وبلاگ

لوستر سقفی کوچک برای راهرو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

لوستر سقفی کوچک برای راهرو

استفاده از لوسترها در فضای منزل هدفی خیلی بالاتر از نورپردازی و روشن‌کردن محیط دارد. زمانی که از یک لوستر زیبا استفاده می‌کنید، دکوراسیون داخلی منزل را طوری که هر فردی از دیدن آن هیجان‌زده ‌شود، متحول می‌کنید.

پس لوستر فقط برای روشنایی استفاده نمی‌شود و نقش مهمی در زیبایی منازل دارد. با پیشرفت و مدرن‌شدن خانه‌ها، لوسترها هم تنوع بسیاری پیدا کردند و برای هر بخشی از خانه، لوستر مخصوصی تولید می‌شود.

نمونه‌ای از آن لوستر سقفی کوچک برای راهرو است که جلوه بسیار زیبایی برای ورودی های خانه‌ ایجاد می‌کند.

با این گستردگی و افزایش انواع لوسترها، انتخاب یک لوستر مناسب و مقرون‌به‌صرفه کمی مشکل به نظر می‌رسد؛ اما اگر در مورد کیفیت و کمیت این لوسترها اطلاعاتی داشته باشید، در انتخاب بهترین لوستر با قیمت مناسب موفق می‌شوید.

معرفی لوسترهای سقفی

گفتیم که لوسترها منبع روشنایی بوده و علاوه‌بر آن در زیبایی مکان‌ نقش بسیار مهمی دارند. لوسترهای سقفی کوچک برای راهرو از جمله پرکاربردترین نمونه لوسترها محسوب می‌شوند.

بیشتر افراد با آن آشنایی دارند و یکی از رایج‌ترین نمونه‌های لوستر برای تامین روشنایی است. تنوع این لوسترها به‌قدری بالاست که می‌توان در هر فضا و دکوراسیونی از آن‌ها بهره برد.

لوسترهای سقفی با ارتفاع کم و لوستر سقفی آویزان نمونه‌ای از این لوسترها هستند. لوسترهای سقفی دو دسته هستند که اگر بخواهید از نمونه‌های این دو دسته یکی را انتخاب کنید، باید به‌اندازه سالن، نوع استفاده آن، میزان نوری که احتیاج دارید و دیگر المان‌ها هم توجه داشته باشید.

لوستر سقفی کوچک برای راهرو می‌تواند از مدل‌های سقفی با ارتفاع کم باشد که این بستگی به‌اندازه راهروهای شما دارد.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

راهنمای انتخاب لوستر مناسب راهرو

انتخاب یک لوستر سقفی کوچک برای راهرو می‌تواند به‌عنوان یک چالش به نظر بیاید؛ چرا که راهروها از هیچ منبع نور طبیعی بهره‌مند نیستند و شاید تاریک بمانند.

امروزه ابزار و وسایلی برای این مکان‌ها تعبیه شده که پیداکردن یک وسیله مناسب با عرض باریک و ارتفاع سقف راهرو راحت‌تر شود. البته طراحان داخلی تکنیک‌های کلی برای انتخاب ارتفاع، سایز و میزان نورپردازی لوسترها طبق مکان‌هایی مانند راهرو ها ارائه کرده‌اند که شامل موارد زیر هستند:

ارتفاع لوستر نسبت به کف

به نظر طراحان، لوستر نباید کمتر از دو متر از کف فاصله بگیرد که البته برای راهرو هایی با ارتفاع دونیم متر هم مناسب است. با این توصیف، انتخاب یک لوستر سقفی کوچک برای راهرو با این فاصله ذکر شده مناسب است. البته اگر ارتفاع سقف راهرو بیشتر باشد، لوستر هم به همان میزان بالا می‌رود و فاصله دو متری حفظ می‌شود.

سایز لوستر

مورد مهمی که در انتخاب این ابزار روشنایی دارای اهمیت است، سایز لوستر است.

اگر سقف بلندتر از حد معمول باشد و راهرو در طبقه دوم باشد، لوستر باید ۲ الی ۳ سایز بزرگ‌تر تهیه شود. به دلیل بلندی سقف، لوستر سقفی کوچک برای راهرو، کوچک‌تر دیده می‌شود. پس با سایز بزرگ‌تر همخوانی ایجاد می‌شود.

میزان روشنایی

این وسیله روشنایی طبق تعداد و نوع لامپ‌هایی که در آن استفاده می‌شود، دارای اندازه نور متفاوتی است. طراحان با یک تکنیک ساده اندازه روشنایی این المان‌ها را با اندازه فضای راهروها متناسب می‌کنند.

به طور مثال طول اتاق در عرض آن و سپس در  ۱.۵ ضرب شده و جواب میزان برق مورد احتیاج برای روشن‌کردن راهرو ها را نشان می‌دهد.

چند ایده روشنایی لوستر مناسب راهروها

برای نورپردازی و زیبایی راهروهای همیشه تاریک، می‌توان از ایده‌های مناسب زیادی استفاده کرد و علاوه بر تامین نور و روشنایی فضا، به زیبایی آن هم اهمیت داد.

ایده‌های پیشنهادی شامل موارد زیر می‌شوند:

ایجاد یک نقطه کانونی

با یک لوستر سقفی برای راهرو می‌توان یک نقطه کانونی در آن فضا ایجاد کرد. مثلا ایجاد سایه‌روشن در راهروی باریک می‌تواند جذاب به نظر بیاید و یا خطوط و جزئیات ریز آویزها هم در ایجاد یک فضای مدرن و کلاسیک بسیار ایده خوبی است.

گزینه چند مدل روشنایی

زمانی که به نورپردازی راهروها می‌پردازید، باید به فضایی که در آن قسمت ایجاد می‌کنید، هم توجه کنید؛ مثلا برای استفاده روزمره از یک لوستر و ایجاد جوی گرم برای حضور مهمان‌ها از چراغ‌های دیواری هم می‌توانید استفاده کنید که ترکیب این دو اکسسوری زیبا باهم تطبیق بهتری ایجاد می‌کند.

تفاوت لوستر با رنگ راهرو

می‌توان لوستری برای راهرو انتخاب کرد که با رنگ فضای راهرو مخالف باشد تا از توجه بیش از اندازه به فضا هم جلوگیری ‌شود و چشم افراد زمان عبور از این فضا هم خسته نمی‌شود.

به طور مثال اگر راهرو دارای کاغذ دیواری آبی‌رنگ است، بهتر است از لوسترهای طلایی استفاده کنید.

لوستر آویز راهرو

منازلی که دارای راهروهایی با سقف‌ بلند هستند، از لوستر آویز استفاده می‌کنند؛ زیرا فضای زیادی برای آویز وجود دارد و حتی اگر ارتفاع به‌اندازه کافی بلند باشد، بهتر است از آویزهای بزرگ استفاده کنید تا فضا را برجسته نشان دهید و زیبایی و نور مناسب هم به محیط بدهید. چراغ‌های آویز به دلیل لامپ‌های بیشتری که دارند، عملکرد بسیار خوبی هم در روشنایی دارند.

ایجاد فضای سنتی

برای اینکه یک ظاهر سنتی را با لوسترهای نقش نگار دار قدیمی ایجاد کنید، از تعدادی لوستر سقفی کوچک برای راهرو استفاده کنید. برای راهروهایی که نمای آجری یا بافتی سنتی دارند، باید یک فضای مناسب و نوستالژیک را ایجاد کرد.

استفاده از لوسترهای کوچک متصل

برای روشنایی مناسب یک راهروی تاریک، می‌توانید از یک ردیف لوسترهای کوچک متصل‌به‌هم و یک‌شکل استفاده کنید که در عین ظریف بودن، نور داخل فضا را هم‌افزایش می‌دهند.

استفاده از لوستر فلزی براق

یک لوستر مناسب نسبت به طرح و مدل باید با فضای راهرو همخوانی داشته باشد. مثلا اگر راهرو به سبک مدرن طراحی شده، استفاده از یک لوستر فلزی براق می‌تواند آنجا را شیک و زیبا جلوه دهد.

مدل لوستر سقفی راهرو

لوسترهای سقفی کوچک برای راهرو به سبکی مدرن و مینیمالیستی تولید شده‌اند که دارای تزیینات زیبا و طراحی‌های منحصربه‌فرد هستند. همچنین دارای لامپ‌های ال‌ای‌دی کم‌مصرف هستند که می‌تواند برای یک سبک دکوراسیون مدرن بسیار ضروری باشد. تعدادی از مدل‌های معروف این لوستر عبارت‌اند از:

لوستر و چراغ آویز ۳ شعله سهیل

این آویز بسیار زیبای شیشه‌ای دارای ارتفاع ۸۰ سانتی‌متری است و می‌توان از لامپ‌های ال‌ای‌دی در آن‌ها استفاده کرد. لوستر معرفی شده مناسب راهرو، آشپزخانه و فضاهای داخلی است.

چراغ سقفی لوستر ماد

این لوستر مشکی رنگ با لامپ‌های شیشه‌ای دارای ارتفاع ۱۰ سانتی‌متری و وزنی ۵۰۰ گرم است که مدل لوستر خطی محسوب می‌شود و از لامپ‌های ال‌ای‌دی هم می‌توان در آن‌ها استفاده کرد. دارای چهار عدد سرپیچ لامپ و برای فضای بیرونی، اتاق‌خواب، راهرو و آشپزخانه مناسب است.

لوستر سقفی کوچک برای راهرو مدل روناک حبابی

لوستر شاخه ای ،دارای جنس بدنه از آهن و برنج است و شاخه‌های آن از آبکاری کروم (نقره) و کفی آن از چوب به رنگ کوره‌ای تهیه شده و ساخت ایران است.

تعداد شاخه‌هایی آن دو عددی و دارای سرپیچ از نوع معمولی است که می‌توان در آن از انواع لامپ‌های کم‌مصرف استفاده کرد. نوع کریستال‌هایی که در این لوستر وجود دارد، از نوع درجه یک و ساخت کشور چین است.

مناسب فضاهایی مانند راهروها و… تا مساحت ۵ مترمربع است. این محصول در سه رنگ ونگه، طرح چوب و ساتن کرم موجود است.

لوستر چراغ آویز سهیل مدل گلد

این لوستر سقفی کوچک برای راهرو، شبیه استوانه مخروطی با وزنی ۲۲۰۰۰ گرم که از جنس شیشه بوده و ارتفاع آن ۷۰ سانتی‌متری است. دارای سه عدد سرپیچ لامپ ال‌ای‌دی که مناسب راهرو، اتاق‌خواب و آشپزخانه است.

لوستر سقفی دیلایت طرح ذوزنقه

لوستر فلزی با ارتفاع ۶ سانتی‌متری از سقف و قابل تعویض با لامپ‌های ال‌ای‌دی است. بسیار شیک و ساده بوده و مناسب برای فضاهای بیرونی و داخلی و راهروهاست. دارای یک عدد سرپیچ و تک آویز بوده و ۵۰۰ گرم وزن دارد.

لوستر و چراغ آویز سهیل مدل چتری

این لوستر بسیار زیبا و کروی شکل بوده و دارای وزن ۱۸۰۰ گرم است. جنس بدنه فلزی بوده و ارتفاع آن ۶۰ سانتی‌متر است. این لوستر مناسب دکوراسیون‌های مدرن بوده و بسیار فانتزی و شیک است که نور زیاد و طرحی لوکس دارد.

کلام پایانی

راهروها یکی از مهم‌ترین مناطق کار در دکوراسیون داخلی هستند. معمولا انتخاب لوستر مناسب راهرو برای منازلی که دارای راهرو با فضای کم هستند، مشکل است و حتی در خانه‌های بزرگ هم سبک و ماده به خصوصی وجود ندارد. نورپردازی در این بخش از خانه و در سالن ورودی تاثیر بسیار مثبتی در مخاطبین ایجاد می‌کند. باید هنگام خرید از فروشگاه لوستر ،در انتخاب لوستر سقفی کوچک برای راهرو نیز بیشتر دقت شود که بهترین جلوه را ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *