وبلاگ

راهنمای خرید لوستر با لامپ ال ای دی

لوستر با لامپ ال ای دی

لوسترها علاوه بر کارایی روشنایی که در خانه‌ها دارند، در زیبایی دکوراسیون منزل نیز سهم بزرگی دارند.

نورپردازی این لوسترها امری مهم تلقی می‌شود و میزان نوری که انتشار می‌دهند، دارای اهمیت است. باتوجه‌به تنوع بسیار زیادی که امروزه لوسترها دارند، انتخاب مناسب‌ترین لوستر ازهرجهت کمی مشکل‌تر شده است.

با تنوع لوسترها لامپ‌های مخصوص لوسترها هم دارای تنوع شده است و هرساله در حال تغییر هستند. امروزه لوستر با لامپ ال ای دی یکی از لوسترهای پرطرف‌دار محسوب می‌شود.

چرا که این نوع لوسترها دارای لامپ‌های کم‌مصرف و کاربردی هستند. بعد از خرید لوستر برای انتخاب لامپ مناسب از لحاظ رنگ لامپ، میزان گرمای تولیدی، شدت نور لامپ و قیمت لامپ‌ها از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

انواع لوستر با لامپ ال ای دی

با وجود لامپ‌های مورد استفاده در لوسترها که در حال پیشرفت و تکامل هستند، می‌توان لامپ‌های لوستر را در دو گروه نسل جدید و قدیم دسته‌بندی کرد.

نسل قدیم لامپ‌ها از نوع رشته‌ای بوده و مصرف انرژی بالایی داشتند و حتی گرمای زیادی هم تولید می‌کردند. اما در عوض نسل جدید لامپ‌هایی که در لوسترها استفاده می‌شوند، در دو گروه لامپ‌های اس ام دی و ال‌ای‌دی تقسیم‌بندی‌شده‌اند که تفاوت این دو در میزان کم‌مصرف بودن آن‌ها است.

قبل از اینکه افراد متخصص به لامپ‌های کم‌مصرف نسل جدید دست پیدا کنند، لامپ‌های دیگری هم ابداع شد که به دلیل صدمه‌هایی که به‌سلامتی وارد می‌کردند و آسیب رساندن به محیط‌زیست، پرطرفدار نبودند و از عرصه رقابت‌ها کنار گذاشته شدند.

امروزه لوستر با لامپ ال‌ای‌دی یکی از پرطرف‌دارترین لوسترهای کم‌مصرفی است که در بازار وجود دارد.

مزایای استفاده از لوستر با لامپ ال ای دی

لوسترها ابزار و وسایل مناسبی برای نورپردازی و روشنایی هستند که می‌توان در بیشتر مکان‌ها از آن‌ها استفاده کرد. این لوسترها دارای انواع مدل‌های مختلف طبق سبک‌های مختلف دکوراسیون‌های داخلی تولید و در چیدمان‌ داخلی محیط‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. از جدیدترین نمونه‌های آن می‌توان لوستر با لامپ ال‌ای‌دی را نام برد که دارای کاربرد و مزایای زیادی در زمان استفاده است. تعدادی از این مزایا عبارت‌اند از:

مصرف انرژی پایین لوستر با لامپ ال ای دی

لامپ‌هایی که به‌صورت ریسه‌ای ریز هستند و داخل سینی‌های استیل لوسترها قرار می‌گیرند، مصرف برق خیلی کم‌تری نسبت به لامپ‌های دیگر دارند. طبق محاسباتی که انجام شده، ۳۰ عدد از این لامپ‌های ریز ریسه‌ای فقط یک وات برق مصرف می‌کنند.

البته در مکان‌های کوچک زیاد مشاهده نمی‌شوند؛ ولی در فضاهای بزرگ که نیاز به روشنایی بیشتر است، می‌توان با استفاده از این لامپ‌ها بهترین شکل از نورپردازی و مصرف انرژی را ایجاد کرد و تاثیر آن را در مدت‌زمان طولانی مشاهده کرد.

دارابودن شکل و رنگ متنوع

در ابتدای ورود لامپ‌های ال‌ای‌دی به ایران، این لامپ‌ها تک‌رنگ بوده و نور آن‌ها توسط ترانسی در پشت لوستر قرار داشت روشن می‌شد. اما بعدها لوسترها و لامپ‌های مولتی کالر به بازار وارد شدند.

در این میان از لوسترهای ال‌ای‌دی با امکان تغییر رنگ نور به‌صورت قرمز، آبی و بنفش هم می‌توان نام برد. حتی ثابت‌کردن و رقص نور هم به وجود آمد.

این مدل لوسترها با ترانس کار می‌کردند که با ترانس ال‌ای‌دی های ای پاور فرق داشت. این تنوع رنگی لوستر ارزان با لامپ ال‌ای‌دی به مشتریان معرفی شد و زیبایی که در فضاها ایجاد می‌کرد که بی‌سابقه بود.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

مکان تعویض لامپ و ترانس

بعد از اینکه مصرف لوستر با لامپ ال‌ای‌دی رواج پیدا کرد، مشکلاتی در این لوسترها به وجود آمد که به دلیل روشن بودن طولانی موجب سوختن ترانس و لامپ ال‌ای‌دی می‌شد.

بیشتر افراد این نوع لوسترها را بی‌کیفیت می‌دانستند؛ اما بعد از گذشت مدتی این لوسترها با گارانتی به مشتریان تحویل داده شد و امروزه لوازم و لامپ‌های مخصوص لوسترها در بیشتر فروشگاه‌ها وجود دارد و نگرانی خاصی برای تعویض آنها وجود ندارد.

ویژگی مهم لوسترهای ال‌ ای‌ دی

نورپردازی‌ لوستر با لامپ ال ای دی بسیار خاص بوده و همین امر موجب تفاوت آن با دیگر لوسترها شده است.

ویژگی‌های مهم این لوسترهای ال‌ای‌دی شامل موارد زیر می‌شود:

  • این لوسترهای زیبا معمولا از لامپ‌های ال‌ای‌دی و ترکیبی از سرپیچ‌های E۱۴ تولید می‌شوند.
  • لوستر معرفی شده دارای شکل‌های متنوعی مانند: مستطیلی، دایره و مربع است.
  • این لوسترها دارای سینی از جنس استیل هستند که خاصیت ضدزنگ دارد.
  • از این نوع لوستر سقفی ال ای دی می‌توان با کنترل از راه دور هم استفاده کرد.

| درباره ایران لوستر بیشتر بدانید |

راهنمای خرید لوستر با لامپ ال‌ای‌دی

بعد از آشنایی‌ با لیست و انواع لوسترهای موجود در بازار، اگر می‌خواهید یکی از مناسب‌ترین لوسترها را تهیه کنید که ماندگاری بیشتری برای شما داشته باشد و به این زودی‌ها هم به تعویض نیاز نداشته باشد، باید در انتخاب و خرید آن بسیار دقت و توجه کنید. زیرا یک انتخاب نادرست منجر به نارضایتی از میزان نوردهی و شکل ظاهری آن در خانه می‌شود. برای انتخاب یک لوستر خوب و مناسب باید به نکاتی مهم توجه کنید که عبارت‌اند از:

اندازه لوستر با لامپ ال ای دی

اولین مسئله مهم در خرید لوستر با لامپ ال‌ای‌دی این است که باید به ابعاد لوستر توجه کنید که با متراژ منزل متناسب بوده و روشنایی مکان شما را تأمین کند. زیرا لوستر مناسب یک سالن بزرگ و کوچک با هم فرق دارند. پس با یک انتخاب درست به نورپردازی مناسب و یک چیدمان عالی دست پیدا کنید.

میزان نورپردازی لوستر

قبل از خرید لوستر باید مکان موردنظر را بررسی کنید تا به میزان نیاز روشنایی پی ببرید. زیرا نور زیاد موجب سردردپف جلوه نازیبا در مکان و نور کم موجب خستگی چشم و کسل‌کنندگی می‌شود. پس باید به تعداد لوسترهای موردنیاز و نوع لامپ آن توجه کنید که دارای روشنایی ملایم و روشن‌شدن تمام جزئیات خانه باشد.

انتخاب نوع لوستر

انتخاب و تهیه محصول مناسب مانند آباژور ایستاده برای هر محیط نیاز به‌دقت و توجه دارد.

زیرا لوسترهای مکان‌های مختلف مانند: آشپزخانه، اتاق‌خواب، سالن و… با هم فرق دارند و حتی لوستر برای سقف‌های کوتاه و بلند هم متفاوت هستند. در مکان‌های کوچک و بزرگ استفاده از لوسترهای شلوغ و سبک هم با هم فرق دارند. پس انتخاب لوستر مناسب برای مکان موردنظر دارای اهمیت است.

میزان مصرف انرژی لوستر با لامپ ال ای دی

بیشتر لوسترها مخصوصا لوسترهای بزرگ و کلاسیک، لامپ‌های زیادی را دارند که البته در میزان مصرف برق بسیار اهمیت دارد. همین دلیل باعث شده تا لوستر با لامپ ال‌ای‌دی و اس ام دی پر طرفدار و محبوب شوند. زیرا لامپ‌های این لوسترها کم‌مصرف بوده و در مقایسه با دیگر همنوعان خود نور بسیار مناسبی داشته و انرژی کمتری هم مصرف می‌کنند. انتخاب درست لوستر با لامپ مناسب بسیار دارای اهمیت است.

منبع نور لوستر با لامپ ال ای دی

این لوسترهای جدید و مدرن برای نورپردازی‌ عالی هستند. لوستر با لامپ ال‌ای‌دی دارای دو نوع لامپ است که نوع اول: از نمونه لامپ‌های تک‌رنگ هایپاور ال‌ای‌دی هستند که دارای نور یخی بوده و نمی‌توان رنگ آنها را تغییر داد. نوع دوم: لامپ ihd مولتی کالر ال‌ای‌دی است که دارای رنگ‌های بنفش، قرمز و آبی بوده که تغییر رنگ هم می‌دهند و مانند لامپ هایپاور با ترانس کار می‌کنند.

نحوه استفاده لوستر با لامپ ال ای دی

باید در انتخاب و خرید یک لوستر ال‌ای‌دی باکیفیت و ترانس بسیار دقت کنید؛ زیرا گاهی خراب‌شدن لامپ‌های ال‌ای‌دی از کیفیت پایین ترانس لامپ‌های درون آن است. گاهی دلیل خرابی و سوختن لوسترهای ال‌ای‌دی، استفاده‌کردن از نوع لامپ‌های سوزنی ۲۰ وات است که حرارت زیادی داشته و در زمان مصرف طولانی این حرارت به سینی لوستر منتقل شده و ترانس، ریسه و لامپ پشت صفحه را ذوب می‌کند.

بهتر است از لامپ‌های سوزنی و رشته‌ای در لوستر ال‌ای‌دی استفاده نکرد؛ چرا که پرمصرف هم هستند.

مزایای لوستر با لامپ ال ای دی

لوستر با لامپ ال ای دی یکی از محصولاتی است که به دلیل ویژگی‌های خود و مزایایی مانند: تنوع بسیار زیاد، طیف نور و حتی شکل ظاهری و این که با ریموت می‌توان آن‌ها را کنترل کرد، موردتوجه و طرف‌داران بسیاری پیدا کرده است. مهم‌ترین مزیت آن مصرف پایین انرژی آن است و می‌توان از این محصول که دارای تنوع زیادی است در همه مکان‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *