کرد. اگر نیاز به لوستر شاخه‌ای مدرن دارید و قیمت آن برای شما اهمیتی ندارد، از نوع برنز آن را تهیه کنید که دارای کیفیت و ظاهر زیبایی است.

  • لوستر شاخه ای مدرن استیل

این مدل لوسترهای شاخه‌ای بسیار چشم‌نواز و براق هستند و کیفیت بسیار بالایی هم دارند. دوام و عمر این لوسترها 10 الی 15 سال است.

استیل هم مانند برنز از فلزات گران‌قیمت است و لوستری که با این جنس ساخته می‌شود، قیمت بالایی دارد. اگر لوستر از جنس استیل خریداری کنید، نیاز به تعویض هر هرساله ندارید؛ زیرا این استیل‌ها همیشه مد بوده و در برابر دمای هوا مقاوم هستند. می‌توانید متناسب با سلیقه خود تعداد شاخه‌های آن را انتخاب کنید.

  • لوستر شاخه ای مدرن آلومینیومی

خرید لوستر از جنس آلومینیوم هم گزینه مناسب و خوبی است. چرا که دارای وزن کم نسبت به بقیه لوسترها بوده و در برابر عوامل جوی هم مقاومت خوبی دارد.

باتوجه‌به جنسی که دارد، دارای قیمت مناسب و ارزانی بوده و مدل و طرح‌های متنوعی دارد. برای ساخت این نوع لوسترها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که امروزه از پرسرعت‌ترین روش آن، دایکاست، استفاده می‌شود.

این روش ظرافت زیادی به لوسترها می‌دهد، باعث زیبایی و جلوه بیشتر آن می‌شود و سرعت ساخت را هم بالا می‌برد.

راهنمای خرید لوستر شاخه ای مدرن

اگر می‌خواهید لوستر شاخه‌ای مدرن تهیه کنید، ابتدا باید جنس لوستر را برای خرید در اولویت قرار دهید و از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین جنس، لوستر خود را تهیه کنید.

بعد از کیفیت و جنس، باید طراحی و رنگ لوستر انتخابی خود را بدانید. توجه کنید که لوستر شاخه‌ای شما باید مرغوب باشد تا سال‌های بیشتری برای شما باقی بماند و دچار آسیب و مشکل نشود.

برای خرید لوستر می‌توانید، از روش غیرحضوری نیز استفاده کنید. اما باید از فروشگاه‌های معتبر و به‌روز اینترنتی خرید خود را انجام دهید. مجموعه ایران لوستر یکی از بهترین و معتبرترین مجموعه در کشور در زمینه فروش لوسترهای شاخه‌ای است و شما با اطمینان خاطر می‌توانید، خرید خود را انجام دهید و محصولی باکیفیت را تهیه کنید.

لوسترها در نورپردازی خانه‌ها مهم هستند؛ ولی امروزه بیشترین نقش آن‌ها در زیبایی و لوکس نشان‌دادن خانه‌ها است. برای انتخاب یک لوستر مناسب، باید به سبک دکوراسیون خانه و رنگ وسایل موجود هم توجه کنید تا بتوانید یک لوستر شاخه‌ای مدرن مناسب و متناسب با خانه خود خریداری کنید.

پس باتوجه‌به تنوع این کالاهای لوکس، ابتدا باید از قبل درباره لوستر مورد نظر خود کمی تحقیق کرده و اطلاعاتی به دست بیاورید.

ایران لوستر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *