وبلاگ

لوستر شاخه ای چیست؟ +نکات مهم در هنگام خرید لوستر شاخه ای

لوستر شاخه‌ ای چیست| ایران لوستر

لوستر شاخه‌ ای چیست ؟ لوسترها از جمله وسایلی هستند که علاوه بر داشتن زیبایی و جلوه‌ی زیبایی که به منازل می‌دهند باعث نورانی‌تر شدن و درخشان شدن منزل می‌شوند.

لوسترها مهم‌ترین وسایل مورد استفاده در دکوراسیون می‌باشند. همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از آن‌ها در بازار وجود دارد و یکی از مشهورترین و رایج‌ترین مدل آنها لوستر شاخه‌ای است.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که لوستر شاخه‌ ای چیست ؟ ممکن است این لوستر را در اکثر خانه‌ها مشاهده کرده باشید. این مدل لوستر از لوستر مدرن محسوب می‌شود.

تنوع مدل در آن بسیار بالاست. در نتیجه تمام سلیقه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. این لوسترها ویژگی‌ها و جزئیاتی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

لوستر شاخه‌ ای چیست؟

لوستر شاخه‌ ای یکی از لوسترهای بسیار مجلل محسوب می‌شوند. این سبک به هر خانه‌ی لوکس و زیبایی پیشنهاد می‌گردد.

این لوسترها به جای اتصال یک منبع نور چند منبع نور دارد و مانند شاخه‌های درخت پیچ و تاب خورده و به سمت بالا و پایین جهت دارد.

این سبک از لوستر جنس‌های مختلفی دارد. این لوسترها نوردهی بیشتری از سایر لوسترها دارند. تنوع, رنگ و جنس نیز در این مدل بسیار زیاد می‌باشد.

بر خلاف ظاهر آن‌ها که سنگین به نظر می‌رسند وزن متفاوتی برای آن‌ها وجود دارد. لوسترهای شاخه‌ای برای هر فضایی که بیش از هفتاد متر مساحت داشته باشد قابل استفاده می‌باشد.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

کاربرد و ویژگی لوستر شاخه‌ ای چیست؟

وقتی به نام این لوستر توجه کنید متوجه خواهید شد که این لوستر مانند یک درخت شاخه شاخه می‌باشد و دلیل نامگذاری آن همین موضوع است.

این لوسترها نسبت به تعداد شاخه‌هایی که دارند به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و در بازار به فروش می‌رسند. بارزترین ویژگی لوسترهای شاخه‌ای حجم آنها می‌باشد.

افرادی که دارای منازل کوچک و سقف کوتاه می‌باشند نمی‌توانند از لوسترهای شاخه‌ ای استفاده کنند که دارای تعداد شاخه‌ی زیاد می‌باشد. آنها باید لوستری را انتخاب کنند که تعداد شاخه‌های کمتری دارد و با دکوراسیون منزل آنها مطابقت میکند.

نباید این موضوع را فراموش کرد که لوسترهای شاخه‌ای در خانه‌هایی که دارای دکوراسیون مجلل و سلطنتی می‌باشند بسیار مناسبند.

ساده‌ترین نوع لوسترهای شاخه‌ ای هم کمی مجلل و سلطنتی می‌باشد.

 ویژگی لوستر شاخه‌ ای چیست؟

این لوسترها عموما از کیفیت بسیار بالا و جنس بسیار خوب برخوردار هستند. جنس اغلب آنها از برنج یا استیل است.

این مدل در حین زیبایی نور زیادی هم به اطراف منتقل می‌کند و برای افرادی که به روشنایی و نورانی بودن منزل علاقه دارند به شدت مناسب است.

این لوسترها شاخه‌های زیادی دارند و در هر شاخه آن لامپ قرار دارد. لامپ‌ها با تعداد شاخه‌ها رابطه‌ی مستقیم دارد. یعنی هر چقدر تعداد شاخه‌ها بیشتر و طولانی‌تر باشد لامپ هایی که در لوسترهای شاخه‌ ای به کار می‌رود بیشتر است.

علاوه بر کیفیت و زیبایی که در این لوسترها وجود دارد. هزینه‌ی آن‌ها نسبت به سایر لوسترها بالاتر است و در دسته‌ی لوسترهای مدرن قرار می‌گیرند.

|  درباره ایران لوستر بیشتر بدانید  |

نکات خرید لوستر شاخه‌ ای چیست؟

اگر بخواهیم به طور کامل توضیح دهیم که نکات خرید لوستر شاخه ای چیست؟ باید به موارد زیر اشاره کنیم.

در ابتدا باید ابعاد فضای منزل خود را در نظر بگیرید. به دکوراسیون منزل خود توجه کنید و سبک خانه‌ی خود را مشخص نمایید.

شما باید بدانید که فضای منزل سبک کلاسیک دارد یا مدرن ؟ سپس بر اساس آن, لوستر مناسب با آن فضا را خریداری کنید.

دقت کنید که رنگ لوستر باید با وسایل و فضای خانه‌ی شما تناسب داشته باشد. اگر در فضای خانه از رنگ‌های گرم استفاده کردید لوستر شاخه‌ ای طلایی, مسی و لوستر چوبی برای منزل شما مناسب می‌باشد.

اگر رنگ‌های موجود در منزل شما سرد است رنگ نقره‌ای مناسب‌تر است. دقت کنید که لامپ مناسب را برای لوستر خود انتخاب کنید

هنگام خرید لوستر  آن را با لامپ‌های متفاوتی که می‌توان در آن نصب کرد تست کنید سپس نوری که فکر می‌کنید باب سلیقه‌ی شماست و کافی می‌باشد را انتخاب کنید.

گاهی برای اینکه بین نور آفتابی و مهتابی تعادل وجود داشته باشد از هر دوی این لامپ ها استفاده کنید.

 انواع لوسترهای شاخه ای چیست؟

تنوع زیادی در لوسترهای شاخه‌ای وجود دارد. گاهی دسته‌بندی آنها بر اساس جنس آنها می‌باشد.

لوستر شاخه‌ای از جنس کریستال لوسترهایی هستند که جنس کریستالی دارند و در بین افراد بسیار محبوب‌تر از سایر جنس‌ها می‌باشند. این لوسترها تقریبا مدل‌های شفافی داشته و زمانی که روی سقف نصب می‌شوند مانند شیشه‌های شفاف و درخشان می‌درخشند که جنس آنها عموما بلور و کریستال ساخته می‌شوند.

این مدل در ابعاد و اندازه و طرح دلخواه نیز قابل تهیه هستند. در گذشته این لوسترها به طور کامل با دست ساخته می‌شدند. به علاوه برای ساخت وسایل کریستالی و بلور نیازمند تبحر خاص و دقت زیاد می‌باشد.

لوسترهای که جنس کریستالی دارند نسبت به سایر لوسترهای موجود در بازار هزینه‌ی بیشتری دارند. لوسترهای شاخه‌ای از جنس برنج مدل دیگری از لوسترهای شاخه‌ای است که در بین مردم طرفداران بسیار زیادی دارد.

جنس برنجی علاوه بر زیبایی از کیفیت بسیار زیادی برخوردار است و سال‌های زیادی عمر می‌کند. پس از گذشت چند سال سیاه می‌شود که بعد از آن هم به راحتی می‌توان با استفاده از مواد مخصوص آن را مانند روز اول تمیز کرد.

لوسترهای برنجی با هر نوع دکوراسیونی ترکیب می‌شوند. این نسخه‌ها نسبت به لوسترهای کریستالی هزینه‌ی کمتری دارند. اگر بخواهیم با جنس کریستالی آن را مقایسه کنیم لوستر برنجی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ هزینه امتیاز بالایی دارد.

لوستر شاخه‌ ای از جنس برنز

همه‌ی ما با وسایلی که از جنس برنز ساخته می‌شوند آشنایی داریم. این جنس رقیب بسیار خوبی برای جنس برنجی می‌باشد. این مدل از لحاظ کیفیت با جنس برنجی مطابقت می‌کند.

لوسترهای شاخه‌ای که با برنز ساخته می‌شوند رسانای بهتری در سرعت نور دارند و شفافیت و کیفیت نور هم در آن‌ها بهتر می‌باشد.

این لوسترها در مدل‌ها و طرح‌های متفاوت تولید میشوند. با وجود اینکه محبوبیت بسیار زیادی نسبت به بقیه‌ی سبک ها دارند, برای خرید آن‌ها نیز باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرد. زیرا برنز جزو فلزات گران‌قیمت محسوب می‌شود و قیمت آن با نرخ طلا بالا و پایین می‌گردد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *