وبلاگ

راهنمای خرید لوستر چوبی

راهنمای خرید لوستر چوبی

لوستر چوبی یک عنصر دکوری است که با نورپردازی‌اش در فضای مدرن و کلاسیک، زیبایی منحصر به فردی را خلق میکند. در بخش های مختلف خانه از جمله پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و راهرو میتوان از این لوستر استفاده کرد. لوستر چوبی به علت تنوع در مدل چوب و رنگ بندی های مختلف آن با هر نوع سلیقه‌ای سازگاری دارد. این لوسترها می‌توانند هم از جنس چوب طبیعی و هم چوب مصنوعی باشند. در اشکال مختلف میتوان چوب ها را طراحی کرد. با افزودن حکاکی، برش و رنگ و لعاب میتوان طرح های زیبایی روی بدنه لوستر اجرا کرد و برای خرید لوستر چوبی دستتان باز است.

فهرست محتوایی مقاله

لوستر چوبی

لوسترهای چوبی بیشتر در رنگ های فندوقی، گردویی، قهوه ای روشن و قهوه ای تیره ساخته می‌شوند. این رنگ های لوستر به راحتی با مبلمان و میز تلویزیون و بوفه هماهنگ می‌شوند. اکثرا از لامپ های معمولی و ال ای دی استفاده می‌شود تا در کاهش هزینه های برق تاثیر به سزایی داشته باشد.

لوستر چوبی انتخاب شده باید جنس چوب مرغوبی داشته باشد. جنسی که در برابر گرما و سرما از خود مقاومت نشان دهد . بهترین چوب برای ساخت لوستر، چوب روس است. بعضی از لوسترهایی که از ام دی اف ساخته میشوند در برابر نم و رطوبت آسیب پذیری بالایی دارند و مناسب ساخت لوستر نیستند اما برخی از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه‌ها از این متریال استفاده می‌کنند.

باید به ابعاد لوستر نیز توجه کرد. لوستر سقفی برای محیط هایی که سقف کوتاه و متراژ کمی دارند مناسب هستند و لوسترهای چوبی شاخه ای برای متراژهای بزرگ با ارتفاع سقف های 3 متری تناسب بهتری دارند. باید سبک خانه را نیز در نظر داشت و لوستر را باتوجه به سبک مدرن، فانتزی، سنتی و کلاسیک انتخاب کرد.

خرید لوستر چوبی

هنگام خرید لوستر چوبی با اطلاعات کافی به فروشگاه بروید، برای این کار لازم است که به موارد زیر توجه نمایید.

» انواع لوسترهای چوبی را بشناسید.

  • لوستر چوبی سقفی
  • لوستر چوبی مدرن
  • لوستر چوبی شاخه ای
  • لوستر آویز چوبی
  • لوستر چوبی کریستالی

» متریال به کار برده شده در ساخت لوستر را در نظر بگیرید. اینکه از چوب روس یا MDF ساخته شده است. جنس به کار برده شده در استحکام و دوام لوستر تاثیرگذار است.

» سرپیج لامپ ها را باید بشناسید. سرپیچ باکالیت کیفیت مرغوبی را دارا بوده و گزینه ای مناسب برای لوستر چوبی است.
استفاده از لامپ های کم مصرف از نوع SMD , LED مناسب تر بوده چرا که از ایجاد حرارت می کاهد.

» به متراژ، ابعاد و فضای منزل و لوستر توجه کنید. متراژ محیط و ارتفاع سقف در انتخاب لوستر حائز اهمیت است. در انتخاب لوستر به فضایی که میخواهید در آن نصب کنید توجه لازم را به عمل بیاورید.

  • برای نصب لوستر چوبی در آشپزخانه باید به میز ناهارخوری توجه کنید.
  • برای نصب در پذیرایی به رنگ مبلمان و فرش توجه کنید.
  • برای خرید لوستر چوبی برای راهرو ، ارتفاع سقف را اندازه بگیرید.
  • برای نصب در اتاق خواب هم متراژ را مدنظر داشته باشید. استفاده از لوستر بزرگ با لامپ های پرنور برای اتاق خواب اصلا مناسب نیستند.

امیدواریم در این مقاله راهنمایی های لازم را درباره خرید لوستر چوبی به شما ارائه کرده باشیم و برای شما مفید واقع شده باشد.

ایران لوستر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *