وبلاگ

آباژور ایستاده پرطرفدارتر است یا رومیزی ؟

آباژورهای ایستاده و رومیزی |ایران لوستر

آباژور ایستاده پرطرفدارتر است یا رومیزی ؟

آباژورهای ایستاده و رومیزی چه کاربردی دارند؟ دنیای چراغ ها بسیار گسترده است و طرح ها و رنگ های مختلفی دارد.

این محصولات درسبک ها و سلیقه های مختلف وجود دارند. هر فرد با هر سلیقه ای میتواند به چراغ مد نظر و مناسب منزل خود دست پیدا کند.

طراحی خانه‌ای با محیطی دلپذیر و فضای داخلی و خارجی نشاط آور بدون خرید آباژور و کنار سالنی و استفاده خلاقانه از این چراغ‌های تزئینی کامل نیست.

یک فضا با نورپردازی تزئینی خوب می‌تواند در دگرگونی فضای داخلی خانه شما معجزه کند تا از نظر بصری جذاب تر به نظر برسد. استفاده خلاقانه از نورپردازی، دکوراسیون منزل و نور طبیعی در خانه می‌تواند به زیباتر جلوه دادن وسایل خانه را بهبود ببخشد. برخی اتاق های خانه از زیبایی نور و روشنایی برخوردار هستند.

این نور میتواند از منابع طبیعی مثل نور خورشید و یا منابع مصنوعی مانند لامپ های شبانه و وسایل روشنایی باشد. تاکنون به این موضوع فکر کردید که هنگام انتخاب و خرید آباژور برای طراحی داخلی خود به صورت آنلاین, چه نوع لامپ برای محیط منزل شما مناسب تر است؟ در این محتوا در رابطه با آباژورهای ایستاده و رومیزی صحبت خواهیم کرد.

آباژور ایستاده چیست؟

آباژور چیست ؟ آباژور از 2 قسمت تشکیل شده است این اجزا شامل پایه و کلاه یا سایه می باشد. آباژور ایستاده نوعی چراغ است که نور را به سمت پایین هدایت می کند. لامپ به پایه متصل میشود و درپوش آباژور اطراف لامپ را می پوشاند و از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم لامپ جلوگیری می کند.

نورپردازی لوستر و آباژور تأثیر بسزایی در زیبایی اتاق دارد. درنتیجه انتخاب لوستر و آباژور خوب و مناسب هنگام خرید آباژور علاوه بر تأمین نور ، به ما کمک می کند تا از زیبایی اتاق مطمئن شویم. یک اتاق خواب زیبا با دکور مناسب, قطعا با استفاده از عناصر نور پس زمینه مانند آباژور کامل میشود. از آباژورهای استاده حتی میتوان در مکان های اداری استفاده کرد.

| در اینستاگرام به ایران لوستر سر بزنید |

آباژور رومیزی چیست؟

استفاده از آباژورهای ایستاده و رومیزی کاربرد بسزایی دارد در ادامه میخواهیم راجع به آباژور رومیزی صحبت کنیم. این نوع آباژور نوعی پوشش روی چراغ و لامپ است که نور را به سمت بالا یا پایین می تاباند.

وقتی از این نوع آباژور در خانه استفاده میکنید دکوراسیونی مدرن خواهید داشت. وقتی این آباژور را در کنار مبلمان منزلتان استفاده میکنید باعث میشود که هم دکوری زیبا و هم روشنی داشته باشید.

جالب است بدانید که استفاده غیر مستقیم از نور در دکوراسیون باعث ایجاد آرامش روانی به خصوص در شب میشود و همچنین اگر از آباژور رومیزی به عنوان چراغ مطالعه استفاده کنید باعث ایجاد تمرکز بیشتر میشود.

یکی دیگر از کاربردهای آباژور رومیزی در منزل، کاهش مصرف انرژی و برق است. این وسیله باعث میشود که شما در شب لامپ های بزرگ را روشن نکنید و این آباژور کوچک میتواند نور موردنیاز شما را تامین کند.

نکات مهم برای خرید آباژورهای ایستاده و رومیزی

آباژورهای ایستاده و رومیزی باید با رنگ دکوراسیون شما سازگار باشند. هنگام خرید آباژور حتما به این موضوع توجه کنید که باید به اتاق خواب ، اتاق نشیمن, به طور کلی محیط خود نگاه کنید و آباژور مناسب را انتخاب کنید.

آباژور انتخابی شما باید در جای خود بهترین ترکیب باشد. به ارتفاع آباژور دقت کنید. ارتفاع آن باید طوری باشد که تقریباً کلید را بپوشاند و درعین حال نیز آنقدر هم کم نباشد که برای تعویض لامپ مجبور شوید به زیر آن بروید.

قبل از اینکه تمام توجه خود را به ظاهر آباژور اختصاص دهید ، فضای مورد نظر خود را فراموش نکنید. اگر میز کنار تخت یا محل ورود و خروج به تخت کوچک است.

شاید لازم باشد یک آباژور کوچکتر به صورت آنلاین خریداری کنید. گاهی اوقات آباژور ایستاده در کنار یک صندلی راحت می تواند نمایه بهتری برای پذیرایی شما باشد.

نحوه تمیز کردن آباژورهای ایستاده و رومیزی

برای تمیز کردن آباژور هر روز سطح داخلی و بیرونی آباژور را توسط یک پارچه نرم پاک کنید.

برای تمیز کردن آباژور با جنس پلاستیک را می توانید از آب ولرم و صابون استفاده کنید.

یک پارچه سفید را در این محلول آب و صابون خیس کنید، آب اضافی آن را بگیرید و به آرامی بر روی آباژور بکشید، سپس با یک پارچه خیس دیگر آن را تمیز و بلافاصله خشک کنید.

برای تمیزکردن آباژورهای از جنس مخمل , با استفاده از یک برس معمولی یا جاروبرقی می توانید آن را تمیز کنید.

در تمامی این موارد مذکور، لازم است که شما ابتدا کلاهک آباژور را از آن خارج کنید و بعد به تمیز کردن آن بپردازید. در غیر این صورت، آب به داخل آباژور نفوذ می کند و باعث بروز خساراتی می شود.

درصورتی که کلاهک آباژور شما قابل جدا شدن نیست، باید با احتیاط بیشتری آن را تمیز کنید.

نکات مهم هنگام خرید آباژور رومیزی

هنگام خرید آباژور حتما به به میزان نور آن توجه کنید. می‌توانید آباژورها را متناسب با کاربردی که دارند، خریداری کنید.

اگر آباژور کوچک را برای مطالعه نیاز دارید، بهتر است نور بیشتری داشته باشد. در غیر این صورت بهتر است نور را متناسب با نور اتاق تهیه کنید تا نور نه خیلی کم باشد و نه خیلی زیاد.

آباژور ها در قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند. قیمت آباژورهای ایستاده و رومیزی با توجه به موادی که در آن به کار برده شده است، می‌تواند ارزان و یا گران باشند.

طبیعی است که هرچه ظرافت و زیبایی آباژور بیشتر باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت. همین طیف گسترده قیمت آباژور به شما این امکان را می‌دهد تا متناسب با بودجه خودتان، یکی از مدل های آباژور را تهیه کنید.

اگر اندازه آباژور با میزی که روی آن قرار می‌گیرد، متناسب نباشد؛ از زیبایی و جلوه آباژور کاسته می‌شود.

به شما پیشنهاد می‌کنیم اندازه و ظاهر میز را متناسب با اندازه آباژور انتخاب کنید تا در بدو ورود مهمان، نظرها را به خود جلب کند.

کلام پایانی

برای آن که یک آباژورهای ایستاده و رومیزی جلوه زیبایی به دکوراسیون شما ایجاد کند، لازم است تا مدلی را انتخاب کنید که متناسب با سبک دکوراسیون منزل شما است.

اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است، از آباژور با طراحی مدرن استفاده کنید یا اگر دکوراسیون شما به سبک کلاسیک یا سنتی است،

آباژور با سبک کلاسیک و سنتی انتخاب کنید. البته تنها ظاهر یک آباژور مهم نیست، شما باید موارد دیگری از جمله جنس، رنگ و شکل آن را نیز در نظر بگیرید تا همه چیز طبق استانداردها و هماهنگ با دکوراسیون منزل شما باشد، تا علاوه بر کیفیت روشنایی مناسب محیط، به لحاظ ظاهری هم حس خوبی را به فضای اطراف منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *