وبلاگ

بهترین مکان نصب ساعت دیواری در خانه

بهترین مکان نصب ساعت دیواری

اجزای به کار رفته در داخل دکوراسیون داخلی منزل بسیار تاثیر گذار می باشد. یکی از این اجزا ساعت دیواری است. در دکوراسیون داخلی ساعت علاوه بر اینکه زمان را به ما نشان می دهد می تواند به فضا شخصیت دهد و به عنوان یک نقطه کانونی جذاب عمل کند.

اگر شما از بهترین مکان نصب ساعت دیواری در دکوراسیون اطلاع نداشته باشید مانند خیلی از افراد ساعت دیواری را در مکان نادرست نصب خواهید کرد.

اغلب این افراد تصور می کنند که محل قرارگیری ساعت دیواری چندان تفاوتی ندارد و هر قسمتی که بخواهند می توانند آن را نصب کنند. اما در حقیقت باید گفته شود که این طور نیست محل قرارگیری ساعت دیواری بسیار مهم است.

بهترین مکان نصب ساعت دیواری را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

مکان نصب ساعت دیواری

ساعت های دیواری برای همه فضاها مناسب اند اما نمی توان هر ساعت دیواری را برای هر مکانی که میخواهیم استفاده کنیم. مهمترین چیزی که در پیدا کردن بهترین مکان نصب ساعت دیواری مد نظر است این است که شما می خواهید ساعت دیواری در کدام قسمت از دکوراسیون شما قرار بگیرد.

ابتدا باید این موضوع را برای خود مشخص کنید. گاهی اوقات خیلی چیزها مهم به نظر نمی‌آید اما اگر شما می خواهید طراحی عالی و فضای شگفت انگیزی در منزل خود داشته باشید باید به کوچکترین نکات نیز توجه کنید.

به عنوان مثال اگر شما یک ساعت دیواری بزرگ را در یک پذیرایی خیلی در کنار آباژور ایستاده نصب کنید ایده بسیار نامناسبی می باشد.

مثلاً اگر شما از ساعت های تزئینی و بزرگ برای اتاق خواب استفاده کنید کاربری این ساعت را اشتباه انتخاب کرده اید زیرا کاربرد این ساعت فقط برای اتاق نشیمن و پذیرایی می باشد .

مکان نصب ساعت دیواری در اتاق نشیمن

بهترین مکان برای نصب ساعت دیواری در اتاق نشیمن کدام دیوار می باشد؟

اتاق نشیمن از پرکاربردترین اتاق ها در خانه محسوب می شود و نصب ساعت دیواری در آن کاملاً منطقی است. وقتی شما در اتاق نشیمن هستید ممکن است ساعت مچی به همراه نداشته باشید یا حتی تلفن همراه شما در دسترستان نباشد. پس وجود ساعت دیواری در این مکان الزامی است.

مهم ترین نکته این است که دیواری که ساعت روی آن نصب می شود باید از تمام قسمت های پذیرایی قابل مشاهده باشد. مثلا اگر شما ساعت دیواری را بالای مبل نشیمن نصب کنید به آن دید کامل نخواهید داشت و وقتی روی مبل نشسته اید به راحتی نمی‌توانید به ساعت نگاه کنید.

شما می توانید آن را بالای کنسول یا در کنار لوستر آویز کنید بالای شومینه نیز گزینه مناسبی برای نصب ساعت دیواری می باشد در اتاق پذیرایی اگر شومینه دارید می توانید ساعت دیواری را بالای آن نصب کنید.

 نصب ساعت دیواری در آشپزخانه

اگر دقت کرده باشید گاهی هنگام شستن ظرف هستیم و نیاز پیدا میکنیم که ساعت را ببینیم بلافاصله باید دست خود را خشک کرده به سراغ گوشی رفته و ساعت را چک کنیم. برای اینکه دیگری مشکل را نداشته باشید در آشپزخانه خود ساعت دیواری نصب کنید.

نصب ساعت دیواری باعث میشود که حواس شما در آشپزخانه جمع باشد. اگر در آشپزخانه دیوار خالی دارید می توانید ساعت را در آن قسمت نصب کنید و یا اینکه بالای قفسه آن را قرار دهید.

محلی که آن را نصب می کنید باید جایی باشد که شما به راحتی برای دید به آن دسترسی داشته باشید و با این روش میتوانید بهترین مکان برای نصب ساعت دیواری را پیدا کنید.

مکان نصب ساعت دیواری در اتاق خواب

بهترین مکان برای نصب ساعت دیواری در اتاق خواب, اگر صدای تیک تاک ساعت شما را آزار ندهد, دیواری است که روبه روی تخت خواب شما قرار دارد.

البته مشکل تیک تاک ساعت را می توان حل نمود. زیرا بعضی از ساعت ها عقربه هایی با حرکت پیوسته دارند و صدای تیک تاک ایجاد نمی کنند.

دیوار خالی که هیچ تزیینی برای آن در نظر نگرفته اید می تواند با نصب یک ساعت دیواری خوب تزیین شود و همینطور شما از لحظه ای که بیدار میشوید زمان را در دست داشته باشید و به کارهای روزمره خود از همان ابتدا نظم بدهید.

بیشتر بخوانید

جدیدترین مدل ساعت دیواری 2023

در هنگام مکان نصب ساعت دیواری به چه مواردی دقت کنیم؟

زمانی که در حال نصب ساعت دیواری هست علاوه بر انتخاب بهترین مکان برای نصب ساعت دیواری باید به این موضوع دقت کنید که آن را خیلی بالا یا پایین آویزان نکنید.

بهترین مکان را از اندازه و آونگ ساعت مشخص کنید. به طوری که وقتی که به ساعت نگاه می کنید با چشم شما هم‌تراز بوده و کمی بالاتر از آن قرار گرفته باشد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که باید تناسب را در نصب ساعت دیواری در نظر بگیریم آن را در جای نصب کنید که جلب توجه بسیاری کند.

شما دیوار کانونی در منزل خود داشته باشید که به شدت توی چشم باشد، دیوار دیگر هم که با چند وسیله تزیینی دیگر تزیین شده داشته باشید. اگر ساعت بزرگ و تزئینی خود را روی دیوار کانونی نصب کنید خیلی به چشم می آید.

پس شما ساعت را روی دیوار ساده نصب کنید. اگر ساعت شما کوچک است باید آن را در ترکیب با سایر وسایل تزیینی روی دیوار در کنار هم نصب کنید. اگر بزرگ است باید از آن به تنهایی روی یک دیوار استفاده کنید.

مکان نصب ساعت دیواری برای دکوراسیون

ساعت دیواری باید با دکوراسیون هماهنگی لازم را داشته باشد. ساعت دیواری باید در مکانی نصب شود که با چیدمان و دکوراسیون منزل همخوانی و تناسب خوبی داشته باشد.

رنگ و فرم ساعت دیواری که برای منزل خود استفاده می‌کنید باید با رنگ وسایل شما مطابقت داشته باشد. اگر فضای دکوراسیون شما مدرن مینیمال است باید از ساعت ساده مدرن و شیک به همراه لوستر مناسب در دکوراسیون خود استفاده کنید اما اگر سبک چیدمان منزل شما سلطنتی و کلاسیک  است شما باید از ساعت های نئوکلاسیک و  براق و فلزی و با طراحی زیاد استفاده کنید.

اگر این تناسب را رعایت نکنید حتی اگر بهترین مکان نصب ساعت دیواری را هم پیدا کنید، نبود این تناسب با وسایل برای شما مشکل ساز خواهد شد.

شما میتوانید برای خرید یک ساعت دیواری مطابق با سلیقه خود در منزلتان به ایران لوستر سر بزنید.

در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *