وبلاگ

نکاتی برای خرید آباژور رومیزی مناسب

نکاتی برای خرید آباژور رومیزی مناسب

آباژور رومیزی ساده ترین منبع روشنایی است. هنگام قرار دادن آباژور در فضای خانه علاوه بر زیبایی که میبخشد باید زاویه نورپردازی، جنس بدنه و رنگ آن را مدنظر قرار داد.انتخاب نادرست سایز و ابعاد جلوه ای زشت به محیط میدهد. از این رو انتخاب یک آباژور مناسب برای دکوراسیون شما میتواند راه حلی مناسب باشد. در ادامه به نکاتی که باید توجه کنید اشاره میکنیم.

سبک آباژور برای خرید آباژور رومیزی

اولین گام برای خرید آباژور رومیزی توجه به سبک دکوراسیون داخلی شماست. باتوجه به سبک های مختلف از جمله مدرن، کلاسیک، سنتی و مینیمال، آباژوری که مناسب فضایتان است را انتخاب کنید.

جنس آباژور برای خرید آباژور رومیزی

جنس آباژور یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. آباژورها را از متریال های مختلفی میسازند که هرکدام دارای مزایا و معایب خودش است. آباژورهایی که جنس بدنه‌ی آنها از چوب است حس گرما و طبیعت را به شما القا میکنند. آباژورهای فلزی، مدرن و امروزی‌تر بوده و آباژورهایی که از متریال شیشه در آنها به کار برده شده نوری لطیف و ملایم را به فضای شما میبخشند.

ابعاد برای خرید آباژور رومیزی

آباژور بزرگ فضای اتاق را کوچک نشان میدهد و همچنین آباژور کوچک نور کافی به فضا منتقل نمیکند و محیط تاریک و دلگیر میشود. در هنگام انتخاب آباژور حتما به سایز و ابعاد آن توجه کنید.

نورپردازی مناسب آباژور رومیزی

استفاده از لامپ‌های رشته‌ای، نوری ملایم را به فضا میبخشند و لامپ های ال ای دی، نوری روشن و پرنورتر را به فضا اضافه میکنند.
استفاده از آباژور رومیزی فضایی رابرای شما ایجاد میکند که برای مطالعه و کار مناسب است. فرقی نمیکند در حال انجام پروژه‌ای پشت میزتان باشید یا در حال مطالعه کتاب در تخت‌خواب، این آباژور نور لازم را برای واضح دیدن و جلوگیری از خستگی چشم فراهم میکند.

پیدا کردن محل قرار گیری مناسب برای آباژور رومیزی

قبل از خرید آباژور رومیزی یا چراغ تزئینی رومیزی باید محل مناسب قرار دادن آن را بدانید. باید در نظر گرفت که لامپ کوتاه نباشد یا نور زیادی نداشته باشد. همچنین ارتفاع و شدت نور را باید مدنظر قرار داد.

ارتفاع آباژور برای خرید آباژور

ارتفاع آباژور روی پاتختی با آباژور روی میز عسلی کنار کاناپه نباید یکسان باشد. قبل از خرید اندازه‌ها را در نظر داشته باشید و بهتر است که ارتفاع چشمانتان هم راستا با انتهای شید آباژور باشد.

کلاهک یا شید آباژور

هنگام خرید به اندازه شید و طرح آن توجه کنید. توجه به ارگونومی و تناسب شید و پایه حائز اهمیت است. باید بدانید که قطر آباژور باید حداقل 5 سانتی متر از طول بدنه‌ی آن کمتر باشد.

توجه به جزئیات برای خرید آباژور

نحوه اتصال سرپیچ به پایه، نحوه دسترسی به لامپ برای تعویض و قابلیت تنظیم نور و خاموش و روشن کردن آن نیز حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود.
باید دقت کنید که آباژور تنها با مبلمان و پرده همخوانی نداشته باشد و باید به لوستر وسط پذیرائی و نورپردازی یکپارچه آن همخوانی های لازم را داشته باشد.

تناسب هارمونی آباژور

سبک و رنگ لامپ باید مکملی بر زیبایی دکوراسیون منزل باشد. دمای رنگ سفید گرم است و برای اتاق های نشیمن و خواب مناسب بوده و نور زرد برای مطالعه و گوشه ها کاربرد بهتری دارد.

تعیین نیاز برای خرید آباژور رومیزی

باید تعیین کنید که از آباژور برای مدل دکوراتیو میخواهید یا منبع نور استفاده کنید. باید در نظر بگیرید که چه سبک، مدل و طرحی داشته باشد. میخواهید طرح شید آباژورتان با مبلمان ست شود یا با پرده‌ها.

قیمت خرید آباژور رومیزی

آباژوری که مدنظر دارید را در فروشگاه های معتبر به صورت حضوری و آنلاین بازدید کنید و قیمت آن را بررسی کنید. نظرات کاربران را مطالعه کنید. این کار باعث میشود که راحت تر تصمیم گیری کنید.

ایران لوستر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *