وبلاگ

لامپ لوستر را چگونه انتخاب کنیم

خرید لامپ لوستر

لامپ لوستر منزل و محل کار خود را چگونه انتخاب کنیم؟ از قبیل سوالاتی است که برای پاسخ به آن باید اطلاعاتی در مورد تمامی لامپ ها کسب کرد .

امروزه که لوستر ها نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند، و علاوه بر سایر لامپ ها و مهتابی ها نور و روشنایی خانه ی ما را تنظیم می کنند ، باید بدانیم که ما در گذشته از لامپ های رشته ای استفاده می کردیم و علاوه بر نور زرد رنگ آن ها معایب فراوانی داشتند.

از قبیل شکننده بودن آن ها ، شکننده که می گوییم یعنی شکننده تر از حد معمول ، و قبل از وصل کردن اگر زیاد آن ها را تکان می دادیم آن فنر انتقال برق که باعث روشنایی لامپ میشد زود از جایش کنده شده و مقدار مصرف لامپ بسیار بالا بود.

در شبکه های اجتماعی ایران لوستر را دنبال کنید

علاوه بر تمام این معایب عمر کوتاه ۱۰۰۰ ساعته ی این لامپ ها دیگر حجت را برای دست بکار شدن برای لامپ های جایگزین تمام می کرد که لامپ های کم مصرف فلورسنت به بازار آمدند و علاوه بر ظاهر زیبایی که داشتن جنس آن ها جوری ساخته شده بود که به این راحتی ها شکسته نمی شد و از نور سفید و مهتابی مانند آن چشم اذیت نمی شد و مهم تر از آن مقدار برق مصرفی لامپ به حداقل ممکن رسیده بود، و عمر طولانی تری داشت.

سری جدید لامپ ها

تا اینکه سری های جدید تری از این نوع لامپ ها ساخته شده که حتی جنس آن ها نشکن و از پلاستیک نسوز است.

باز عمر طولانی تر و مصرف برق کمتری دارند، و همین طور تنوع در اندازه و مدل لامپ آن ها نیز بیشتر  شده و این نوع لامپ ها گارانتی نیز دارند، اما با تمام این ها این نوع لامپ ها قابل نصب و استفاده بر روی لوستر ها نمی باشند و لوستر لامپ های خاص خود را دارند.

جایگاه لوستر را در فضای خانه و کار خود پیدا کنید و ببینید که چقدر از اهمیت بر خوردار است. برای شما ، فضا را روشن تر کرده و و این روشنایی اصلا زننده نیست و بلاعکس بسیار هم آرامش بخش است،.

حال تصور کنید که یکی از لامپ های لوستر شما بسوزد چه اتفاقی می افتد؟ آیا شما مثل سابق از روشن کردن لوستر خود احساس رضایت و خوشحالی می کنید؟ یا به محض روشن کردن آن با وجود لامپ های زیادی که دارد لامپ سوخته تنظیم نور را بر هم زده و کاملا مشهود است و کار تنظیم نور لوستر را مختل کرده است؟

با وجود چنین شرایطی اولین سوالی که برای شما پیش می آید این است که  چگونه بهترین لامپ را برای لوستر انتخاب کنیم ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که لامپ های مختلفی هستند و بسته به نوع لوستر شما دارد کا مدل لامپی که در آن بکار برده شده چه می باشد

انواع لامپ لوستر

لامپ ال ای دی

اما برای درک بهتر شما انواع لامپ ها را نام می بریم ، یک نوع آن لامپ های ال ای دی است که برای لوستر طراحی شده اند، که همین نوع هم به دو دسته تقسیم می شود یکی لامپ های رشته ای فیلامنتی  و لامپ های معمولی ، که  لامپ های فیلامنتی که طراحی مشابه با لامپ های رشته ای گذشته دارند با این تفاوت که کم مصرف هستند و مصرفی شبیه لامپ های ال ای دی دارد و طول عمر بیشتری دارند تنها عیبی که می توانند داشته باشند گران قیمت بودن آن هاست.

خرید لامپ

و این سوال که چگونه می توانیم لامپ لوستر چوبی تهیه کنیم را باید هنگام خرید هر مدل لوستری که خریداری می کنید از خود بپرسید. که همان لحظه از فروشگاه مد نظر خود چند تا لامپ اضافه تهیه و آن ها را نگه داری کنید برای همچین روزی که یکی از لامپ های لوستر شما می سوزد یا سوسو می کند که بسیار هم  برای یک لوستر زننده است.

حباب لامپ

موردی که برای خرید لامپ لوستر باید به آن توجه شود نوع حباب آن است که حباب لامپ ها بسیار متنوع هستند اما برای لوستر ها دو مدل اشکی و شمعی وجود دارد، لامپ شمعی که طراحی آن بسیار ظریف است اما لامپ اشکی همین مدل شمعی است با این تفاوت که قسمت بالایی آن  اشک مانند است.

نکته ای که باید پیش از خرید لامپ برای لوستر انجام دهید توجه به نوع سر پیچ آن است که سر پیچ های  لوستر نیز از تنوع زیادی بر خوردارند، برای مثال در لوستر های کلاسیک و برنز و کریستال نوع سرپیچ E14 است اما در لوستر های جدید سر پیچ آن ها E27 است.

استفاده از سرپیچ E14 که کوچکتر است و می توان شعله های بیشتری نصب کرد نسبت به سرپیچ E27 که بزرگتر است. مورد دیگری که به پاسخ به این سوال که چگونه بهترین لامپ را برای لوستر انتخاب کنیم، رنگ نور آن است که رنگ نور آن بسیار سلیقه ای است با وجودی که رنگ لامپ در بازار زیاد است و از رنگ ها متنوعی برای ساخت آن استفاده کرده اند، مثلا رنگ زرد آفتابی یا نارنجی، یا سفید مهتابی  یا ترکیب این دو نوع زرد و سفید که کنار هم بسیار پردازش نور ملایم تر و بهتر است.

لامپ کم مصرف

لامپ های کم مصرف با وجود فوایدی که دارند از جمله طول عمر بالا و بازدهی بیشتر و مقدار مصرف کمتر معایبی هم دارند که با وجود جیوه در ساخت آن ها و نور آن که برای سلامت انسان ایجاد مشکل می کند و ادعا می شود که اشعه فرابنفش از خود ساطع می کنند که بسیار برای انسان مضر است ، اما باید بدانید که هنوز این ادعا به اثبات نرسیده است ، اما وجود جیوه در ساختار آن ها زمانی که لامپ بشکند آدمی باید حدود ۲۰ دقیقه محل را ترک کند که گازی که جیوه از خود تولید می کند بسیار سمی است.

امیدوارم در این مقاله توانسته باشیم پاسخ مناسبی به پرسش شما که چگونه بهترین لامپ را برای لوستر انتخاب کنیم داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *