وبلاگ

راهنمای خرید لوستر آویز چوبی

راهنمای خرید لوستر آویز چوبی

لوستر آویز چوبی، یک گزینه جذاب و طبیعی برای روشنایی فضای داخلی خانه و دکوراسیون آن است. این نوع لوستر، علاوه بر تأمین نور مناسب، به فضا جلوه‌ای زیبا و گرم می‌بخشد و به عنوان یک عنصر تزئینی مهم محسوب می شود.

برای انتخاب لوستر برای منزلتان هم باید به دیزاین فضا توجه کنید و هم مقدار نوری که لوستر به شما می‌دهد. اگر شما هزینه زمانی و مالی زیادی برای دکوراسیون خود خرج کرده باشید ولی نور کافی در فضای شما نباشد زیبایی هر یک از کارهای انجام شده در اتاق به چشم نمی‌آید. در ادامه نکاتی را برای خرید لوستر آویز چوبی برای شما بیان می‌کنیم.

لوستر آویز چوبی

لوستر آویزهای چوبی به دلیل طراحی و مدل های متنوعی که دارند بیشتر از سایر لوسترها مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این آویزها از انواع چوب‌های مختلف همچون چوب راش، چوب بلوط، چوب گردو، چوب افرا و همچنین چوب روس ساخته می‌شوند. هر کدام از این چوب ها، بافت و رنگ منحصر به فردی دارند که بر روی ظاهر و جلوه نهایی لوستر تأثیرگذار است.

انواع لوستر آویز چوبی

لوسترهای آویز دارای حبابی به سمت پایین هستند که نور را متمرکز به سمت پایین انتشار می‌دهند. این آویزها مناسب فضاهایی با سقف های بلندند. مدل های تک شعله برای راهروها و فضاهای تنگ و باریک مناسب بوده و برای آشپزخانه هایی با متراژ کم ولی با سقف بلند بسیار زیبا میشوند.

لوستر آویزهای چوبی در انواع مدل های کلاسیک، مدرن، فانتزی و سنتی موجود هستند که شما باتوجه به سلیقه‌ی خود میتوانید آن را خریداری کنید. لوستر آویز چوبی مناسب دکورهای سنتی و روستیک می‌باشد و حتی میتوانید در فضای باز مانند حیاط یا تراس خود از این لوستر آویز استفاده کنید و زیبایی بیشتری به فضای خود ببخشید.

استفاده از طرح های سه بعدی لوستر آویز چوبی برای دکوراسیون مدرن، استفاده در بالای میز ناهارخوری یا کافه هایی با دکور روستیک فضا را صنعتی تر و زیباتر می‌کند. لوستر چوبی در سبک مدرن یا صنعتی بهتر است از طرح‌های ساده و خطی استفاده کند، در حالی که در سبک کلاسیک می توان از لوسترهای چوبی با طرح های پیچیده و تزئینی بهره برد.

نکاتی هنگام خرید لوستر آویز چوبی

از آنجایی که لوستر چوبی جزء تجهیزات دکوراتیو و روشنایی با دوام و حساس به شرایط محیطی محسوب می شود، کیفیت ساخت و استحکام آن باید مورد توجه قرار گیرد. بررسی جنس چوب، اتصالات قطعات و نوع پوشش محافظتی از موارد مهم در این زمینه است.

در هنگام خرید لوستر چوبی باید به جنس چوب لوستر توجه کنید. نوع چوبی که انتخاب میکنید باید باتوجه به آب و هوای منطقه زندگی خود خریداری شود تا از پوسیدگی زودرس بدنه لوستر آویز چوبی جلوگیری شود.

باتوجه به رنگ مبلمان و میزها میتوانید رنگ چوب لوستر آویز خود را انتخاب کنید. رنگ چوب گردویی و فندوقی تا پرتقالی و قهوه‌ای تیره همگی بسته به انتخاب و سلیقه‌ی شما دارد.

قبل از خرید لوستر، ابعاد و مساحت فضایی که می خواهید آن را نورپردازی کنید را بررسی کنید. انتخاب لوستر با اندازه‌ی مناسب بسیار مهم است، زیرا لوستر بسیار بزرگ می تواند فضا را سنگین و کوچک جلوه دهد. موقع خرید به سرپیج‌ها و لامپ‌های به کار برده شده در لوستر دقت کنید که از لامپ‌های کم مصرف ال ای دی استفاده شود تا در مصرف برق صرفه جویی شود. باتوجه به ابعاد و متراژ فضا، تعداد شاخه ها و لامپ های لوستر آویز را انتخاب کنید. از تناسب بین رنگ دکوراسیون با بدنه لوستر نیز غافل نشوید.

نگهداری از لوستر آویز چوبی

این لوسترها وزن کمتری نسب به لوسترهای مدرن فلزی یا کریستالی دارند از این رو حمل و نقل آنها ساده بوده و به راحتی جا به جا و نصب می‌شوند. باید از چراغ آویزهای چوبی به خوبی نگهداری و مراقبت شود. در بازه زمانی‌های منظم باید حباب لوستر با یک دستمال مرطوب آغشته به محلول آب و سرکه تمیز شود چرا که به مرور زمان حباب آن تیره و کدر شده و جلوه‌ی زیبا و اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد. اگر از لوستر به درستی مراقبت نشود میتواند از زیبایی دکوراسیون بکاهد.

خرید لوستر آویز چوبی

با در نظر گرفتن این موارد و بررسی دقیق گزینه‌های موجود در بازار، می توان به راحتی لوستر چوبی مناسب برای محیط خود را انتخاب کرد تا علاوه بر تأمین نور مورد نیاز، به جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی نیز کمک کند.

ایران لوستر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *