وبلاگ

انواع لوستر اتاق خواب

لوستر اتاق خواب

لوستر اتاق خواب یکی از عناصر زیبایی بخش و نورپردازی دکوراسیون اتاق خواب است. لوسترهای مختلفی برای اتاق خواب وجود دارند که باید با سبک و رنگ اتاق خواب ست شوند.

فنگ شویی اتاق خواب

لوستر یکی از عناصر مهم در فنگ شویی اتاق خواب است که می‌تواند تاثیر زیادی بر جریان انرژی و آرامش محیط داشته باشد.

لوستر باید با سبک و رنگ دکوراسیون اتاق خواب هماهنگ باشد و نور مناسبی را تولید کند. نور لوستر نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، بلکه باید ملایم و نرم باشد تا حس راحتی و گرمای را به شما منتقل کند.

لوستر همچنین نباید در معرض درب یا پنجره اتاق خواب قرار داشته باشد، زیرا این موقعیت مانع از جذب انرژی مثبت می‌شود.

بهتر است لوستر را در مرکز سقف یا بالای تخت خواب نصب کنید تا تعادل را در فضا ایجاد کنید.

لوستر های شکل دار، چند شعله، چراغ دار و کریستال دار برای فنگ شویی اتاق خواب مناسب هستند، زیرا بازتاب نور را افزایش می‌دهند و جذابیت را به فضا می‌افزایند.

لوستر اتاق خواب

لوستر اتاق خواب

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

انواع لوستر اتاق خواب

در این مقاله، به معرفی چند مدل لوستر اتاق خواب جدید و لاکچری می‌پردازیم.

  • لوسترهای متالیک

این نوع لوسترها با رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، برنزی و آهنی تولید می‌شوند و برای اتاق خواب‌های مدرن و معاصر مناسب هستند. لوسترهای متالیک با درخشش رنگ خود، جذابیت زیادی به فضا می‌دهند.

  • لوسترهای چند لامپی

این نوع لوسترها دارای چندین لامپ کوچک هستند که نور را به صورت یکنواخت در کل اتاق پخش می‌کنند. لوسترهای چند لامپی برای روشن کردن اتاق خواب‌های بزرگ و تاریک مناسب هستند.

  • لوسترهای شمعدانی

این نوع لوسترها با الهام از شمع‌های قدیمی طراحی شده‌اند و برای اتاق خواب‌های سبک کلاسیک، رمانتیک و دنیای قدیم مناسب هستند. لوسترهای شمعدانی با جزئیات زیرین و بالاتن خود، تجمل و زینت را به فضا می‌افزایند.

  • لوسترهای شیشه‌ای

این نوع لوسترها با استفاده از شیشه‌های رنگین یا شفاف تولید می‌شوند و برای اتاق خواب‌های سبک بوهمین، کانتری و شبکه مناسب هستند. لوسترهای شیشه‌ای با بازتاب نور، جلوه‌ای درخشان و فانتزی به فضا می‌دهند.

  • لوسترهای کلاسیک

لوستر کلاسیک اتاق خواب یکی از انتخاب های محبوب برای نورپردازی فضای شخصی است. با طرح های شیک و زیبا، سبک و جذابیت خاصی به اتاق خواب می بخشد. معمولا از شیشه، بلور، پارچه یا برنز ساخته می شود و دارای شاخه های بلند و نازک است.

لوستر کلاسیک نور را به صورت غیر مستقیم در محیط پخش می کند و حس آرامش و رمانتیک را افزایش می دهد. لوستر کلاسیک را می توان با دکوراسیون های سنتی، کلاسیک، روستیک یا بوهمین ترکیب کرد.

این لوستر را می توان در اندازه ها و رنگ های مختلف پیدا کرد و با سرویس خواب، دیوار کوب، آباژور یا پرده های مناسب ست کرد.

  • لوستر مینیمال

لوسترهای مینیمال با طرح های ساده و خطی، بدون تزئینات اضافی و با رنگ های متالیک، به دکوراسیون اتاق خواب شما زیبایی و جذابیت خاصی می بخشند. معمولا از شکل های هندسی و چند وجهی تشکیل شده اند و نور را به صورت یکنواخت در کل فضا پخش می کنند.

لوسترهای مینیمال مناسب برای اتاق خواب هایی با سبک های مدرن، کانتمپوراری، اسکاندیناوی و شیکر هستند. می توانید با سرویس خواب، درب، پرده و لحاف خود ست کنید و گزینه های مختلف را برای تغییر جو اتاق خود داشته باشید.

  • لوستر ساحلی

یک گزینه مناسب برای اتاق خواب است که می‌خواهید به آن یک حس آرامش و خنکی بدهید.
لوستر ساحلی معمولاً از رنگ‌های روشن و طبیعی مانند آبی، سفید، بژ و صورتی استفاده می‌کند که با دکوراسیون ساده و شیک اتاق خواب هماهنگ است.

می‌تواند شامل اشکال و الگوهای مربوط به دریا مانند مروارید، صدف، ماهی، قایق و … باشد که به آن یک جذابیت ویژه می‌دهد.

باید با توجه به اندازه، شکل و روشنایی اتاق خواب انتخاب شود تا هم با فضای اتاق خواب تناسب داشته باشد و هم نور مناسبی را تولید کند. می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف خریداری یا حتی خودتان با استفاده از مواد قابل دسترس و خلاقیت خود، طراحی کنید و بسازید.

بیشتر بخوانید

چگونگی انتخاب اندازه مناسب لوستر برای اتاق خواب

  • اندازه لوستر متناسب با ابعاد و سبک اتاق خواب

اگر اتاق خواب کوچک باشد، باید از لوسترهای کوچک با تعداد چراغ های کم استفاده کنید .

  • ارتفاع لوستر متناسب با ارتفاع سقف

اگر سقف بلندی دارید، می توانید از آویزهای بلند استفاده کنید. اما در صورت کوتاه بودن سقف، بهتر است از لوسترهای چسبیده به سقف که زیبایی منحصر به فردی هم دارند، بهره ببرید .

  • مکان نصب لوستر متناسب با چیدمان و نورپردازی

می توانید لوستر را در مرکز سقف یا در هر جای دیگری که دوست دارید نصب کنید. همچنین می توانید از نورهای تاکیدی، آرایشی و مکمل برای روشن کردن قسمت های خاصی از اتاق خواب استفاده کنید .

  • جنس و سبک لوستر هماهنگ با دکوراسیون و رنگ بندی اتاق

می توانید از لوسترهای مدرن، کلاسیک، سنتی، مینیمال یا مراکشی استفاده کنید. همچنین می توانید رنگ لوستر را با رنگ کاغذ دیواری یا پارچه های دکوراتیو ست کنید .

  • قیمت لوستر باید مناسب با بودجه شما

لوسترها در طرح و رنگ و قیمت های بسیار متنوع در بازار یافت می شوند و شما می توانید بر مبنای نظرات و سلیقه خود، لوستر مناسب را برای اتاق خواب خود انتخاب نمایید .

فروش لوستر

در نهایت لازم به ذکر است که لوستر های چوبی نسبت به دیگر لوستر ها از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. بنابراین اگر به هر دلیلی قصد خرید لوستر چوبی دارید به معتبر ترین فروشگاه های فروش لوستر چوبی در شهر یا محل زندگیتان مراجعه کنید تا علاوه بر دیدن انواع مدل های لوستر شاخه ای چوبی، با قیمت منصفانه از آن ها رو به رو شوید.

اما اگر  در محل زندگیتان فروشگاه معتبری را نمیشناسید و یا فروشگاه مورد نظر، لوستر مناسب و باب سلیقه شما را ندارد میتوانید به فروشگاه های اینترنتی معتبر فروش لوستر مراجعه کنید و لوستر مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نمایید. یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی فروش لوستر، “ایران لوستر” است که دارای اعتبار بالا و سابقه طولانی در این زمینه است به طوری که میتوانید از میان تنوع بالای محصولات با خیال راحت خرید کنید. این فروشگاه دارای لوستر های متنوعی است به طوری که همه افراد با سلیقه های متفاوت میتوانند لوستر متناسب با سلیقه خود را پیدا کنند.

مطالعه بیشتر

سخن پایانی

لوستر اتاق خواب را باید با توجه به سبک، رنگ، اندازه و کاربرد اتاق خواب انتخاب کنید. همچنین باید به فاصله لامپ از سطح زمین، نحوه نصب و تعمیر و نگهداری آن نیز دقت کنید . با انتخاب لوستر مناسب برای اتاق خواب خود، می‌توانید فضای آرامش بخش و زیبایی را برای خواب‌های خوش خود فراهم کنید.

در زمان اجرای نورپردازی توسط لوستر اتاق‌ خواب و دیگر المان‌های روشنایی باید به ابعاد اتاق‌خواب توجه کنید و وسیله‌ای را انتخاب کنید که تمام اتاق را به‌خوبی روشن کند. در نورپردازی اتاق‌خواب می‌توان از ترکیب نورهای محیطی، تزیینی و کاربردی مصنوعی هم بهره برد. پس همان‌طوری که زیبایی در اتاق‌خواب‌ها اهمیت دارد، نورپردازی و روشنایی آن در سلامت افراد هم بسیار موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *