وبلاگ

آشنایی با انواع لوستر آویز مدرن و لاکچری که دکوراسیون داخلی را متحول می کنند

انواع لوستر آویز مدرن لاکچری|ایران لوستر

لوستر در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منزل برای زیبایی و شیک‌تر شدن، حتما نیاز به لوستر دارد و افراد می‌توانند از بین انواع لوستر آویز مدرن لاکچری و لوکس، مدلی متناسب با خانه خود انتخاب کنند.

در تزیین و زیبایی دکوراسیون داخلی، افراد به انواع لوسترهای مدرن کمتر توجه می‌کنند. درحالی‌که این لوسترها کمتر از لوسترهای سنتی و کلاسیک نیستند.

امروزه با پیشرفت و مدرن شدن زندگی‌ها برخلاف گذشته نیاز به لوستر را نمی‌توان انکار کرد. وجود لوستر در منزل نه فقط برای اتاق پذیرایی بلکه برای سایر قسمت‌های خانه نیز امری اجباری شده است.

لوستر یا به‌قول‌معروف چلچراغ‌ها، ابزارهای مدرن و شیشه‌ای هستند که دارای شکل‌های متنوع و مختلف با لامپ‌های متعددی هستند. این ابزارها، خانه را روشن و زیبایی آن را چندین برابر می‌کنند.

این لوسترها دارای مدل‌ها و دسته‌بندی گوناگونی هستند که در هنگام انتخاب باید به دقت آن‌ها را انتخاب کرد.

لوسترهای پرفروش امسال

لوسترها هم مانند سبک‌های دکوراسیون داخلی تنوع دارند و برای هر قسمت از منزل کارایی‌های به‌خصوصی را ایفا می‌کنند.

انواع لوسترها شامل: کلاسیک، مدرن و آویزی هستند که بنا به کاربردهایی که دارند در قسمت‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این لوسترها عبارت‌اند از:

لوسترهای مدرن

نوع جدیدی از لوستر است که امروزه پر طرفدار شده است. این لوسترها زرق‌ و برق لوسترهای کلاسیک را ندارند؛ ولی به طور ساده و زیبا ساخته شده‌اند. جنس این لوسترها معمولا از برنج، سرامیک، چوب و … است.

انواع لوستر آویز مدرن لاکچری که امروزه وجود دارد، دارای تنوع بسیاری است که به آن اشاره خواهیم کرد.

لوسترهای آویزان

این لوسترها تک شاخه یا سه شاخه هستند که شامل: لوسترهای تکی مدرن که از سه شاخه تشکیل شده و بیشتر از یک شاخه یا لاله را می‌تواند داشته باشد.

لوستر کریستالی یا کلاسیک

یکی از انواع لوستر آویز مدرن لاکچری که از قطعه‌های کریستالی به تعداد زیاد که به‌صورت آویزان هستند، ساخته شده و بسیار براق و درخشنده هستند.

ویژگی‌های لوسترهای مدرن لاکچری

همان‌طور که می‌دانید، یکی از عنصرهای دکوراسیون داخلی که در زیبایی و روشنایی بسیار موثر هستند، لوسترها هستند.

این ابزار دارای انواع مختلف با جنس‌های متنوعی در بازار است. یکی از لوسترهای پر طرفدار جذاب که در عین سادگی بسیار موردپسند و شیک هستند، لوسترهای مدرن نام دارند.

این لوسترها در فضاهای مختلفی که دارای سبک دکوراسیون داخلی مدرن و ساده هستند، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی مهم و اصلی این لوسترها همان ساده بودن است. در طراحی و ساخت این نوع لوسترها از شکل‌های هندسی پیچیده، نامنظم که نوار نوری منظمی دارند، استفاده شده است.

طرح و مدل‌های لوسترهای مدرن، بسیار متنوع بوده و تمام سلیقه‌ها را پاسخگو هستند. در ساخت لوسترهای مدرن از مواد اولیه‌ای مانند: کریستال، برنز، چوب و … استفاده می‌شود.

لامپ‌های مورداستفاده در این لوسترها هم دارای تنوع زیادی است. زیرا از لامپ‌های رشته‌ای، LED ، اشکی و فیلا منتی و … در آن استفاده می‌شود.

از لحاظ روشنایی و نور با لوسترهای کلاسیک تفاوت چندانی ندارند و حتی می‌توان از لامپ‌های قوی هم در این لوسترها بهره برد. وزن این لوسترها نسبت به وزن لوسترهای کلاسیک سبک و دارای نصبی ساده هستند.

معرفی انواع لوسترهای مدرن و لاکچری

همانطور که قبلا در مقاله ای به محبوب ترین برندهای لوستر و آویز پرداختیم، میخواهیم در این قسمت از انواع لوسترهای مدرن و لاکچری بنویسیم. لوسترها با توجه‌ به تنوعی که دارند، دارای دسته‌بندی‌های مختلفی هستند. انواع لوستر آویز مدرن لاکچری هم دارای این دسته‌بندی بوده و شامل سه نوع لوستر سقفی، آویز و دیوارکوب هستند.

این مقاله به کاربردهای هرکدام اشاره مختصری می‌کند.

لوسترهای آویز

لوستر آویز معمولا توسط سیم یا زنجیری از سقف آویزان می‌شوند. این آویزهای مدرن بسیار پر طرفدار بوده و حتی از دسته پرفروش‌ها محسوب می‌شوند.

برای افرادی که محیط ساده را می‌پسندند، اما در عین سادگی دوست دارند، محیط مجلل باشد، این لوسترهای آویزان مدرن بسیار گزینه مناسبی خواهد بود. البته برای سقف‌های بلند مناسب‌تر هستند. پس در زمان خرید، حتما باید به ارتفاع سقف تا زمین فضای خود توجه داشته باشید.

لوسترهای سقفی

همان‌طور که گفته شد انواع لوستر آویز مدرن لاکچری برای سقف‌های بلند مناسب است، و جذابیتی برای سقف‌های کوتاه ندارد. پس می‌توان برای سقف کوتاه، از لوسترهای سقفی که گزینه مناسبی هستند، استفاده کرد.

این لوستر سقفی را با پیچ به سقف وصل می‌کنند و نوع پر طرف‌دار و زیبای این لوسترها هم شامل: لوستر سقفی SMD و LED هستند.

لوستر دیوارکوب مدرن

در بعضی از مکان‌ها به دلیل طراحی، ساخت و سبک معماری که دارند، نمی‌توان در آن محل از لوسترهای سقفی و آویزان استفاده کرد. پس می‌توان از نوع لوسترهای دیوارکوب بهره برد. این لوستر جذابیت و زیبایی مخصوص به خود را داشته و دارای مدل‌های زیبایی است.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

مزایای خرید و استفاده از لوستر مدرن

با توضیحاتی که در مورد انواع لوسترها داده شد، مشخص گردید که لوسترها دارای انواع مختلف و سبک‌های متنوعی هستند. در مورد لوسترهای مدرن هم توضیحاتی دادیم که در انتخاب لوستر کمک زیادی می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم، مزایای استفاده و خرید از این لوسترها را بیان کنیم که عبارت‌اند از:

قیمت مناسب و سادگی

لوسترهای مدرن دارای طراحی ساده بوده و در عین‌ حال زیبا و جذاب هستند. همین دلیل موجب شده، قیمت این لوسترها هم تنوع پیدا کند.

زیرا بعضی از مدل‌های این لوسترها دارای رشته‌های بلند و کریستال‌های متعددی هستند که البته قیمت آن‌ها هم بالا است. اما در مقابل لوسترهای مدرنی که در اتاق‌خواب‌ها و آشپزخانه و حتی دیگر قسمت‌ها استفاده می‌شوند، معمولا از لحاظ قیمت ارزان‌تر هستند.

کاربرهای زیاد

گفته شد که انواع لوستر آویز مدرن لاکچری از لحاظ طرح، مدل و رنگ تنوع زیادی دارند. طراحان لوستر از شکل‌های متنوع هندسی و چندبعدی در طراحی این لوسترها استفاده کرده‌اند.

پس می‌توان برای قسمت‌های مختلف منزل و محیط‌های اداری و تجاری گزینه‌های مناسبی از بین این مدل‌ها انتخاب کرد.

زیبایی لوسترهای مدرن

همان‌طور که از طرح‌های این مدل لوسترها مشخص است، از خلاقیت‌های بسیار جالب و زیبایی در ساخت آن‌ها استفاده شده است.

مانند: ترکیب طرح‌های این لوسترها با کریستال‌های براق که موجب ایجاد یک طراحی بسیار جذاب و شگفت‌انگیزی شده است.

حتی در نورپردازی از LED و SMD استفاده شده است که با طرح‌های زیبای لوستر تلفیق می‌شوند.

خصوصیات لوستر چوبی مدرن

چوب‌ها ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی از لحاظ رنگ و شکل دارند که فضای موردنظر ما را به محلی گرم و دلنشین تبدیل می‌کنند. در دکوراسیون داخلی استفاده از عنصر چوب، حال و احوال در طبیعت بودن را القا می‌کند.

استفاده از وسایل و ابزارهای چوبی در آپارتمان و محیط‌های کاری بسیار مناسب و روحیه‌بخش است. لوسترهای چوبی هم این حس و حال را در فضای ما ایجاد می‌کنند. این لوستر چوبی از متریالی ساخته شده است که می‌توان انواع شکل‌های مختلفی از آن را ساخت و یک فضای بسیار دوست‌داشتنی و جذابی ایجاد کرد.

تنوع رنگی چوب و ویژگی شکل‌پذیری که دارد، موجب شده طراحان بتوانند، برای هر فضای متفاوت و دکورهای مختلف از آن بهره ببرند.

انواع لوستر آویز مدرن لاکچری از نظر طراحی

لوسترهای مدرن را می‌توان خیلی راحت با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد. چرا که انواع لوستر آویز مدرن لاکچری از لحاظ طراحی مدل، تنوع بسیار زیادی دارند. با شناخت مدل لوسترهای مدرن می‌توانید، بهترین مورد را برای فضاهای موردنظر خود تهیه کنید.

مدل لوسترها از لحاظ طراحی عبارت‌اند از:

لوستر مولکولی

مدل این لوسترها طوری طراحی شده است که به مولکول بسیار شبیه است. لامپ‌های این لوسترها معمولا درون یک حباب دایره‌ای‌شکل قرار می‌گیرند تا به بدنه وصل شوند.

لوسترهای مدرن کریستالی

بیشتر افراد فکر می‌کنند، لوسترهای کلاسیک فقط دارای جنس کریستال هستند. ولی باید بدانید که این مدل لوستر هم دارای طراحی ساده و متنوعی در بازار هستند. در طراحی این نوع لوسترها از شکل‌های هندسی پیچیده استفاده می‌شود که موجب زیبایی و تفاوت آن با دیگر لوسترهای کلاسیک می‌شود.

لوسترهای مدرن SMD

طرح‌های این لوستر طوری است که با لامپ‌های SMD محیط را می‌توان روشن کرد. چرا که مصرف انرژی در آن خیلی کمتر و روشنایی مناسبی دارند.

لوستر مدرن LED

این لوسترها هم از نوع مدرن و لامپ‌های آن هم از مدل LED است. زیرا این لوسترها برای محیط‌های بزرگ و وسیع طراحی شده است که نور زیادی برای روشنایی لازم دارند. این یکی از انواع لوستر آویز مدرن لاکچری است که موجب زیبایی محیط و روشنایی بیشتر در آن فضا می‌شود.

لوستر مدرن شاخه‌ای

محیط منزل ممکن است به سبک مدرن باشد؛ ولی فرد به مدل لوسترهای کلاسیک علاقه داشته باشد. دراین‌صورت می‌تواند از لوسترهای مدرن شاخه‌ای استفاده کند. زیرا این مدل لوسترها طوری طراحی شده‌اند که به لوسترهای مدرن شباهت زیادی دارند. البته نسبت به لوسترهای کلاسیک ساده‌تر هستند.

کلام پایانی

برای این که دکوراسیون زیبا و مدرن و درعین‌حال مجللی داشته باشید، باید استفاده از لوسترها را از یاد نبرید. این ابزار بسیار در زیبایی و شیک نشان‌دادن خانه موثر هستند. با کمی تحقیق درباره انواع لوستر آویز مدرن لاکچری موجود در بازار، می‌توان بهترین مورد را برای خانه خود انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *