وبلاگ

لوستر سقفی بهتره یا آویز؟ کدام لوستر را بخریم؟

لوستر سقفی بهتره یا آویز؟ کدام لوستر را بخریم؟

لوستر یکی از رایج ترین وسایلی است که در دکوراسیون منازل استفاده میشود به همین سبب خرید لوستر از مهم ترین اجزای هر خانه ای است. حال اینکه کدام لوستر به دکوراسیون شما می آید قابل توجه است. باتوجه به فضای شما لوستر سقفی بهتره یا آویز؟ در ادامه از ویژگی های هریک میگوییم تا باتوجه به سلیقه و فضای منزلتان لوستر مناسب را انتخاب و سپس خریداری کنید.

سبک دکوراسیون برای انتخاب لوستر سقفی یا آویز

در ابتدا باید سبک دکوراسیون را در نظر بگیرید. سپس سبک و رنگ لوستر مشخص شده و به دنبال لوستری با آن مشخصات میرویم. اگر سبک دکوراسیون کلاسیک است باید از لوستر آویز کریستالی که درخشندگی بخصوصی دارد استفاده کنید. اگر از این لوستر برای یک سبک مینیمال استفاده کنید هیچ زیبایی و تناسبی در فضا ایجاد نمیکند.

میزان روشنایی لوستر سقفی بهتره یا آویز؟

باید به میزان روشنایی و تعداد چراغ ها توجه کنید. برای یک متراژ 50 متری لوستر آویز با تعداد 10 شعله اصلا مناسب نیست چرا که نور بیش از اندازه ای به فضا میدهد. برای این فضا لوستر سقفی با 3 شعله مناسب تر است. همچنین لوستر سقفی نور را به طور یکنواخت در فضا پخش میکند.

ارتفاع لوستر سقفی یا لوستر آویز؟

حالا باید باتوجه به ارتفاع، لوستر را مدنظر قرار دهید که لوسترسقفی بهتره یا آویز؟ اگر ارتفاع اتاق کمتر از 3 متر باشد بهتر است که از لوستر سقفی استفاده کنید. اگر بیشتر از 3 متر باشد لوستر آویز زیبایی بیشتری به فضا القا میکند و محیط نامطلوبی را رقم نمیزند. لوسترهای آویز کریستالی یا شاخه ای برای محیط های بزرگ بسیار مناسب هستند.

تناژ رنگی دکوراسیون با لوستر سقفی بهتره یا آویز؟

برای انتخاب لوستر باید تناژ رنگی را با دکوراسیون و مبلمان در نظر بگیرید. اگر کوسن های مبل طلایی است و پرده های طلایی رنگ آویزان کرده اید، لوستر طلایی بسیار مناسب فضای شماست.

وزن لوستر سقفی بهتره یا آویز؟

وزن لوستر را در نظر بگیرید. به جنس سقف توجه کنید. اگر از استحکام بالایی برخوردار است لوستر آویز استفاده کنید اما اگر جنس سقف کنفی است نمیتوانید از لوسترهای سنگین وزن بالای 7 کیلوگرم استفاده کنید و باید لوستر سقفی خریداری کنید.

تناسب بین لوسترهای منزل را باید رعایت کنید. هم از لحاظ سبک و هم جنس. اگر دیگر لوسترها همگی آویز هستند این لوستر هم آویز انتخاب کنید و اگر از لوسترهایی با متریال چوبی استفاده میکنید این لوستر جدید نیز باید با همین متریال باشد. برای لوسترهای دیواری هم از همین جنس لوستر انتخابی وسط برگزینید.

لوستر سقفی بهتره یا آویز؟ کدام لوستر را بخریم؟

لوستر سقفی طراحی شیک و مدرنی دارد که به زیبایی فضا میفزاید. اگر که ارتفاع سقف بلند باشد، نصب و تعمیر این لوسترها کمی دشوار بوده و تنوع طرح در این مدل از مدل های آویز کمی کمتر است.

لوسترآویزها می‌توانند نقطه کانونی زیبایی در اتاق ایجاد کنند و به طراحی داخلی جلوه‌ای خاص ببخشند. این لوسترها اشکال مختلفی دارند که سبب میشود که امکان هماهنگی با هر سبک دکوراسیونی فراهم شود. بسیاری از لوسترهای آویز قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند چرا که زنجیر آنها را میتوانیم کوتاه یا بلند کنیم تا با ارتفاع دکوراسیون ما تطبیق پیدا کند.

اگر سقف اتاق شما کوتاه است یا نیاز به نور یکنواخت دارید، لوستر سقفی انتخاب بهتری خواهد بود. اما اگر به دنبال ایجاد نقطه کانونی و استفاده از تنوع طراحی هستید و فضای کافی دارید، لوستر آویزها می‌توانند گزینه مناسبی باشند. انتخاب نهایی باید بر اساس نیازهای نورپردازی، ارتفاع سقف و سبک دکوراسیون شما انجام شود.

ایران لوستر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *