وبلاگ

لوستر ال ای دی و اس ام دی را چگونه تمیز کنیم؟

لوستر آویز اس ام دی

لوستر ال ای دی و اس ام دی لوستر هیی هستند که نقش مهمی در زندگی ما دارند، و در حفظ و نگه داری لوستر ها باید بیشتر دقت کنیم و یکی از این راه ها تمیز کردن به موقع و اساسی لوستر است که به طول عمر لوستر و لامپ های آن می افزاید، با توجه به انواع لوستر ها و مدل های مختلف و جنس های مختلف که در طراحی لوستر ها بکار برده شده روش های تمیز کردن آن ها نیز با هم قطعات فرق می کند ، اما ما در این مقاله قصد داریم به راه های تمیز کردن لوستر های ال ای دی و اس ام دی بپردازیم. اولین سوالی که ذهن شما را درگیر می کند این است که :

لوستر های ال ای دی و اس ام دی را چگونه تمیز کنیم؟

هنگام خرید لوستر ال ای دی و اس ام دی دو نوع برگی و آویزی دارند که راه های مختلفی برای تمیز کردن آن ها وجود دارد که ما ور اینجا مراحل آن را به ترتیب برای شما بیان می کنیم ، و موادی که برای تمیز کردن و باق کردن لوستر شما قابل استفاده است را شرح می دهیم.

ابتدا باید بدانیم که تمیز کردن لوستر ها را نباید بگذاریم برای پایان سال ، که چربی و گرد و خاک و لکه ها مقاوم می شوند و تمیز کردن آن ها سخت تر می شود و حتی ممکن است در حین تمیز کردن لوستر بخاطر سخت بودن چربی و لکه ها روی آن خش بیفتد، پس بهتر است چند ماه یک بار ما تایمی را برای تمیز کردن لوستر هایمان قرار دهیم که این روش به شما کمک می کند به راحتی هر بار با یک دستمال نم دار لوستر کاملا پاک شود.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

حالا می رویم به سراغ پاسخ مرحله به مرحله ی این سوال، لوستر های ال ای دیو اس ام دی را چگونه تمیز کنیم؟

که قبلا گفتیم لوستر های ال ای دی و اس ام دی دو مدل دارند مدل برگی و مدل آویزی

لوستر ال ای دی

لوستر ال ای دی

مراحل تمیز کردن لوستر

  • مرحله اول

در این مرحله ابتدا باید از کلید مربوط به لوستر برق آن را قطع کنیم نه از ریموت و کنترل آن ، و یا اگر فکر می کنید برق ساختمون مشکل دارد باید از طریق فیوز مربوط به قسمتی که لوستر نصب است برق را قطع کنیم که با خیال راحت از اسپری و مایع مورد نظر استفاده کنید.

  • مرحله دوم

در این مرحله زیر قسمتی که لوستر پهن است یک پتو پهن می کنیم که هم از ریختن کثیفی روی فرش جلوگیری کنیم ، هم اگر یک قسمت لوستر از دست شما افتاد نشکند. و آماده کردن یک نردبان و چهار پایه بلند که به لوستر کاملا مسلط باشید،

  • مرحله سوم

در این مرحله باید یا از روی نقشه ی لوستر آن را باز کنیم یا از تمام مراحل باز کردن لوستر عکس و فیلم بگیرم که موقع نصب دچار مشکل نشویم،

  • مرحله چهارم

در این مرحله باید مواد شویند و پاک کننده مناسب با جنس لوستر را اماده کنیم که برای لوستر های ال ای دی و اس ام دی مدل برگی پودر صابون با آب ترکیب کرده و با دستمال به تمام قسمت های لوستر آغشته می کنیم . یا مایع شیشه پاکن

  • مرحله پنجم

خشک کردن قسمت های لوستر و تمیز کردن لامپ های آن

  • مرحله ششم

وصل کردن به ترتیب قطعات لوستر است.

  • مرحله هفتم

در این مرحله باید سینی لوستر را نیز با دستمال نمدار یا محلول شیشه پاک کن تمیز کرد.

  • مرحله هشتم

نصب صحیح لوستر و اطمینان حاصل کنید که قطعات آن محکم وصل شده باشند.

نکته ای که باید توجه کنیم بعد از تمیز کردن لوستر و نصب آن این است که باید چند ساعت صبر کنید تا تمام قطعات لوستر خشک شوند بعد آن را روشن کنید.

پاک کردن لوستر سقفی ال ای دی و اس ام دی آویزی

چالش لوستر های ال ای دی و اس ام دی را چگونه تمیز کنیم؟ هنوز به پایان نرسیده است و ما باید مدل لوستر ال ای دی و اس ام دی آویزی را شرح دهیم که چگونه و با چه موادی باید پاک شود.

برای پاک کردن لوستر سقفی ال ای دی و اس ام دی آویزی از ترکیب الکل و آب استفاده کنید. ابتدا باید برق لوستر را از کلید مربوطه یا فیوز قطع کنیم بعد از سرد شدن لوستر که زیر آن نیز پتو یا پارچه ضخیم پهن کرده ایم محض اطمینان و داشتن یک چهار پایه بلند، اویز های لوستر را تا جایی که امکان دارد داخل محلول قرار می دهیم و اجازه می دهیم بماند تا اثر کند و به جا هایی که دسترسی کم است محلول را اسپری می‌ کنیم، و بعد از بیست دقیقه بدون کشیدن دستمال شاهد نتیجه ی شگفت انگیز این محلول خواهید بود، این ترکیب برای لوستر آویز بسیار عالی است.

لوستر ال ای دی _لوستر ام ای دی

 با توجه به گستردگی تنوع در  لوستر سقفی که باید گفت تنوع بین آن ها بی شمار است،  ما در این جا به ریشه ی لوستر های ال ای دی _لوستر ام ای دی می پردازیم ، که اولین بار حدود ده یا دوازده سال پیش از کشور چین وارد ایران شدند، و به خاطر تکنولوژی پیشرفته تری که در ساخت آن ها جود داشت مورد توجه سیل علاقه مندان قرار گرفتند و تا آن زمان کسی لوستر با کنترل و ریموت ندیده بود و هم چنین قابلیت تغییر رنگ یک لوستر و در عین حال ثابت ماندن رنگ لوستر چیز عجیبی در بین لوستر ها بود، و این شد که واردات این لوستر ها هم چنان ادامه دارد و از دو مدل برگی و آویزی تشکیل می شوند.

لامپ های  کم مصرف آن ها هم جز مزیت های آن است که حدود ۳۵ لامپ ۱۰۰ وات برق مصرف می کنند، و این خود بسیار رقم قابل توجهی است در مصرف برق که این کم مصرف بودن لامپ ها باعث می شود که طول عمر لامپ ها نیز افزایش پیدا کند، و اما نکته ای که برای این سوال که  لوستر های ال ای دی و اس ام دی را چگونه تمیز کنیم؟ باید گفت تمیز کردن این مدل لوستر ها نسبت به لوستر های دیگر راحت تر است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *