وبلاگ

آویز مدرن کریستالی چیست ؟ + نکات مهم در خرید لوسترهای کریستالی

آویز مدرن کریستالی چیست|ایران لوستر

آویز مدرن کریستالی چیست ؟ یکی از عنصرهای مهم در دکوراسیون داخلی که در نورپردازی، زیبایی و لوکس شدن خانه اهمیت دارد، لوسترها هستند.

این وسیله دارای انواع مختلفی است که هر فردی می‌تواند طبق سلیقه و هماهنگی با وسایل خانه از هر نوعی آن را انتخاب کرده و مورداستفاده قرار دهد.

آویز کریستالی یکی از انواع لوسترها است که امروزه خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سوال این است که آویز مدرن کریستالی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد که امروزه موردپسند همه و پر طرف‌دار شده است؟

آویز مدرن کریستالی چیست؟

لوسترها معمولا از جنس‌های مختلف تولید می‌شوند که سلیقه همه افراد را پاسخگو باشند. اما در پاسخ به سوال آویز مدرن کریستالی چیست باید گفت که این آویز دارای قطعه‌های کریستالی شیشه‌ای است که به همین دلیل به آن‌ها کریستالی می‌گویند.

این آویز از کریستال‌هایی به‌اندازه‌های مختلف کوچک و بزرگ ساخته می‌شود که فوق‌العاده زیبا و لوکس است.

البته زیبایی لوسترها در مکانی مشخص می‌شود که دارای سقف‌های بلند هستند. پس در زمان خرید باید به سقف خانه توجه داشته باشید. زیرا این آویزهای مدرن کریستالی ریسه‌های بلندی از کریستال دارند که برای دیده‌شدن و جلوه‌ بیشتر باید از سقف‌های بلند آویزان شوند.

شیشه این لوسترهای کریستالی دارای سه رنگ زرد، سفید و طلایی است که به نوع طلایی و زرد آن شامپاینی هم گفته می‌شود.

انواع لوستر مدرن کریستالی

امروزه بیشتر مردم به سبک‌های مدرن که کمی خلوت‌تر و از شلوغی دورتر است، علاقه دارند. بر همین اساس، لوستر سقفی ال‌ای‌دی که یک لوستر سقفی مدرن است، بیشتر طرفدار دارد.

طبق سلیقه و خواسته افراد، لوسترها هم در انواع طرح‌ها و مدل‌ها ساخته می‌شوند تا بتوان آن‌ها را با دکوراسیون خانه‌ها هماهنگ کرد.

با فهمیدن اینکه آویز مدرن کریستالی چیست، حالا باید به سراغ انواع مدل‌های آن رفت.

این لوستر دارای دو مدل است که شامل:

در لوسترهای سقفی کریستالی، معمولا این تکه‌های شیشه‌ای کریستال روی یک صفحه فلزی که از سقف ارتفاع کمی دارند، طراحی و اجرا می‌شوند.

این مدل لوسترها را می‌توان در بخش‌های مختلف منزل استفاده کرد. در لوسترهای آویز کریستالی تکه‌های کریستال را روی ریسه‌ها و شاخه‌ها طراحی می‌کنند.

همین باعث بلندتر شدن این لوسترها می‌شود که باید در خانه‌ها و یا مکان‌هایی که سقف‌های بلند دارند از آن‌ها استفاده کرد تا زیبایی چشمگیر آن را بهتر مشاهده کرد.

ویژگی لوسترهای مدرن سقفی و کریستالی

لوسترهای سقفی کریستالی به سقف نزدیک هستند و کریستال‌های آن هم روی یک صفحه طراحی می‌شوند. این لوسترها را در تمام ارتفاع‌ها می‌توان استفاده کرد.

اگر به‌صورت دست‌ساز ساخته ‌شوند، می‌توان طبق ارتفاع منزل و یا محیطی که قرار است نصب شود، آن‌ها انتخاب کرد.

لوستر سقفی مدرن دارای منبع نور ملایم هستند که خیلی درخشان و غیرعادی نیستند و نه آن‌قدر نور کمی دارند که نیاز به منبع نور دیگری داشته باشند.

یکی از مزایای این لوسترها این است که دارای رنگ‌ها، طرح‌ها، مدل‌ها و اندازه و ابعاد متنوعی هستند. افراد می‌توانند آن را با آباژور، دیوارکوب‌ها و حتی لوسترهای کریستالی و مدل‌های سقفی دیگر هم ست کرد.

مدل‌های سقفی باید دارای شکوه و جلوه بیشتری باشند تا در همان نگاه اول چشم‌ها را خیره کنند. می‌توان از این لوسترها در تالارها، آپارتمان‌ها، ویلاها و مراکز تجاری و … استفاده کرد.

ویژگی لوستر آویز مدرن

افرادی که زیبایی لوستر از هر ویژگی دیگر برای آن‌ها مهم‌تر است، علاقه دارند، محیطی ساده اما تجملی داشته باشند. دراین‌صورت لوسترهای آویز مدرن بهترین گزینه و انتخاب هستند.

بهترین ویژگی این لوسترها همان آویز بودن ریسه‌های بلند است که پر از حباب یا کریستال هستند و با طرح‌های زیبا و پر پیچ‌ و خم طراحی شده‌اند.

البته باتوجه‌به تنوع مدل و طرح‌هایی که دارند، ممکن است نوارهای نوری با طرح هندسی هم طراحی شده و از سقف آویزان شوند و فضا را کاملا مدرن جلوه دهند.

همان‌طور که گفته شد برای خرید این لوسترهای زیبا باید سقف محیط و مکانی که قرار است، نصب شود را در نظر گرفت. زیرا در فضاهای کوچک با سقف کوتاه هیچ جلوه‌ای ندارد.

با دانستن اینکه آویز مدرن کریستالی چیست و چه ویژگی هایی دارد، متوجه می‌شویم که برای راه‌پله‌ها، لابی و محیط‌های دوبلکس که سقف بلندی دارند، مناسب است.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

نکات مهم در خرید لوسترهای کریستالی

باتوجه‌به توضیحاتی که در پاسخ به سوال آویز مدرن کریستالی چیست داده شده، مکان‌های مناسب نصب آن را متوجه شدیم.

همچنین باید هنگام خرید این لوسترها  نکاتی را هم در نظر گرفت تا انتخاب مناسب و با صرفه باشد. این نکات عبارت‌اند از:

  • بودجه در نظر گرفته شده

مهم‌ترین نکته در خرید لوستر است. زیرا این لوسترهای کریستالی باتوجه‌به اندازه و جنس و حتی تعداد شاخه‌ها دارای قیمت‌های متنوعی هستند.

قیمت بدنه این لوسترها هم در میزان قیمت‌ها تغییر ایجاد می‌کند. مثلا اگر بدنه آن از کریستال یا برنز باشد، تفاوت قیمت زیادی پیدا می‌کنند.

  • جنس کریستال آویز

جنس کریستال‌های کار شده در آویز کریستالی نیز مهم است. قبل از خرید باید بدانید جنس بیشتر این لوسترهای آویز مدرن کریستالی چیست و چه کیفیتی دارد.

این کریستال‌ها معمولا از جنس مصری، اتریش و چینی تولید می‌شوند. پس باید توجه کرد که کریستال کدام کشور است و اگر کریستال درجه یک و یا دو … در نظر دارید، باید ببینید کریستال کدام کشور باکیفیت‌تر است. زیرا با این انتخاب در هزینه هم تفاوت ایجاد می‌شود.

  • ارتفاع

مورد بعدی ارتفاع مکانی است که قرار است، آویز مدرن را در آنجا نصب کنید که مهم‌ترین مورد است. البته امروزه لوسترهای کریستالی را طوری طراحی کرده‌اند که با ارتفاع تنظیم می‌شوند و با ویژگی تنظیم ارتفاع ساخته می‌شوند.

  • تعداد شاخه‌ها

باید به تعداد شاخه‌های لوستر هم توجه کنید که نسبت به کوچکی و بزرگی اتاق یا محل نصب مناسب باشد. برای فضای کوچک، اگر تعداد شاخه‌های بیشتر تهیه شود، نور زیادی تابیده می‌شود که اصلا زیبا نیست و در زیبایی دکوراسیون هم اثری ندارد.

این کار موجب آزار چشم می‌شود. برعکس این عمل هم کار درستی نیست و مشکلات خود را دارد.

|  درباره ایران لوستر بیشتر بدانید  |

نکاتی برای نصب لوسترهای مدرن کریستالی

البته امروزه برای نصب هر وسیله‌ای در خانه به فرد یا افراد متخصص آن مراجعه می‌شود. ولی اگر احیانا فرد خودش این کار را انجام می‌دهد، باید نکات مهمی را در نظر بگیرد.

باید بداند وزن آویز مدرن کریستالی چیست و اندازه آن چقدر است. چرا که این لوسترها نسبت به دیگر آویزها سنگین‌تر و ظریف‌تر هستند که باید بادقت بیشتری نصب شوند.

نکات مهم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ابتدا به وزن آویز خود توجه کنید که اگر به‌اندازه آویز قبلی باشد، نیاز به‌عوض کردن پیچ‌ها و رول‌پلاک ندارید. اگر لوستر جدید سنگین‌تر است باید از رولبرد استفاده کنید تا وزن لوستر را تحمل کند.
  • قبل از این که شروع به نصب کنید، باید فیوز برق را قطع کنید.
  • قبل از خرید لوستر باید به روشنایی لوستر قبلی توجه کنید تا اگر در کم‌وزیاد کردن نور مشکلی است آن را رفع تهیه کنید.
  • برای لوسترهای کریستالی باید پایه‌های فلزی نصب کرد. برای محکم نگه‌داشتن پایه لوسترها می‌توانید از پیچ‌ها هم کمک بگیرید. اگر وزن آویز کریستالی از سه کیلوگرم بیشتر شود با قلاب یا پیچ‌ومهره‌ها آن را به سقف محکم و ثابت کنید. ولی اگر کمتر بود با یک زنجیر برای نصب لوستر کمک بگیرید.
  • قسمت‌هایی آویز کریستالی باید مرتب و به ترتیب به آن آویزان شوند.

کلام پایانی

با توجه با تنوع انواع لوسترهای موجود و سبک‌های مختلف، همه افراد می‌توانند طبق سلیقه و سبک دکوراسیون خود موردی را انتخاب و خریداری کنند.

با دانستن اینکه آویز مدرن کریستالی چیست و در چه مکان‌هایی می‌شود از آن استفاده کرد، می‌توان خرید مطمئن‌تری انجام داد.

لوسترها دارای طرح و مدل‌ها و حتی جنس‌های متفاوتی هستند که هرکدام در قیمت آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *